Ps3 hittar inte min router.

Permalänk
Medlem

Ps3 hittar inte min router.

Japp som rubriken lyder så hittar inte ps3an min router men den hittar typ 6-7 andra i huset. Det bara vart så en dag när jag skulle starta den, men allt annat hittar routern " moblier, laptop " har testat att återställa routern men det funka inte heller. Samt haft sladden ur ps3an ett tag. Har även testat att connecta manuellt.

Någon som har en ide om va de kan vara??

Permalänk

Koppla ur dom 6-7 andra routrarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piteraq:

Japp som rubriken lyder så hittar inte ps3an min router men den hittar typ 6-7 andra i huset. Det bara vart så en dag när jag skulle starta den, men allt annat hittar routern " moblier, laptop " har testat att återställa routern men det funka inte heller. Samt haft sladden ur ps3an ett tag. Har även testat att connecta manuellt.

Någon som har en ide om va de kan vara??

Om inte jag missminner mig så vart man tvungen att ställa in routern så att den gick på både g och n i frekvens

Visa signatur

CPU: i7 8700K@4.3Ghz med MSI Frozl R | GPU: MSI GTX 1080 Gaming | MB: MSI Z370 Gaming+ | PSU: EVGA 650W GQ | RAM: G.Skill Ripjaws 16GB@3000Mhz | DISK:Samsung 970evo m.2 250GB | SSD Samsung 850evo 250GB | Skärm: AOC 32" 1440p@75Hz | Input: Asus Cerberus2+Razer Diamondback | Audio: Razer Megalodon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henke420:

Skaffa en PC.

Skaplig hjälp du ger............

Visa signatur

CPU: i7 8700K@4.3Ghz med MSI Frozl R | GPU: MSI GTX 1080 Gaming | MB: MSI Z370 Gaming+ | PSU: EVGA 650W GQ | RAM: G.Skill Ripjaws 16GB@3000Mhz | DISK:Samsung 970evo m.2 250GB | SSD Samsung 850evo 250GB | Skärm: AOC 32" 1440p@75Hz | Input: Asus Cerberus2+Razer Diamondback | Audio: Razer Megalodon

Permalänk
Medlem
Skrivet av arboC:

Skaplig hjälp du ger............

Amen jag var bara tvungen!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av arboC:

Om inte jag missminner mig så vart man tvungen att ställa in routern så att den gick på både g och n i frekvens

Kan vara problemet, PS3 stöder bara G-nät, så är routern inställd på enbart N kommer den inte hittas.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

så nu är det fixat. På något sätt har routen stängt ner G nätet så de va bara att aktivera de igen. Tack för hjälpen=)

Permalänk
Medlem

Np

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: i7 8700K@4.3Ghz med MSI Frozl R | GPU: MSI GTX 1080 Gaming | MB: MSI Z370 Gaming+ | PSU: EVGA 650W GQ | RAM: G.Skill Ripjaws 16GB@3000Mhz | DISK:Samsung 970evo m.2 250GB | SSD Samsung 850evo 250GB | Skärm: AOC 32" 1440p@75Hz | Input: Asus Cerberus2+Razer Diamondback | Audio: Razer Megalodon