2TB Extern på CDon för 599, någon testat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziwe:

Älska mig, hata mig..

Välkommen!
Hur kan vi hjälpa dig?
Sophia: Hej Ziwe, hur kan jag hjälpa dig?
Du skrev: Hej Sophia, allt väl? Jag tänkte ställa en jobbig fråga som du säkert har hört flera gånger tidigare. Vet du status på ersättningsdiskarna som ska skickas istället för dom som såldes under "Smarta deals"-kampanjen?
Sophia: Allt är bra med mig, tack! Leveransen är beräknad till vecka 28, så förhoppningsvis får du din hårddisk då.
Du skrev: Och vecka 28 är nu, så jag kan räkna med att få den i veckan? Anledningen till att jag frågar är jag har semester inplanerad under nästa vecka och vill inte riskera att disken skickas tillbaka.
Sophia: Efter allt krångel och arbete som varit med dessa hårddiskar har det lovats att de ska komma under denna vecka samt att varorna ska vara kompletta och felfria.
Sophia: Så vi får hoppas på det bästa!
Du skrev: Det låter fantastiskt! Då är jag nöjd för denna gången, en sista fråga - Vad sägs om bio på fredag?
Sophia: Jag förväntas agera professionellt på min arbetsplats så jag får tyvärr avböja för denna gång! Jag hoppas din hårddisk anländer i tillfredställande skick.
Du skrev: Tack!

Forever alone.

Såg att jag också pratade med en Sophia:

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | ASUS Z97I-PLUS mITX | PowerColor Radeon HD 7970 3GB OC | Corsair Vengeance LP 8 GB 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | Crucial v4 256GB | Corsair CX 600W v2 | Fractal Design Node 304 Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av husqvarnaff:

Jaså du "såg" det och "råkade" reprisera biofrågan.

Hur vet du att det inte är en 57-årig f.d bulgarisk kulstöterska du flörtar med?

Permalänk
Medlem

Seriöst nån som fått nått svar om deras order har inte hört ett ord sedan jag fick reda på dom skulle leverera V28 har inte fått nått mail om det skulle bli försenat eller att dom skickat min disk Beställde en 2,5" 2TB OEM disk den 5:e juni.. Detta var det senaste jag hörde den 26:e Juni..

Bästa kund,

Du har beställt (2TB) OEMExternal hard disk Drive 2.5 inch ur vår Smarta Deals-kampanj.Tyvärr har det vid vår kvalitetskontroll uppdagats att dennahårddisk inte uppfyller våra krav, och vi kan därförinte leverera produkten till dig.

Istället kommer vi attskicka en ersättningsprodukt från Seagate till dig. Dennahårddisk har samma prestanda som den hårddisk dubeställde från början. Notera dock att dennahårddisk är 3,5 tum, och inte 2,5 tum som du ursprungligenbeställde.

Eftersom vi istället levererar enersättningsprodukt innebär detta dessvärre en någotlängre leveranstid. Vi beräknar leverera hårddisken tilldig vecka 28.

Vi ber om ursäkt för detinträffade och hoppas att du blir nöjd med lösningen vierbjuder. Om du har några frågor är du välkommen attkontakta vår kundservice.

Med vänlighälsning,

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Jaså du "såg" det och "råkade" reprisera biofrågan.

Gillar du citationstecken? De passar ju inte alls in i den meningen.

Skrivet av SUMITOMO:

Hur vet du att det inte är en 57-årig f.d bulgarisk kulstöterska du flörtar med?

Vad spelar det för roll?

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | ASUS Z97I-PLUS mITX | PowerColor Radeon HD 7970 3GB OC | Corsair Vengeance LP 8 GB 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | Crucial v4 256GB | Corsair CX 600W v2 | Fractal Design Node 304 Svart

Permalänk
Medlem

Så veckan är då snart slut och min orderstatus är fortfarande "ej levererad" :/

Trodde man till och med satt en veckas marginal när man sade v28. Nu blir det sura miner. Titta på min: >.<

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av SUMITOMO:

Hur vet du att det inte är en 57-årig f.d bulgarisk kulstöterska du flörtar med?

Hur vet du att han inte gillar 57-åriga f.d. bulgariska (vilken nationalitet nu då? ^^) kulstöterskor?

