Permalänk
Medlem

Sim rig, diy playseat o.s.v...

Har planerat länge nu att bygga det och nu har jag äntligen tatt tag i det. Det kommer byggas med 45 reglar och plywood. Reglarna kommer användas till stommen
och plywooden kommer att täcka det hela. Ska även bygga en mittkonsol för växel och kanske en buttonbox elr liknande. Stol får jag låna av min farbror och det är en
Sparco rev. Kommer dock inte ha tid att börja bygget förrens efter två veckor då jag ska på utlands resa om ca en vecka och material ska köpas in. Tar gärna emot
frågor och synpunkter. Till att börja med kommer några sketchup modeller. Kanske får upp skisserna på skälva stommen lite senare...

Shot at 2012-06-08

Shot at 2012-06-08

Shot at 2012-06-08

Permalänk
Medlem

Satt och pillade lita i sketchup idag och lade till ställ för högtalare och en hållare för tangentbord+en buttonbox och lite annat...

Permalänk
Medlem

Detta har tyvär tagit lite längre än väntat pga ett antal diverse saker... Var igår och köpte färg(det blir silver/grå med svarta ränder),M6 skruvar för att fästa ratt,pedaler och växelspak, Vibrationsdämpande gummiplattor som den ska stå på och sist men inte minst en mugghållare från biltema :D.

Permalänk
Medlem

Wow, vad kommer vikten bli på detta bygge? Blir nog grymt med ett bra utförande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miklan:

Wow, vad kommer vikten bli på detta bygge? Blir nog grymt med ett bra utförande.

Utan stol och ratt kommer den nog väga 10-20 kilo skulle jag gissa på, tänkte först gjort den i metall men då skulle den vägt 60-100kg hade fått förstärka golvet.

Permalänk
Medlem

detta kommer nog bli grymt, bevakning lagd

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Riktigt grymt! Är själv snickare och har funderat att göra något liknande i framtiden Skriv gärna in problem och lösningar för ditt bygge så att man själv slipper klura ;D Ett tips är att använda MDF ist för plyfa.. den blir stabilare och mycket snyggare målad finish på den.

(får du nå problem i byggnationen så skicka ett P.M så kanske jag kan komma med några tips)

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem

Stabiliteten är väl inget större problem då jag kommer ha en ram som jag klär in med plywooden och sedan så är mdf lite för tungt och svårt att såga.

Permalänk
Medlem

Hur gick det med det här projektet? Har du kommit någon vart?
Riktigt roligt projekt!

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

stannade bygget upp här?

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