datormusen lyser när datorn är avstängd och klockan flippar

Permalänk

datormusen lyser när datorn är avstängd och klockan flippar

Hej sweclockers! Har ett lite irriterande problem, men som inte direkt stör mig jättemycket. När jag startar upp datorn ibland efter nån natt eller liknande så kan de hända att klockan ställer om sig, så den börjar på 00.00, och får alltid ställa om den till rätt tid själv =/

Sen händer det också att när datorn väl är avstängd, så lyser min datormus fortfarande? Och de är inte bara ett par minuter utan de är hela natten isåfall, sen får jag koppla ut och koppla in den igen efter omstart för att kunna använda den överhuvudtaget =s

Tacksam för svar!
här är lite komponenter!

Moderkort: Asus M5A97 Pro
Processor: AMD Phenom II x4 965 BE
Ram: Corsair vengeance 4Gb 1600mhz
Nätagg: Corsair gaming 600w
GPU: asus GTX 550Ti

Permalänk
Medlem

Om du har kopplat musen till usb 3 uttag så ändra till ett standard usb 2.0.

Permalänk

Underligt problem.

Permalänk
Medlem

Hade samma problem som du har med klockan. Fixade det genom att gå in i BIOS och ställa in klockan därifrån.

Permalänk
Skrivet av simme300:

Om du har kopplat musen till usb 3 uttag så ändra till ett standard usb 2.0.

Naj, har endast mitt USB-ljudkort i USB 3.0, musen sitter i vanligt 2.0 men tack ändå!
När vi ändå pratar om det, var är skillnaden? är de bara att de inte stödjer 3.0, så att de blir nått slags fel?

Skrivet av MissPiggy:

Underligt problem.

ja du =/

Skrivet av cjal:

Hade samma problem som du har med klockan. Fixade det genom att gå in i BIOS och ställa in klockan därifrån.

Okej! Ska testa det kanske löser sig. Har haft moderkortet i ca. 1 månad, har väl hänt närmare 7-10 gånger att jag fått ställa om manuellt. =/ Men ska testa att ställa om i BIOS, tack för tipset!