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Dåligt CDON :/

Visa signatur

CPU & Kylning: Ryzen 7 7800X3D & ASUS ROG Strix LC II 360 RAM: Kingston 32GB DDR5 6000MHz FURY GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte X670 Gaming PSU: EVGA Supernova G2 850W M.2: Samsung 960 Evo 250GB Chassie: CM Storm Stryker Skärmar: AOC AGON AG271QG G-Sync IPS @165Hz och Qnix QX2710 IPS/PLS @110Hz

Permalänk

Fick idag mail om att mina varor fortfarande var försenade och att dem beklagade detta....

Visa signatur

Black Legend:Asus P8Z68, 2600k, 16gb Corsair Vengance,GTX580, Silverstone Strider 1,5kw, @ Custom H2O
Htpc: Asus P7P55DE, Core i5 760, 8gb Kingston Hyper-X, Asus GTX 465, Silverstone Strider 850w,4,5TB @ Custom H2O
Htpc2: Bitfenix Prodigy, Asus E45M1-I, 8gb Corsair vengance LP, 80gb ssd, 150w Pico

Permalänk
Medlem

Jopp, samma här.

Hej Daniel,

Tyvärr har en eller flera varor i din beställning blivit ytterligare försenad från vår leverantör. Vi gör vårt bästa för att du ska få dina varor så fort som möjligt.

Order ID: XXXXXXXXXXXX

Leveransförseningen gäller följande produkt/produkter:
Artikelnummer Benämning Status
5020639314 (2TB) OEM Extern Hårddisk Kvar att leverera

Vi ber dig att inte besvara detta mail. Vid frågor är du välkommen att kontakta vår Kundservice.

Med vänlig hälsning

CDON.COM

Dold text

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk

Vilka jävla muppar... Kan dem inte göra nånting rätt?

Visa signatur

Black Legend:Asus P8Z68, 2600k, 16gb Corsair Vengance,GTX580, Silverstone Strider 1,5kw, @ Custom H2O
Htpc: Asus P7P55DE, Core i5 760, 8gb Kingston Hyper-X, Asus GTX 465, Silverstone Strider 850w,4,5TB @ Custom H2O
Htpc2: Bitfenix Prodigy, Asus E45M1-I, 8gb Corsair vengance LP, 80gb ssd, 150w Pico

Permalänk
Medlem
Skrivet av Core2Quad:

Vilka jävla muppar... Kan dem inte göra nånting rätt?

3st 1TB och en 2TB för 2046:- måste ju vara lite rätt i alla fall även om det dröjer...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har folk fortarande inte förstått att förseningsmailen är automatiserade?

Visa signatur

Deschutes -> Spitfire -> Winchester -> Toledo -> Deneb -> Sandy Bridge -> Summit Ridge -> Vermeer

Permalänk
Medlem
Skrivet av AerisArchon:

Har folk fortarande inte förstått att förseningsmailen är automatiserade?

tydligen inte, folk blir ju fortfarande helt till sig.

förihelvete folk, en hårddisk är inte hela erat liv, ni kommer inte dö för att den är försenad.

Permalänk

Mina diskar står fortfarande som olevererade...verkar som ingen som beställt 2TB fått sina diskar än:(...kanske det var v.28 2013 som de menade!?

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidel Castro:

Mina diskar står fortfarande som olevererade...verkar som ingen som beställt 2TB fått sina diskar än:(...kanske det var v.28 2013 som de menade!?

Ja, disken kommer nog v.28 2013, inte hela världen om den dyker upp nästa vecka....

Visa signatur

For me to Know and for you to Find out.

Permalänk

Herregud va alla klagar å klagar, håll ut! För ca 400kr rabatt på en 2tb disk så borde man kunna hålla sig lite.

Tänk om cdon inte hade gått ut med denna kampanjen över huvudtaget, va hade ni gjort då? Lipat över att det inte fanns någon sådan kampanj?

Orkar ni inte vänta så avboka och beställ en till ordinarie pris, inte svårare än så.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Speldata: i7 10700KF | 32GB DDR4 | 7800 XT Hellhound | Dell S3422DWG
NAS: OMV 6 + 9TB

Permalänk
Medlem

Har inte fått något mejl om leverans eller liknande nu, jag beställde dock en Röd 1TB om det gör någon skillnad..

Permalänk
Medlem

Håll ut gott folk bara vi får diskarna så:)= NI får la rensa lite om ni inte får plats lär ju dyka upp mitten på nästa tippar jag på

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

Förhoppningsvis dyker den upp nästa vecka

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

Ni som redan hämtat ut era diskar. Fick ni brev eller sms avisering. Tänkte eftersom cdon har sagt att dem skickar diskarna direkt från leverantören så kanske man får brev även om man har valt sms avisering.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nzt:

Ni som redan hämtat ut era diskar. Fick ni brev eller sms avisering. Tänkte eftersom cdon har sagt att dem skickar diskarna direkt från leverantören så kanske man får brev även om man har valt sms avisering.

Skickades från m.sweclockers.com

Fick den direkt i brevlådan.

Tänkte passa på att ställa en annan fråga till de andra som fått sina 1TB-diskar: Står det på CDON:s orderhistorik att ni har fått dem? För mig står det fortfarande inte att den är skickad.

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | ASUS Z97I-PLUS mITX | PowerColor Radeon HD 7970 3GB OC | Corsair Vengeance LP 8 GB 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | Crucial v4 256GB | Corsair CX 600W v2 | Fractal Design Node 304 Svart

Permalänk
Medlem

Man kan alltså ta ur hddn ur chassit och förvandla den från en extern till en intern? (2tb)

Permalänk
Skrivet av stoffeboffe:

Herregud va alla klagar å klagar, håll ut! För ca 400kr rabatt på en 2tb disk så borde man kunna hålla sig lite.

Tänk om cdon inte hade gått ut med denna kampanjen över huvudtaget, va hade ni gjort då? Lipat över att det inte fanns någon sådan kampanj?

Orkar ni inte vänta så avboka och beställ en till ordinarie pris, inte svårare än så.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo...jag kan hålla ut...men om du lovar något...håller du aldrig vad du lovar? V.28 var sagt eller hur!?
Det var aldrig frågan om 1,5 månaders väntan när man beställde...eller hur?
Så varför du kör det hårda språket när vi bara frågar efter några diskar som borde ha kommit vid det här laget....bara för att man tjänar 400kr innebär det inte att man kan tänka sig vänta tills jul...eller?

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidel Castro:

Jo...jag kan hålla ut...men om du lovar något...håller du aldrig vad du lovar? V.28 var sagt eller hur!?

Det är väl en väldans skillnad på att lova något, än att informera tjatande kunder om den leveranstid de vet om vid tillfället de frågar.
Att sådant är rätt rörligt är ingen nyhet, allraminst på produkter de inte har på sina egna lagerhyllor.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Skrivet av HCP:

Det är väl en väldans skillnad på att lova något, än att informera tjatande kunder om den leveranstid de vet om vid tillfället de frågar.
Att sådant är rätt rörligt är ingen nyhet, allraminst på produkter de inte har på sina egna lagerhyllor.

Mja...om man inte vet när varorna kommer in i lager...bör man heller inte gissa ifrån CDONs sida...har arbetat 20år med logistik...det lär man sig ju typ första året:D Kunderna blir bara mera sura när inte andra leveranstiden hålls...

För den delen så behöver jag disken...därför frågar jag...;) Jag köpte mina 2st för att jag behövde dem....inte för impuls...

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidel Castro:

Mja...om man inte vet när varorna kommer in i lager...bör man heller inte gissa ifrån CDONs sida...har arbetat 20år med logistik...det lär man sig ju typ första året:D Kunderna blir bara mera sura när inte andra leveranstiden hålls...

Då vet du väl också hur leverantörer är, driver själv ett par butiker och man får ett datum som är stenhårt satt, men sen visar det sig inte stämma ändå
Orsakerna kan vara allt ifrån leverantören själv, till transportören, tullen, transfer mellan utländsk och svensk transportör etc.
Senast råkade jag ut för en leverans från tyskland till sverige som tog 24h, men från schenker hem till mig tog 72h. Leverantören sa max 48h, men de var ju inte deras fel att schenker i sverige är muppar.

Det bästa vore om de hade en översikt på varje order som där uppdaterades varje dag med aktuell leveransinfo, så alla slipper ringa, maila och chatta med dem hela tiden. Eller ännu bättre sökbara paket från leverantören.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Skrivet av HCP:

Då vet du väl också hur leverantörer är, driver själv ett par butiker och man får ett datum som är stenhårt satt, men sen visar det sig inte stämma ändå
Orsakerna kan vara allt ifrån leverantören själv, till transportören, tullen, transfer mellan utländsk och svensk transportör etc.
Senast råkade jag ut för en leverans från tyskland till sverige som tog 24h, men från schenker hem till mig tog 72h. Leverantören sa max 48h, men de var ju inte deras fel att schenker i sverige är muppar.

Det bästa vore om de hade en översikt på varje order som där uppdaterades varje dag med aktuell leveransinfo, så alla slipper ringa, maila och chatta med dem hela tiden. Eller ännu bättre sökbara paket från leverantören.

Yep...korrekt...bättre system önskas hos CDON...dock kan man säga som det är...att man inte vet när de kommer in i lager och att man levererar så snart man kan...

Men en sak kan du väl hålla med om....denna cirkus som varit med dessa diskar...den får man aldrig uppleva om man tex beställer ifrån INET!
(då menar jag att det varit både roligt, spännande samt tråkigt på samma gång:))

Jodå...lustiga frakter har man varit med om:)...glömmer inte en gång jag skulle ha grejor till jobbet som var panik...leverantören skickade dem men missade att transportören bara hämtade vid sitt lager i Tyskland 1 gång i veckan...och de missade precis den dagen (transportören var Trans Fargo...döptes snabbt om på mitt företag till Wells Fargo)...kontaktade dem för expresstransport...jodå de skulle fixa det...skulle vara framme hos mig i Skåne nästa morgon...nästa morgon ingen transport...ringde och kollade...jodå det var nästan framme i Göteborg sa de....Va fan Göteborg...det står väl Landskrona på fraktsedeln?...Jodå sa killen men resten på bilen skall ju till Göteborg (vi hade lager där också)...så vi tänkte att vi kunde lämna allt där...facepalm!

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Skrivet av Fidel Castro:

Jo...jag kan hålla ut...men om du lovar något...håller du aldrig vad du lovar? V.28 var sagt eller hur!?
Det var aldrig frågan om 1,5 månaders väntan när man beställde...eller hur?
Så varför du kör det hårda språket när vi bara frågar efter några diskar som borde ha kommit vid det här laget....bara för att man tjänar 400kr innebär det inte att man kan tänka sig vänta tills jul...eller?

Nej visst skall man hålla vad man lovar. Men nu var produkten inte som den borde, då tog cdon tag i det och skaffar en ersättningsdisk. Detta kommer ta tid. Antar att det kommer att förhandlas om priset, leveranstid osv osv. Det är bara att räkna med förseningar.

Jag anklagar ingen speciell utan det är den generella tonen som är tråkig. Att ens cdon bemödar sig att svara här i tråden är riktigt imponerande måste jag säga. Blir bara så trött på alla som gnäller och gnäller och säger att cdon är den sämsta butiken å bla bla. Det finns många andra butiker att handla från.

Nej, jag jobbar inte på cdon

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Speldata: i7 10700KF | 32GB DDR4 | 7800 XT Hellhound | Dell S3422DWG
NAS: OMV 6 + 9TB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av stoffeboffe:

Nej visst skall man hålla vad man lovar. Men nu var produkten inte som den borde, då tog cdon tag i det och skaffar en ersättningsdisk. Detta kommer ta tid. Antar att det kommer att förhandlas om priset, leveranstid osv osv. Det är bara att räkna med förseningar.

Jag anklagar ingen speciell utan det är den generella tonen som är tråkig. Att ens cdon bemödar sig att svara här i tråden är riktigt imponerande måste jag säga. Blir bara så trött på alla som gnäller och gnäller och säger att cdon är den sämsta butiken å bla bla. Det finns många andra butiker att handla från.

Nej, jag jobbar inte på cdon

Skickades från m.sweclockers.com

Imponerande att de bemödar sig svara? Knappast. Inget i detta är välskött av CDON. Kunder behandlar man väl så långt det går, speciellt när misstaget är ens eget!

Vad som hade imponerat är om de visat en bild på innehållet i diskarna de beställde från början och varnat andra från att köpa bult/mutter-diskar från okända leverantörer i Asien. Eller vad det nu var som brast i deras "kvalitetskontroll".

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

orderstatus 2tb diskar : Varorna packas