Permalänk
Medlem

Dela 4g uppkoppling via router

Tjenare,

Jag har ett litet problem som beskrivs som följande.

Min setup är en stationär dator där 4g stickan är inklopplad. Från den går det en tp kabel till routern (DIR-635) som sedan är tänkt att fungera som accesspunkt för övriga enheter (trådlöst). Mitt problem just nu är att jag inte kan koppla till det trådlösa nätverket alls från min laptop. Jag hittar nätverket men kan som sagt inte koppla till. Jag har förtillfället stängt av DHCP i routerns inställningar. Någon vänlig själ där ute som kan hjälpa mig att eventuellt få detta att fungera, alternativt förklara för mig att setupen inte är möjligt pga routern. Vilket jag misstänker. Jag pillade med samma setup för ungefär 5 månader sedan och fick då det att fungera vid ett tillfället men det var väldigt ostabilt och fungerade bara en kort stund innan det började strula igen. Har inte riktigt haft tid att meckan med det sedan dess, men nu ger jag mig på det igen.

MVH

Visa signatur

Den som säger att sex är skönt har aldrig varit riktigt skitnödig

Permalänk
Medlem

Om du har stängt av DHCP i routern så får din laptop ingen nätverksadress av routern och då ingen uppkoppling så slå på dhcp igen om du inte använder statiska nätserksadresser

Visa signatur

MB: ASUS ROG B450-F, CPU: AMD RYZEN 5 3600, Chassi: Fractal Define C, RAM: Corsair V DDR4 3200Mhz, GPU: ASUS RX5700 EVOOC, PSU: Corsair RM 650w, HD: Kingston A2000 1TB M.2 SSD, CPU Cooler: CM Hyper 212 RGB: MB: MSI P67A-C45, CPU: SB i5 2500K, Chassi: Antec Dark Fleet, RAM: Corsair XMS 8GB 1333Mhz, GPU: Gigabyte GTX 560 TI, PSU: Antec 520, HD: Samsung SP F3 1TB, [B]

Permalänk
Medlem

Router som tar stickan är att föredra. I annat fall gäller ICS