Permalänk
Skrivet av LordMattis:

Använder själv Vengenace 1500, sjukt bra ljud efter lite ändringar i inställningarna! Kan tänka mig att Vengeance 2000 i princip är samma headset, fast trådlöst och en tusenlapp dyrare

Så du påstår att Corsair 1500 kostar 200SEK i butik?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mountain.Dew:

Så du påstår att Corsair 1500 kostar 200SEK i butik?

Du får tänka på att jag skrev det där inlägget för 2 månader sen då låg vengeance 1500 på som billigast 500:-, och vengeance 2000 på 1500:-.

Visa signatur

Min dator är kärnfri

Permalänk
Medlem

För de som funderar på att köpa Vengeance 2000 kan jag bekräfta bruset som uppstår då ljud spelas, och som sen hänger kvar 5-15 sek efteråt. På mitt exemplar existerar även ett litet brus när inget ljud spelas, men det är inte alls lika påtagligt som det som uppstår vid ljuduppspelning. Det brus som uppstår vid ljuduppspelning är däremot något som stör såpass mycket att jag lämnar tillbaks dom.
I övrigt så är ljudet bra och räckvidden verkar vara ca 10 meter. Ej hunnit kolla batteritiden än.

Permalänk
Medlem

Har ett par corsair vengeance 1500 och de sitter skönt även vid längre sessions men fick ställa om EQ'n för ljudet var knepigt. Sedan susar/brummar det i dem när det inte är något ljud på, vet inte om det är samma på 2000 som är väldigt lik men trådlös.

Permalänk
Medlem

Aldrig märkt något problem med Vengeance 2000 i varken brus väg eller hållbarheten i själva hörlurarna.
För det priset så är dom utan tvekan dom bästa trådlösa hörlurarna som jag har testat, kan ha på mig dom hur länge som helst utan att få ont i huvudet och just att dom är trådlösa är fruktansvärt underbart och ett stort plus för mig.
Volymkontrollern på sidan av hörluren är helt perfekt gjord och tycker att fler borde ta efter med det på sina hörlurar, även dom som kör med sladd.

Visa signatur

Det är inte jag som är konstig, det är du som är normal!

Permalänk
Skrivet av HerrTech:

Aldrig märkt något problem med Vengeance 2000 i varken brus väg eller hållbarheten i själva hörlurarna.
För det priset så är dom utan tvekan dom bästa trådlösa hörlurarna som jag har testat, kan ha på mig dom hur länge som helst utan att få ont i huvudet och just att dom är trådlösa är fruktansvärt underbart och ett stort plus för mig.
Volymkontrollern på sidan av hörluren är helt perfekt gjord och tycker att fler borde ta efter med det på sina hörlurar, även dom som kör med sladd.

Jag instämmer helt. Mycket trevligt headset som man inte blir besviken med