Permalänk

Tips på Tangentbord tack!

Nu så har mitt Lycosa börja lägga av, belysningen har slutat fungera. Funderar på nytt tangentbord, skulle vilja ha tips från er om era åsikter om bra tangentbord, annars funderar ja på att skaffa ett till Lycosa. Är dock ett stort Razer-fan!=D

Visa signatur

Fractal Design Arc /Corsair TX V2 750W 80+Bronze /ASUS PRIME B450-PLUS/AMD Ryzen 7 1700 3.7 GHz 20MB/ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix Gaming 8GB OC/
Corsair Vengeance 16GB/ Samsung SSD 830 Series 256GB/ Skärm Asus TUF VG279Q1A

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av bensinspade:

Nu så har mitt Lycosa börja lägga av, belysningen har slutat fungera. Funderar på nytt tangentbord, skulle vilja ha tips från er om era åsikter om bra tangentbord, annars funderar ja på att skaffa ett till Lycosa. Är dock ett stort Razer-fan!=D

Razer Blackwidow

Permalänk
Medlem

Sidewinder x4! Jag spelar flera timmar om dagen och det gör sitt jobb väldigt bra!

Permalänk
Medlem

Köp ett billigt Hp eller något -_- xD

Visa signatur

I5-4460, R9:280X OC, B600W, 8gb HyperX och 120gb SSD/500GB WDBLUE

X5460@3.8ghz, GTX660, CMb600W, 4gb ddr2, XFX nForce 780i sli

Permalänk
Skrivet av anon99339:

Razer Blackwidow

Har provat en polares Black widow, de va inget för mig, gillade inte att dom har flyttat alla tangenter ett steg åt högerXP

Visa signatur

Fractal Design Arc /Corsair TX V2 750W 80+Bronze /ASUS PRIME B450-PLUS/AMD Ryzen 7 1700 3.7 GHz 20MB/ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix Gaming 8GB OC/
Corsair Vengeance 16GB/ Samsung SSD 830 Series 256GB/ Skärm Asus TUF VG279Q1A

Permalänk
Skrivet av Antti:

Sidewinder x4! Jag spelar flera timmar om dagen och det gör sitt jobb väldigt bra!

Vi får se vad det blir, rör sig mot mk-85 eller ett nytt Razer=)

Visa signatur

Fractal Design Arc /Corsair TX V2 750W 80+Bronze /ASUS PRIME B450-PLUS/AMD Ryzen 7 1700 3.7 GHz 20MB/ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix Gaming 8GB OC/
Corsair Vengeance 16GB/ Samsung SSD 830 Series 256GB/ Skärm Asus TUF VG279Q1A

Permalänk
Medlem

SteelSeries 7G

http://www.inet.se/produkt/6606246/steelseries-7g-mechanical-...

Finns inget bättre. Tangentbord kopplas via PS/2-kontakt, inte USB imo.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem

Håller med Eltarion. Beställde ett Ozone Strike igår. Helt sjukt bra pris :)!
Till och med för cirka halva priset jämfört med andra tangentbord med den här kvalitén.
Det är bara att slå till!

Visa signatur

Chassi: NZXT H2 Svart - Moderkort: MK Gigabyte GA-990FXA
Cpu: AMD FX (tm) - 8350 Eight core processor 4Ghz/4,2Ghz - Ram: Corsair 12GB 1600MHz XMS3
Grafikkort: Sapphire 7950 Vapor-X 3GB GDDR5
Vattenkylning: Corsair Cooling Hydro H60 - SSD: 60GB Corsair SATA, Force 3
Fläktar: Bitfenix Spectre Pro 140 MM Topp. 3x NZXT 120 MM rest. [BF3 - Zaifer]

Permalänk
Inaktiv

Om du kan låta bli Razer tycker jag att du ska välja Filco

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Budget brukar vara bra att nämna.

Allt du behöver veta om mekaniska tangentbord
http://www.sweclockers.com/forum/56-kringutrustning/1105286-m...

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Filco Majestouch 2 med bruna switchar.

Aldrig skrivit på något skönare, och en jävla kvallité är det också.
Det lär kosta lite mer än de flesta, men du lär aldrig behöva säga "det gick sönder."

