Permalänk
Medlem

Retur av 6970 CF

Hej,

För ett år sedan så köpte jag 2x 6970 från webhallen. Ända sedan jag fick korten har dom vart ett helvete för mig.. Spel kraschar, drivrutiner kraschar hela tiden, gjort allt jag kan göra men det fungerar riktigt dåligt.

Det jag undrar är om jag kan returnera dessa på garantin? Det har blivit riktigt jobbigt att ha dessa kort nu.

Med Vänliga Hälsningar,

Eiai

Visa signatur

|ASUS P8P67 EVO B3|I7 2600K 4,2GHz|8GB XMS3 1600MHZ|Sapphire HD6970 CF|NZXT Tempest Evo|NZXT HALE 90 850W|

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Eiai:

Hej,

För ett år sedan så köpte jag 2x 6970 från webhallen. Ända sedan jag fick korten har dom vart ett helvete för mig.. Spel kraschar, drivrutiner kraschar hela tiden, gjort allt jag kan göra men det fungerar riktigt dåligt.

Det jag undrar är om jag kan returnera dessa på garantin? Det har blivit riktigt jobbigt att ha dessa kort nu.

Med Vänliga Hälsningar,

Eiai

Om det har gått mindre än ett år och det är fel på korten så kan du få dem utbytta/reparerade på garantin.
Om det är drivrutinerna som är felet och/eller det har gått längre än ett år så kan det bli lite svårare att få ut något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

Om det har gått mindre än ett år och det är fel på korten så kan du få dem utbytta/reparerade på garantin.
Om det är drivrutinerna som är felet och/eller det har gått längre än ett år så kan det bli lite svårare att få ut något.

Det har gått längre än ett år.

Jag är bara trött på att ha vad jag anser defekta kort.

Visa signatur

|ASUS P8P67 EVO B3|I7 2600K 4,2GHz|8GB XMS3 1600MHZ|Sapphire HD6970 CF|NZXT Tempest Evo|NZXT HALE 90 850W|

Permalänk
99:e percentilen

Du har rätt till tre års garanti enligt lag om du kan bevisa att felet fanns där från början. Du kanske måste betala returfrakten.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Eiai:

Det har gått längre än ett år.

Jag är bara trött på att ha vad jag anser defekta kort.

Du kan ha fått defekta kort eller ett kort kan spöka.. Provat att köra dem en och en? Om det fortfarande inte funkar så kan du försöka få ut nya på garantin.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Förmodligen får du nya kort (av samma modell), om du inte byter upp dig med ev mellanskillnad...
Brukar inte vara så lätt att bara lämna tillbaka efter så lång tid.

Antar du har kollat så korten får sin ström från olika rails på agget om du nu har flera rails, samt att du inte kör med massa adaptrar osv?

Permalänk
Medlem

Var ju bla därför jag gick tillbaka till gröna laget, pga drivrutins problem med amd, fixade dom 1 grej kom det 10 nya problem.

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Playboy_1338:

Var ju bla därför jag gick tillbaka till gröna laget, pga drivrutins problem med amd, fixade dom 1 grej kom det 10 nya problem.

För Nvidia lider inte av samma problem då och då? Men hur som helst så fungerar drivrutinerna perfekt för mig och samtidigt är det mest HD7900 serien som har rapporterats att ha problem.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Du kan ha fått defekta kort eller ett kort kan spöka.. Provat att köra dem en och en? Om det fortfarande inte funkar så kan du försöka få ut nya på garantin.

Jag har testat köra dom en o en, hjälper ej.

Skrivet av Dalton Sleeper:

Förmodligen får du nya kort (av samma modell), om du inte byter upp dig med ev mellanskillnad...
Brukar inte vara så lätt att bara lämna tillbaka efter så lång tid.

Antar du har kollat så korten får sin ström från olika rails på agget om du nu har flera rails, samt att du inte kör med massa adaptrar osv?

Har inte kollat det faktiskt, hur gör jag det?

Visa signatur

|ASUS P8P67 EVO B3|I7 2600K 4,2GHz|8GB XMS3 1600MHZ|Sapphire HD6970 CF|NZXT Tempest Evo|NZXT HALE 90 850W|

Permalänk
Medlem

Kolla manualen till nätagget.
Ibland finns det flera 12v linor.
Kan ju köra ett kort på varje.
Vad har du för nätagg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fantomen:

Kolla manualen till nätagget.
Ibland finns det flera 12v linor.
Kan ju köra ett kort på varje.
Vad har du för nätagg

NZXT Hale 90 850W Guld Cert

Visa signatur

|ASUS P8P67 EVO B3|I7 2600K 4,2GHz|8GB XMS3 1600MHZ|Sapphire HD6970 CF|NZXT Tempest Evo|NZXT HALE 90 850W|

Permalänk
Avstängd

om du kört dem en o en och felet ändå finns där tvivlar jag på att det är grafikkorten som är felet..

sannolikheten att du skulle ha EXAKT samma fel på båda korten är typ 0,000001 %

Visa signatur

Intel 2600K@4,9 , ASUS P67-EVO, Corsair SSD RAID 2x90gb, Corsair-AX850 , Corsair Venegance 32gb, XFX Radeon7970 @1150/1600

HTPC:
Intel i5-3570k , Asrock z77 e-ITX , Kingston HyperX-8gb , Intel 330 , Radeon 7750 Silent

Permalänk
Avstängd

Testat formatera om datorn och köra med äldre och nya drivrutiner?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

Testat formatera om datorn och köra med äldre och nya drivrutiner?

Jag har gjort det flera gånger, testat olika drivrutiner, hjälper ej.

Visa signatur

|ASUS P8P67 EVO B3|I7 2600K 4,2GHz|8GB XMS3 1600MHZ|Sapphire HD6970 CF|NZXT Tempest Evo|NZXT HALE 90 850W|

Permalänk
Medlem

Ett fel skall reklameras inom skälig tid (generellt två månader) efter att du upptäckt felet. Rent principiellt kan återförsäljaren neka dig reklamation för detta fel eftersom du dröjt över ett år.

Skrivet av Zuggmate:

Du har rätt till tre års garanti enligt lag om du kan bevisa att felet fanns där från början. Du kanske måste betala returfrakten.

Nej det har man inte. Garanti är frivilligt från återförsäljarens och/eller tillverkarens sida. Däremot har man en treårig lagstadgad reklamationsrätt.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Eiai:

Jag har gjort det flera gånger, testat olika drivrutiner, hjälper ej.

Testat byta moderkort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

För Nvidia lider inte av samma problem då och då? Men hur som helst så fungerar drivrutinerna perfekt för mig och samtidigt är det mest HD7900 serien som har rapporterats att ha problem.

av min erfarenhet har det varit mindre problem med nvidia,s drivrutiner jämfört med amd iaf.

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av twit:

Nej det har man inte. Garanti är frivilligt från återförsäljarens och/eller tillverkarens sida. Däremot har man en treårig lagstadgad reklamationsrätt.

Menade det. Hade glömt att det var olika saker.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers