Permalänk

iPhone 4 låst till Tele2

Hej,

Har en iPhone 4 med senaste versionen 5.1.1. installerad, dock är denna låst till Tele2, och måste få bort låsningen. Hur gör jag detta på enklast och billigaste sätt?

(Testade en jailbreak men det verkade inte fungera..)

Permalänk
Medlem

ja, det kanske fungerar om man återställer telefonen till fabrikinställningar?

Permalänk
Skrivet av galliones:

Hej,

Har en iPhone 4 med senaste versionen 5.1.1. installerad, dock är denna låst till Tele2, och måste få bort låsningen. Hur gör jag detta på enklast och billigaste sätt?

(Testade en jailbreak men det verkade inte fungera..)

Vilken jailbreak testade du? För jailbreak ska fungera, annars kan du gå till en återförsäljarre och få den upplåst, kostar ~300 dock
Du kan också köpa en sim-korts modul som gör att telefonen tror att alla kort fungerar.

EDIT: Såg att modulen bara fungerar på IOS 4.0-4.3.5

Visa signatur

Chassi Fractal Design Define R3 CPU i7 3770k @4,1ghz Moderkort Asus P8Z77-V
Ram Corsair Vengeance 1600MHz LP 16GB Grafikkort Asus Gtx 670 DCUII (Top)
Hårddisk Samsung 830 128gb PSU

Permalänk

Kan ej gå till butik, då Tele2 vill ha telefonnummer och skicka upp en upplåsningskod till adressen där telefonen är "skriven".
Jag gjorde jailbreaken som heter redsn0w den senaste vad jag hittat, men fungerade ej :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av galliones:

Hej,

Har en iPhone 4 med senaste versionen 5.1.1. installerad, dock är denna låst till Tele2, och måste få bort låsningen. Hur gör jag detta på enklast och billigaste sätt?

(Testade en jailbreak men det verkade inte fungera..)

http://www.iclarified.com/unlock/index.php

Permalänk
Skrivet av galliones:

Kan ej gå till butik, då Tele2 vill ha telefonnummer och skicka upp en upplåsningskod till adressen där telefonen är "skriven".
Jag gjorde jailbreaken som heter redsn0w den senaste vad jag hittat, men fungerade ej :/

Och vad är problemet med det om man får fråga?

Visa signatur

"You can’t snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams, it’s not gentlemanly."

Permalänk
Skrivet av galliones:

Kan ej gå till butik, då Tele2 vill ha telefonnummer och skicka upp en upplåsningskod till adressen där telefonen är "skriven".
Jag gjorde jailbreaken som heter redsn0w den senaste vad jag hittat, men fungerade ej :/

Och problemet är?

Edit: Notevenmad hann före.

Permalänk
Medlem

http://www.jailbreaknation.com/jailbreak-5.1.1-untethered-ios... Testa denna. Den är unthethered så det ska bara vara att köra

Med andra ord. Återställ luren till 5.1.1 igen och sen så kör du absinthe.

Visa signatur

Rog Strix B550-i | Ryzen 7 5800X @ 4.3Ghz | Corsair Vengeance LP 2x8gb 3000Mhz | Asus RTX 3060ti |
Pirat Prusa MK2 | Prusa Mini

Permalänk
Avstängd
Skrivet av galliones:

Hej,

Har en iPhone 4 med senaste versionen 5.1.1. installerad, dock är denna låst till Tele2, och måste få bort låsningen. Hur gör jag detta på enklast och billigaste sätt?

(Testade en jailbreak men det verkade inte fungera..)

Om den är låst till ett abonnemang så måste du tyvärr gå till butiken och betala en summa för att få den upplåst. Finns inget annat sätt.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Om du har version 5.1.1 installerade så har du antagligen senaste baseband. Detta går inte att låsa upp genom att jailbreaka. Du måste göra en fabriksupplåsning. Detta kan man göra hos operatören för ca 300kr.

Visa signatur

be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450-A PRO | Ryzen 5 2600 | Corsair 16GB DDR4 3000MHz | Asus GTX1660 | Corsair HX850 | Samsung 840 EVO

Permalänk
Skrivet av galliones:

Kan ej gå till butik, då Tele2 vill ha telefonnummer och skicka upp en upplåsningskod till adressen där telefonen är "skriven".
Jag gjorde jailbreaken som heter redsn0w den senaste vad jag hittat, men fungerade ej :/

Ta och lämna tillbaka den till dess Rättmätige ägare.

Tror du att någon är villig att hjälpa dig låsa upp en stulen telefon som du ska sälja på blocket som olåst?

Permalänk
Medlem
Skrivet av galliones:

Kan ej gå till butik, då Tele2 vill ha telefonnummer och skicka upp en upplåsningskod till adressen där telefonen är "skriven".
Jag gjorde jailbreaken som heter redsn0w den senaste vad jag hittat, men fungerade ej :/

Vart köpte du telefonen?

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Skrivet av TokigaSmurfeN:

Ta och lämna tillbaka den till dess Rättmätige ägare.

Tror du att någon är villig att hjälpa dig låsa upp en stulen telefon som du ska sälja på blocket som olåst?

Jag köpte den på blocket så det var jag som blev lurad, ringde tillbaka till säljaren men "numret går ej att nås"

Permalänk
Medlem

jailbreak är inte samma som upplåsning

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Kan man inte göra unlock och jailbreak på samma gång? Var åra tals sedan jag gjorde sådant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av galliones:

Jag köpte den på blocket så det var jag som blev lurad, ringde tillbaka till säljaren men "numret går ej att nås"

Tror det finns någonting i cydia som låser upp telefonen för alla abonnemang, googla runt lite och pröva

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Medlem

Jag har prövat att låsa upp en telefon åt min polare, men det går inte att låsa upp den senaste baseband. =/

Permalänk
Skrivet av galliones:

Jag köpte den på blocket så det var jag som blev lurad, ringde tillbaka till säljaren men "numret går ej att nås"

Sen när blev det olagligt att köpa/sälja begagnade telefoner? Så länge han skickade med kvitto är det bara att gå till Tele2 och förklara som det är.

Visa signatur

"You can’t snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams, it’s not gentlemanly."

Permalänk
Skrivet av galliones:

Jag köpte den på blocket så det var jag som blev lurad, ringde tillbaka till säljaren men "numret går ej att nås"

Ta och ge mig IMEI nummret. Om det du säger är sant så kan jag hjälpa dig söka upp personen som lurat dig.

Men Jag själv är alltid misstänksam till personer som nyligen registrerats och ställer uppmärksammande frågor som kan handla om stöldgods, kanske är det dig jag får kolla upp istället?

Permalänk
Medlem

Du kan inte låsa upp 5.1.1 (baseband 4.12.01). Tyvärr. Det finns inget jailbreak som kan unlocka denna version ännu.

Finns t.o.m en facebookgrupp som bevakar ämnet.

Finns inte ens någon GeveySIM-modul som kan göra det. Det är HELT omöjligt! Ditt enda val är att fixa så operatören låser upp den, eller sälja den. Jag beställde själv en upplåsning av Tre för 4 veckor sen. Inget har hänt ännu, och enligt dem kan det dröja ännu längre...

Visa signatur

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

--> Besök nya [B]groths.org[/B]

Permalänk
Skrivet av Cindori:

Jag beställde själv en upplåsning av Tre för 4 veckor sen. Inget har hänt ännu, och enligt dem kan det dröja ännu längre...

Dom är fulla av skit, tar ingen tid alls att låsa upp en telefon som är bunden till operatör, det som "kan ta tid" är att det ska nå Apple. Upplåsningen görs genom en uppdatering genom itunes som de skickar ut, efter att operatören registrerat att den ska låsas upp. Så förmodligen är anledningen att den ej är upplåst personalen i butiken/kundtjänst.

Visa signatur

"You can’t snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams, it’s not gentlemanly."

Permalänk
Avstängd

Gevey Ultra S

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Notevenmad:

Dom är fulla av skit, tar ingen tid alls att låsa upp en telefon som är bunden till operatör, det som "kan ta tid" är att det ska nå Apple. Upplåsningen görs genom en uppdatering genom itunes som de skickar ut, efter att operatören registrerat att den ska låsas upp. Så förmodligen är anledningen att den ej är upplåst personalen i butiken/kundtjänst.

umad?
Hehe

Permalänk
Medlem

De ända jag behövde då jag låster upp min iphone var imei nummer. Telenor dock.
300sek och 2 veckor.

Permalänk
Skrivet av baxee:

umad?
Hehe

Var kanske inte helt tydlig med "ingen tid alls". Det jag menade var att oftast så är det personal hos operatören som påverkar väntetiden. När ärendet väl kommer över till Apple tar det inte många timmar. Min poäng var väl egentligen att om du betalar för en tjänst, i det här fallet att låsa upp telefonen, så är det deras jobb att ta tummen ur röven och se till så det händer, vilket man brukar få påpeka en gång extra

Edit: Känner att jag inte lever upp till mitt namn ikväll.. sounds like a madman

lulz

Visa signatur

"You can’t snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams, it’s not gentlemanly."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Humper:

De ända jag behövde då jag låster upp min iphone var imei nummer. Telenor dock.
300sek och 2 veckor.

Hur länge sen var detta? Min 3GS kostade 350:- plus porto totalt 385:- (Telenor)

Visa signatur

1:MSI Z170A G M5| I7-6700K @ 4.7Ghz | CV 4x8GB LPX DDR4 3000 | NH-D15S | FD N R2 650W | FD R5 White | GTX780Ti
2:P8Z68-V PRO/GEN3 | I7-2700K @ 4.6Ghz | XMS3 DDR3 16GB 1600 | NH-D15S | GTX 770 | FD R3 White | Benq XL2720T
3:GA-Z77-D3H | i5-3570K @ X.XGhz | Corsair DDR3 16GB 1600 | GTX 660 Ti DCUII TOP | Benq G2420HD
4:Intel S5500BC | 2x Xeon X5650 | 32GB ECC | Samsung 850 EVO 500GB | 2x Hyper 212 EVO | TX750 V2 | CM Stacker 32TB
5:HTPC | Nvidia Shield TV 16GB (P2897) | ZOTAC ZBOX Nano AQ01 | 8GB DDR3 | A1200 72MB Blizzard 1230IV+SCSI-Kit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Om den är låst till ett abonnemang så måste du tyvärr gå till butiken och betala en summa för att få den upplåst. Finns inget annat sätt.

Finns många andra sätt. Google is your friend.

Visa signatur

Intel Core i9 9900K@ 5,2Ghz (Noctua NH-D15) | Asus ROG Maximus Xi Hero Z390 | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666Mhz | MSI GeForce RTX 3080 10GB GAMING X TRIO | EVGA Supernova G2 750W |

Permalänk
Avstängd

Hade en bekant som köpte en iPhone 4 på Blocket. Visade sig senare att den var stulen. Han fick gå till polisen som då beslagtog mobilen. Men han fick den tillbaks senare.

Den rättmätige ägaren hade antagligen redan fått en ny på försäkringen. Men han fick ett kvitto från polisen så den gick att låsa upp.

Utan ett sånt intyg lär inte Tele 2 låsa upp den. Ett kvitto från säljaren som har stulit den lär inte hjälpa.

Permalänk
Medlem

Är det inte så att man byter basebandet med ipads?

Visa signatur

Rog Strix B550-i | Ryzen 7 5800X @ 4.3Ghz | Corsair Vengeance LP 2x8gb 3000Mhz | Asus RTX 3060ti |
Pirat Prusa MK2 | Prusa Mini

Permalänk
Medlem

Jo om man vill ha en telefon utan vissa funktioner såsom t.ex att GPS försvinner.

Visa signatur

1:MSI Z170A G M5| I7-6700K @ 4.7Ghz | CV 4x8GB LPX DDR4 3000 | NH-D15S | FD N R2 650W | FD R5 White | GTX780Ti
2:P8Z68-V PRO/GEN3 | I7-2700K @ 4.6Ghz | XMS3 DDR3 16GB 1600 | NH-D15S | GTX 770 | FD R3 White | Benq XL2720T
3:GA-Z77-D3H | i5-3570K @ X.XGhz | Corsair DDR3 16GB 1600 | GTX 660 Ti DCUII TOP | Benq G2420HD
4:Intel S5500BC | 2x Xeon X5650 | 32GB ECC | Samsung 850 EVO 500GB | 2x Hyper 212 EVO | TX750 V2 | CM Stacker 32TB
5:HTPC | Nvidia Shield TV 16GB (P2897) | ZOTAC ZBOX Nano AQ01 | 8GB DDR3 | A1200 72MB Blizzard 1230IV+SCSI-Kit