Permalänk

Är filco bakgrunds belyst? Har hört att mk-85 är bra, har dock bara provat den en gång, är de nått ni skulle rekommendera?=)

Visa signatur

Fractal Design Arc /Corsair TX V2 750W 80+Bronze /ASUS PRIME B450-PLUS/AMD Ryzen 7 1700 3.7 GHz 20MB/ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix Gaming 8GB OC/
Corsair Vengeance 16GB/ Samsung SSD 830 Series 256GB/ Skärm Asus TUF VG279Q1A

Permalänk
Medlem

Har inte kört mekaniska tg-bord utom såna där från tidigt 90-tal X) så jag kan itne uttala mig om de är bättre, men vill man ha ett bra rubber dome spel-tangentbord så håller jag med om MS Sidewinder X4.

Det fixar ghosting utan problem (klarar THE QUICK...-testet), genom USB, vilket jag ser som en stor fördel, jag gillar inte att ha saker på en gammal port som PS2, där det krävs omstart av datorn för att få igång igen om något glappar eller kopplas loss.

Bakgrundsbelysningen är mjukt orange i ett par olika styrkor, vilket funkar bra för mina ögon när det är lite halvmörkt på kvällarna. Knapparna är ganska mjuka och något lägre än fullhöjd, men inte jobbiga som laptoptangenter.

Några tangenter är lite annorlunda som den långa space, men det tog väl en vecka eller två så hade jag vant mig. Bra mycket trevligare än alla andra tangentbord jag själv provat hittills.

Enkelt att komma åt makro-tangenterna till vänster med lillfingret om man spelar med vänsterhanden på WASD.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Skrivet av bensinspade:

Är filco bakgrunds belyst? Har hört att mk-85 är bra, har dock bara provat den en gång, är de nått ni skulle rekommendera?=)

Edit: de va inget mk-85 de va ett MK-80 jag hade provat, ett av dom skönaste, står mellan mk-80 VS Razer Lycosa

Visa signatur

Fractal Design Arc /Corsair TX V2 750W 80+Bronze /ASUS PRIME B450-PLUS/AMD Ryzen 7 1700 3.7 GHz 20MB/ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix Gaming 8GB OC/
Corsair Vengeance 16GB/ Samsung SSD 830 Series 256GB/ Skärm Asus TUF VG279Q1A

Permalänk

Jag har ett Mk-85 och vill inte rekommendera det. Främst för att det är sjukt överprisat, men även för att det är buggigt. Det händer inte så ofta men ibland låser knappar sig när man lirar fort. En annan sak är att bakgrundsbelysningen inte alltid stänger av sig när man stänger av datorn. En tredje sak är att det inte fungerar i BIOS med en del USB-kontrollers.

Edit: Om du vill ha mekaniska brytare rekommenderar jag MK-50, det är som MK-85 fast till ett bättre pris, annars är Microsoft Sidewinder X4 prisvärt. Razer Lycosa kommer garanterat att gå sönder efter ett tag.

Permalänk

Okej, hur är de med MK-80 då? är de samma eller är de oxå samma klass som mk-50?=), Jo fast lycosan är ruggit bekvä, fast man känner ju plastkvallan Kan tänka mig att mekaniska är mera massiva

Visa signatur

Fractal Design Arc /Corsair TX V2 750W 80+Bronze /ASUS PRIME B450-PLUS/AMD Ryzen 7 1700 3.7 GHz 20MB/ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix Gaming 8GB OC/
Corsair Vengeance 16GB/ Samsung SSD 830 Series 256GB/ Skärm Asus TUF VG279Q1A

Permalänk
Skrivet av bensinspade:

Okej, hur är de med MK-80 då? är de samma eller är de oxå samma klass som mk-50?=), Jo fast lycosan är ruggit bekvä, fast man känner ju plastkvallan Kan tänka mig att mekaniska är mera massiva

MK-80 är som MK-85 fast med blå switchar och PS/2-kontakt istället för USB. Det är möjligt att en del av problemen med MK-85 inte finns på MK-80 men jag har inte testat så jag vet inte. Blå switchar är inte för alla. Det där med att mekaniska är mer massiva tycker jag inte stämmer när det gäller QPAD, visst är de lite större och tyngre än ett typiskt tangentbord, men de är fortfarande plastiga. Jag säger inte att QPAD är skit, men köp inte utan att ha varit och klämt på dem i affär så du vet vad du får.

Permalänk
Skrivet av bensinspade:

Är filco bakgrunds belyst? Har hört att mk-85 är bra, har dock bara provat den en gång, är de nått ni skulle rekommendera?=)

Sitter själv på ett MK-85 och kan faktiskt säga att i jämförelse med Filco som jag testat lite fort så tyckte jag personligen mer om Filco't, men kanske bara är en smaksak.. Brukar köra utan backlight, så hade inte brytt mig på den fronten

Visa signatur

Main: Antec P280 - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i7 2600k - ASUS Direct CU II GTX 560ti SLI - 8GB Corsair Vengeance CL9 1600 mhz - Antec H2O 620 - Corsair Force F120 - Corsair TX650
Mobil: Samsung Galaxy S III
Laptop: HP Probook 4320s

Permalänk

Har hört att röda switchar ska vara skönare än blåa switcha pga att dom röda är lättare att trycka ned, dom har inte lika mycket motstånd, är de sant?

Visa signatur

Fractal Design Arc /Corsair TX V2 750W 80+Bronze /ASUS PRIME B450-PLUS/AMD Ryzen 7 1700 3.7 GHz 20MB/ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix Gaming 8GB OC/
Corsair Vengeance 16GB/ Samsung SSD 830 Series 256GB/ Skärm Asus TUF VG279Q1A

Permalänk
Skrivet av Nikkop:

Filco Majestouch 2 med bruna switchar.

Aldrig skrivit på något skönare, och en jävla kvallité är det också.
Det lär kosta lite mer än de flesta, men du lär aldrig behöva säga "det gick sönder."

Filco, det är grejer det!

Skrivet av bensinspade:

Har hört att röda switchar ska vara skönare än blåa switcha pga att dom röda är lättare att trycka ned, dom har inte lika mycket motstånd, är de sant?

De röda brytarna är väldgt lätta, men skillnaden mot brun och blå är inte jättestor. Om du planerar att spela, kör på röda.

Visa signatur

6600K@4,5GHz 1,25V | EVGA 980Ti | Samsung 950 Pro m.2

Permalänk

jasså de är funderar på Qpad mk-85 [mx red] har provat en mk-80 [mx blue] lite grann, han som bara små trycka på den, läste att röda är bäst:)

Visa signatur

Fractal Design Arc /Corsair TX V2 750W 80+Bronze /ASUS PRIME B450-PLUS/AMD Ryzen 7 1700 3.7 GHz 20MB/ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix Gaming 8GB OC/
Corsair Vengeance 16GB/ Samsung SSD 830 Series 256GB/ Skärm Asus TUF VG279Q1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av bensinspade:

jasså de är funderar på Qpad mk-85 [mx red] har provat en mk-80 [mx blue] lite grann, han som bara små trycka på den, läste att röda är bäst:)

Finns inga brytare som är bäst, är helt personligt. Däremot är röda oftast omtyckta av fps spelare.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Annars så skulle jag nog satsa på ett Ducky, Qpad tangentborden är inte direkt i toppskiktet bland mekaniska tangentbord. Det är Ducky, och vill du ha häftiga lampor så finns alltid Ducky Shine att tillgå.

Permalänk
Medlem

Sedan något som få kanske nämner är att på många Gamer tangentbord, så byter de oftast Vänster Win knapp mot sin egna Funktionsknapp. Något som för min personliga del är NO-NO, eftersom jag använder den en hel del. Bruna är lika Röda, men är till skillnad från röda inte linjära. Dvs du känner när de bruna switchen aktiverar tangenten. Något som för mig är trevlig. Polaren gillad det inte alls dock, så om du har någon polare med tangenbord så testa hans lite, alternativt mediamarkt som jag tror har en del uppställda.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

6G V2 med röda/Qpad MK-?? med röda. Hade ett 6G med svarta först men tyckte dom blev tunga i längden, röda passar perfekt.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bensinspade:

Edit: de va inget mk-85 de va ett MK-80 jag hade provat, ett av dom skönaste, står mellan mk-80 VS Razer Lycosa

inte ett razer lycosa , dom suger mitt slutade funka HELT efter bara 2 månader har aldrig prövat ett mk 80 men köp ett sånt ist för allt är bättre en ätt razer tgb

Permalänk
Medlem

Jag har inte provat Ducky, men är riktigt nöjd med mitt MK-80 med blåa brytare ,frugan gillar inte klickandet i alla väder ,men det får hon väl lära sig att göra ,för det är ju helt rätt ljud!!så testa blå om du skall ha mekaniskt en del passar det andra inte. Ang backlight som inte släcks ,så tror jag det beror på hur USB porten funkar inte T-bordet,mitt MK-80 har inte varit till nåt bekymmer i biosen heller .

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Medlem

Jag kör ett MK-85 med bruna brytare. Sköna känsla, funkar utmärkt, har inte haft några problem alls.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB