SweClockers sommardator 2012

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Nej avstånden är i regel inte samma, mATX har oftast bara utrymme för 2-slot medan ATX i regel har 3-slot. Dubbla avståndet alltså.

Fåna dig inte, bara det att du skriver dubbla avståndet säger allt om vilken koll du har.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Tempel:

Fåna dig inte, bara det att du skriver dubbla avståndet säger allt om vilken koll du har.

Skickades från m.sweclockers.com

Problem?

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Men fortsätt du med atx moderkort med tre PCI. Vi andra lever inte kvar i dåtiden.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Tempel:

Visade bara ett kort med den vanligare spacingen på PCI-E x16, inget annat. P8Z77-V Premium är ett av undantagen där, inte tvärtom. Tomte.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Visade bara ett kort med den vanligare spacingen på PCI-E x16, inget annat. P8Z77-V Premium är ett av undantagen där, inte tvärtom. Tomte.

Jag ser att du helt bortser från de visade µATX-korten.

Så dina regler om hur layouten är stämmer inte. Vill man ha med PCIe 16x slot 1-4 så är det inga problem att få tag på ett µATX med det.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Tempel:

Jag ser att du helt bortser från de visade µATX-korten.

http://s3.pji.nu/product/front/800/911004.jpg

Så dina regler om hur layouten är stämmer inte. Vill man ha med PCIe 16x slot 1-4 så är det inga problem att få tag på ett µATX med det.

Nej det gjorde jag inte, det är samma sak där. Även Gigabyte-brädan du visade är ett av undantagen. De andra brädorna du grävde fram är inte ens Z77.
Sa heller aldrig att det var svårt att få tag på, bara att det inte är den vanliga layouten.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Både asus och gigabyte µATX korten är Z77.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Tempel:

Både asus och gigabyte µATX korten är Z77.

Asus-kortet är H77.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

gör inte det, körkort är fantastiskt

Datorkörkort är någon slags 90-tals grej skit i det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Asus-kortet är H77.

Det är det, då har du haft ett rätt i tråden.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

De valde ju Samsung 830 trots att den får rätt dåligt i läsning av småfiler vilket kan vara viktigt i spel.

Någon som hade valt annorlunda och varför? Tänker för 256 GB.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Tempel:

Det är det, då har du haft ett rätt i tråden.

Det andra har följaktligen stämt även det. Synd att vissa helt saknar förmågan till insikt.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Det andra har följaktligen stämt även det. Synd att vissa helt saknar förmågan till insikt.

Du tolkar som satan läser bibeln det är uppenbart. Men nån gång blir du också vuxen om du nu slutar förolämpa folk för risken är stor att nån tröttnar på din stil.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Tempel:

Du tolkar som satan läser bibeln det är uppenbart. Men nån gång blir du också vuxen om du nu slutar förolämpa folk för risken är stor att nån tröttnar på din stil.

Skickades från m.sweclockers.com

Redan från första början har du kastat ur dig angrepp istället för argument, att någon annan närmade sig ned till din nivå känns tydligen väldigt skrämmande. Läser du dina egna inlägg innan du skickar dem ens?

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:
Skrivet av TheDaemon:

Redan från första början har du kastat ur dig angrepp istället för argument, att någon annan närmade sig ned till din nivå känns tydligen väldigt skrämmande. Läser du dina egna inlägg innan du skickar dem ens?

Angrepp? Elefant i porslinsaffär etc...

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Hedersmedlem

byggde mig en ny dator i jan/feb nån gång kosta mig ca.10-11k klarar bf3 på ultra så är klart nöjd...
amd phenom2 x4 965 klockad till 4.5ghz
asus m5a97 pro
corsair vengeance 8gb svart
2 st ocz agility 3 60 gb i raid 0
asus dc2 7970 köptes vid realise
ws 2tb green
noctua nh-c12p se14
det tycker jag är klart mer prisvärt ssdera är ej dom bästa men får utt ca 850mb/s godkänt
vet att det är svårt att få tag på phenom2 men det går.

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem

Varför alltid i5 processorer? O.o

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av fridh96:

Varför alltid i5 processorer? O.o

De går väl igenom ganska ordentligt varför de väljer i5? Och vad annars? ^^

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Trevlig artikel. Har missat att vattenkylning blivit så billigt och enkelt på senaste tiden.

Permalänk
Skrivet av lorgix:

Har du ett svar på frågan?

Ja, jag har ett svar: För jag vill ha. Jag behöver inte en så bra dator som jag har, jag brukar bara överdriva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av magicmerlin:

Ja, jag har ett svar: För jag vill ha. Jag behöver inte en så bra dator som jag har, jag brukar bara överdriva.

Fråga: När kör en allround-dator fler än fyra trådar?
Svar: För jag vill ha.

Buenas noches, axe shaft.

Permalänk
Skrivet av lorgix:

Fråga: När kör en allround-dator fler än fyra trådar?
Svar: För jag vill ha.

Buenas noches, axe shaft.

Jag vet inte när en allround-dator behöver fler än fyra trådar, men du behöver inte kalla mig dum för det.
Inte var väl jag oförskämd mot dig?

Vill helst inte ha nåt svar på detta, då det nästan garanterat resulterar i en indirekt förolämpning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av magicmerlin:

Jag vet inte när en allround-dator behöver fler än fyra trådar, men du behöver inte kalla mig dum för det.
Inte var väl jag oförskämd mot dig?

Vill helst inte ha nåt svar på detta, då det nästan garanterat resulterar i en indirekt förolämpning.

Jag kallar dig inte dum. Jag bara undrade vad du grundade rekommendationen på.

Visst är det kul med fräsiga grejer. Men det i sig är enligt mig inte ngn anledning att rekommendera gemene man en 2600K.

Permalänk
Skrivet av lorgix:

Jag kallar dig inte dum. Jag bara undrade vad du grundade rekommendationen på.

Visst är det kul med fräsiga grejer. Men det i sig är enligt mig inte ngn anledning att rekommendera gemene man en 2600K.

Godnatt, Yxskaft anser jag är att kalla någon dum, men jag är på dåligt humör idag så jag tar åt mig av minsta lilla.

Jag håller med om att en i7-processor är lite för mycket för de flesta, men när jag köper så tänker jag lite "kan vara bra att ha ifall jag någon gång får för mig att spela en massa nya spel OCH bli proffs på photoshop" o.s.v.
Den här datorn kände jag dessutom ett tvång att fylla alla minnesplatser och hårddiskplatser av någon anledning.

Permalänk
Medlem

Hallå! Jag har köpt ungefär denna datorn, har tagit lite egna komponenter. Men jag har samma moderkort, processor. Sen har jag XFX 7870. Jag har dragit upp kortet till 1180 och ändrat i BIOS så CPU har 4,4ghz i turbo boost. Jag ser i prestandatesterna att ni har fått "Battlefield 3 (H, avg/min) 61/48 fps 73/64 fps" När jag kör klockat och tunga banor som tex Caspian border med 64 spelare så får jag minimum 45 fps. Jag kör i 1920x1080.

Någon som vet varför det blir såhär? Jag har installerat nyaste drivrutinen för grafikkortet. Någon annan drivis jag kanske borde ha?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dezpite:

Hallå! Jag har köpt ungefär denna datorn, har tagit lite egna komponenter. Men jag har samma moderkort, processor. Sen har jag XFX 7870. Jag har dragit upp kortet till 1180 och ändrat i BIOS så CPU har 4,4ghz i turbo boost. Jag ser i prestandatesterna att ni har fått "Battlefield 3 (H, avg/min) 61/48 fps 73/64 fps" När jag kör klockat och tunga banor som tex Caspian border med 64 spelare så får jag minimum 45 fps. Jag kör i 1920x1080.

Någon som vet varför det blir såhär? Jag har installerat nyaste drivrutinen för grafikkortet. Någon annan drivis jag kanske borde ha?

Därför att det är tunga banor med 64 spelare. Du svarade på din egen fråga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMuppet:

Därför att det är tunga banor med 64 spelare. Du svarade på din egen fråga?

Men varför gör dom då testerna på mindre banor och inte på dom tyngsta delarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dezpite:

Men varför gör dom då testerna på mindre banor och inte på dom tyngsta delarna?

Därför att de måste utsätta alla kort de testar för så identiska test som möjligt om testen ska vara jämförbara, vilket tenderar att vara "cutscenes" i enspelarläget. De testar helt enkelt sekvenser som går att reproducera. I flerspelarlägen (i synnerhet online) är det för många variabler som skiljer mellan testtillfällena. Redan enspelarbanor där man styr själv är olämpliga (och även med förinspelade makron kan det skilja).

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Visade bara ett kort med den vanligare spacingen på PCI-E x16, inget annat. P8Z77-V Premium är ett av undantagen där, inte tvärtom. Tomte.

Men lägg ner, kollar jag på inets mATX kort med Z77 så har vi 9 kort, 7 av dessa har stor spacing mellan PCIe 16x portarna. Med endast 2 blir lite trångt.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Aleshi:

Men lägg ner, kollar jag på inets mATX kort med Z77 så har vi 9 kort, 7 av dessa har stor spacing mellan PCIe 16x portarna. Med endast 2 blir lite trångt.

Nja det är två av de korten som har stöd för CF och SLI och har den ovanligare spacingen mellan sina 3.0 x16-slots, på de flesta som har tre slots är den nedre endast en (2.0) @ x4.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.