Apple byter dock-kontakt i nästa Iphone

Permalänk
Skrivet av GizZm0:

Det var konstigt... för det har ju min SGS2? Android är till för oss som gillar att man kan ändra nästintill allt i luren. Inte där allting är förinställt och det endast är "Apples way or the highway" som gäller. Men Apple har ju blivit mer utav en mode grej i dagen samhälle, dem hade kunnat lansera en brödrost men en liten högtalare på som streamar musiken från itunes och folk hade lätt pröjsat tusentals kroner för den, för det är ju det där lilla äpplet på som gör en så cool...

Hehe det är ju just att apple inte gör så som gör de framgångsrika

Permalänk
Avstängd

Tänkte inhandla en iPhone 5 då den verkade lovande men seriöst, glöm det Apple. Hade ni använt MicroUSB som är STANDARD eller möjligtvis Intel Thunderbolt så hade jag förlåtit er men det här är bara ännu ett bevis på hur jobbiga Apple kan vara.

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk

Scumbag Apple gör det igen!

Visa signatur

En del har undrat varför jag ständigt tar av mig glasögonen. Det är för att slippa se er...

-Göran Persson, Inför den socialdemokratiska riksdagsgruppen, 2 oktober 1999.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SebboD:

Tänkte inhandla en iPhone 5 då den verkade lovande men seriöst, glöm det Apple. Hade ni använt MicroUSB som är STANDARD eller möjligtvis Intel Thunderbolt så hade jag förlåtit er men det här är bara ännu ett bevis på hur jobbiga Apple kan vara.

Vad är fördelarna med Standard 5 pinnars MicroUSB menar du?

Visa signatur

"Datorn har ju fan mer dragningskraft än jorden. Skulle jag ramla skulle jag hamna i datorstolen & inte på golvet."

Permalänk
Medlem
Skrivet av GoYoghurt:

Ni som verkar hata den standard som Apple har tagit fram för iPod, iPhone och iPad, kan ni länka mig några schysta högtalare med dockningstöd för en HTC One X eller Samsung Galaxy S3 (Självklart ska den använda Micro-USB)? Jag vill inte hålla på med några kablar utan vill bara kunna placera telefonen i själva dockningstationen. Om sedan högtalaren kan ta ut en digital signal från telefonen skulle vara utmärkt. (Något som Appole har haft stöd för i många år)

Kommer MicroUSB alltid att vara tillräcklig och kommer den att bestå i all framtid? Ska vi stänga ner all form av utveckling för just kablar för laddning och sync till mobiltelefoner, då vi med MicroUSB har hittat den perfekta lösningen?

Ni kan inte se någon som helst fördel med någon annan kabel än just MicroUSB?

http://lmgtfy.com/?q=samsung+galaxy+s3+dock+speaker
Var inte så svårt va?

Sen är som tidigare nämnt inte S3an microUSB kompatibel så den ligger i nästan samma träsk som Apple.

Saken med just microUSB är att det är en levande standard som även i framtiden kommer att uppgraderas. USB kanske inte är 100% optimalt men det fungerar för det mesta hos de flesta just för att det är en digital kontakt. Analoga kontakter kan bara användas till en sak medan USB kan användas till allt.

Dessutom om skillnaden mellan 30pin och 19pin är att de tagit bort gamla kontakter betyder inte det att detta faktiskt är en nedgradering? Eller var 30pin kontakten så enorm mycket i vägen?

Permalänk
Medlem

Saker som standard USB kontakter verkar inte Apple känna till.
Är sådana saker som detta som gör att Apple inte är påtänkta för mig.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Saker som standard USB kontakter verkar inte Apple känna till.
Är sådana saker som detta som gör att Apple inte är påtänkta för mig.

Apple var väl bland de första som verkligen tryckte på att just usb skulle vara standard, eller iaf fick standarden betydligt större genomslagskraft iom att de släppte den första gen. iMacar runt -97:ish. Har hänt en del sen dess dock....

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Så det finns bara andriod telefoner bortsett från iPhone?

Om du ska vara så envis kan du göra en lista på moderna telefoner som använder micro USB samt ej använder micro USB. Kom tillbaka med resultatet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Diablo_Lino:

troligtvis kommer dom bara tjäna mer på detta... sorgligt

Ja, ingen startar ju ett företag för att tjäna pengar

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomas_skane:

http://lmgtfy.com/?q=samsung+galaxy+s3+dock+speaker
Var inte så svårt va?

Sen är som tidigare nämnt inte S3an microUSB kompatibel så den ligger i nästan samma träsk som Apple.

Saken med just microUSB är att det är en levande standard som även i framtiden kommer att uppgraderas. USB kanske inte är 100% optimalt men det fungerar för det mesta hos de flesta just för att det är en digital kontakt. Analoga kontakter kan bara användas till en sak medan USB kan användas till allt.

Dessutom om skillnaden mellan 30pin och 19pin är att de tagit bort gamla kontakter betyder inte det att detta faktiskt är en nedgradering? Eller var 30pin kontakten så enorm mycket i vägen?

Det var ju inte så öppet, den fungerar ju bara med SGS3. Shit vad dåligt. Propietärt skräp! USCH!

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipfunk:

Om du ska vara så envis kan du göra en lista på moderna telefoner som använder micro USB samt ej använder micro USB. Kom tillbaka med resultatet.

Jag tror typ alla moderna telefoner förutom iPhone använder micro-USB

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizZm0:

Det var konstigt... för det har ju min SGS2? Android är till för oss som gillar att man kan ändra nästintill allt i luren. Inte där allting är förinställt och det endast är "Apples way or the highway" som gäller. Men Apple har ju blivit mer utav en mode grej i dagen samhälle, dem hade kunnat lansera en brödrost men en liten högtalare på som streamar musiken från itunes och folk hade lätt pröjsat tusentals kroner för den, för det är ju det där lilla äpplet på som gör en så cool...

För att svara på din fråga seriöst så skulle Apple aldrig ge sig in i brödrost marknaden. Det finns inget sätt för dom att revolutionera den marknaden som dom tex gjort smartphones.

Sen så förstår jag inte vad det är som är så svårt att förstå, vissa vill bara köpa en pryl och att det bara ska funka, det finns folk som inte vill behöva gå inte och pilla i konsoler och hålla reda på en massa filer i olika filsystem. Vill du ha ett digitalt hem idag med media center, central lagring och ett flertal datorer så är det väldigt smidigt att gå att köpa en iMac, Time Capsule och en Apple Tv. Folk som gör så här är inte fan boys, de är bekväma. Och så klart att det kostar att vara bekväm.

Sluta hata för fan, jag hatar absolut inte din åsikt men jag ogillar skarpt folk som inte kan se saker från olika vinklar, allt är inte svart eller vitt.

Det finns folk som är bekväma som betalar för att slippa göra allt grov jobb.
Det finns folk som tycker att det är kul att sätta upp sitt egna hemma-nätverk och vill göra allt själv

Och så finns det folk som är mitt där emellan, som gör det själv ibland och som är bekväma ibland.

Nu svävade det ut väldigt off topic men tycker bara att det är så trist att alla apple haters ska spamma sönder alla apple trådar här om ni håller er till ämnet är så kommer resten också att hålla sig on topic.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 2,8 Ghz - Msi P55-GD65 - Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8 GB - 2 St XFX Radeon HD 5770 1GB - 2 St Crucial C300 64 Gb SSD - Fractal Design XL Black - Corsair TX 650W
Hp ProBook 4530s
iMac 20 tum från 2008
iPhone 3G 16 GB - iPhone 4 32 GB - iPhone 5 32 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipfunk:

Om du ska vara så envis kan du göra en lista på moderna telefoner som använder micro USB samt ej använder micro USB. Kom tillbaka med resultatet.

Har många moderna telefoner enligt min uppfattning, beror på vad du menar med modern!

Permalänk
Medlem
Skrivet av smurfisen2k:

Att sladden inte böjer sig konstigt så den slits ut i tid och att sladden inte fladdrar framför skärmen är ju vida mycket viktigare än ditt dockningsargument. Hur många sitter med en iphone dockad samtidigt som de har hörlurar inkopplade i den och lyssnar?!

Inte otänkbart att dockor har 3.5 port anyways

Vet inte om att sladden böjer sig konstigt? Och jo musik under dockning då menar jag självklart att man lyssnar i ett högtalar system, inte har jag heller märkt att sladden fladdrar framför skärmen.. Tycker designen är ful förövrigt också vem vill ha en delad baksida liksom det skall vara cleant

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av SebboD:

Tänkte inhandla en iPhone 5 då den verkade lovande men seriöst, glöm det Apple. Hade ni använt MicroUSB som är STANDARD eller möjligtvis Intel Thunderbolt så hade jag förlåtit er men det här är bara ännu ett bevis på hur jobbiga Apple kan vara.

Skickades från m.sweclockers.com

Micro-thunderbolt?

Visa signatur

Silverstone TJ08-E, Corsair AX860i, Asus Maximus IV Gene-z, i5 3570K @ 4.7GHz, MSI GTX 680, Corsair Vengeance LP 16GB, Samsung 830 256GB, Intel 510 120GB Asus Xonar STX custom Dirvers,
allt vattenkylt med TYST som prio1
Länk

Permalänk
Medlem

Älskar att läsa dem här trådarna som handlar om Apple XD

Det är ju lätt mest gilla på kommentarerna än i någon annan tråd och kriget mellan Android och iOS användare är så kul att läsa

Själv håller jag med alla som "hatar" Apple men dem som "hatar" hatar nog inte telefonen i sig utan bara den barnhagen som Apple sitter i.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Älskar att läsa dem här trådarna som handlar om Apple XD

Det är ju lätt mest gilla på kommentarerna än i någon annan tråd och kriget mellan Android och iOS användare är så kul att läsa

Du är inte ensam. Så mycket ilska i tråden som en utomstående kan gotta sig i

Det är tur vi har Apple när AMD inte förmår att hänga med i Intels utveckling. Trådarna om nya processorer var också spännande för några år sedan.

Visa signatur

i7 6700K, GTX 970, ASUS Z170-A, 16GB RAM, Samsung 840 EVO 250GB,

Permalänk
Medlem

Tur alla andra har en standard kontakt och aldrig har bytt så vi inte behöver denna

Visa signatur

Case-Labs Mercury S8 - ASUS Rampage V-10 / 6850K@4.1GHz / 2x MSI GTX1080 OC SLI | ASUS Z-170A / 6700K@4.2GHz / MSI 980Ti OC | Synology NAS DS2419+ 80TB | NVIDIA Shield TV | AppleTV 4 | Amiga 500+ & 1200 (030) | C64 | Atari STE (4Mb) | Mac Mini (i5 - oct-12) - NES | NES Mini | N64 | GC | PS4-Pro | Xbox One X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GoYoghurt:

Ni som verkar hata den standard som Apple har tagit fram för iPod, iPhone och iPad, kan ni länka mig några schysta högtalare med dockningstöd för en HTC One X eller Samsung Galaxy S3 (Självklart ska den använda Micro-USB)? Jag vill inte hålla på med några kablar utan vill bara kunna placera telefonen i själva dockningstationen. Om sedan högtalaren kan ta ut en digital signal från telefonen skulle vara utmärkt. (Något som Appole har haft stöd för i många år)

Kommer MicroUSB alltid att vara tillräcklig och kommer den att bestå i all framtid? Ska vi stänga ner all form av utveckling för just kablar för laddning och sync till mobiltelefoner, då vi med MicroUSB har hittat den perfekta lösningen?

Ni kan inte se någon som helst fördel med någon annan kabel än just MicroUSB?

Tja själv har jag en sådan här: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=963296

Det fungerar med alla Androider jag testat (THC Desire, HTC one X, HTC one S, Samsung Galaxy S2, HTC, HTC Sensation XL plus några till).

Permalänk
Hedersmedlem

Bytet av kontakt kommer antagligen göra att Apple tjänar mer pengar, ja. Är inte det målet för alla företag? Att Apple sedan är bättre på det än övriga företag är inte deras problem.

Att det verkligen finns folk som tror att Apple gör detta för att jävlas med folk är skrattretande. Apples mål är ju att tjäna så mycket pengar som möjligt. Detta åstakommer man inte genom att reta kunderna, utan genom att tillhandahålla den bästa produkten man kan. Är den förminskade kontakten en grej man måste ha för att skapa en bättre produkt, ja då är det värt det. Och på tillbehör är ju Apples standard större än micro-USB, så med resonemanget att man ska vika sig efter strömmen, så borde ju alla telefoner ha Apples kontakt, inte USB.

Som någon sa tidigare, Apples produkter handlar om bekvämlighet, för de som inte orkar eller vill sitta och meka och fixa med sina saker, men ändå vill ha dem. Man hyr en trädgårdsmästare om man vill ha en trädgård men inte fixa med den, man köper en Mac eller iPhone om man vill ha en smartphone / dator men inte orkar fixa med den. Bekvämlighet kostar, och folk är beredda att betala för det.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Skrivet av viking_thor:

Den spricker ju iaf inte för att man tappar den 10cm från backen.
Och varför betala mer för något som är sämmre?
De är värt all plast i värden bara men slipper iTunes.

Om din iPhone går sönder för att du tappar den på så korta avstånd borde du reklamera den, det är bevisligen något fel på den. Har tappat min otal gånger och det är inte några sprickor i den. Varenda person som avskyr iPhones verkar vara övertygad om att det är en ömtålig glasbit vars batteri håller i ca 3 timmar om ens det. Det är så oerhört roligt att se folk sitta i en liten bubbla och anklaga andra för att sitta i en bubbla.

För övrigt, vem orkar lägga ner så jävla mycket energi på att tracka ner på att Apple uppgraderar sin nuvarande port till en bättre. Allt måste följa samma standard annars går världen under? Samsung byter standard när det passar de med.

Hade forumet handlat om glass hade det funnits folk som försökt förklara varför choklad är bättre helt objektivt än vaniljglass. Patetiskt.

Visa signatur

1150 4670k @ Stock | Asrock H87M-ITX| 8gb (2x4) Corsair Vengeance LP CL 9 1600hz | MSI GeForce GTX 770
Bitfenix Prodigy White | Corsair H100i w/ 2x Noctua NF F-12

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SebboD:

Tänkte inhandla en iPhone 5 då den verkade lovande men seriöst, glöm det Apple. Hade ni använt MicroUSB som är STANDARD eller möjligtvis Intel Thunderbolt så hade jag förlåtit er men det här är bara ännu ett bevis på hur jobbiga Apple kan vara.

Att strunta i att köpa en telefon endast för att det hänger på kontakten är bara patetiskt

Permalänk

Det verkar som folk inte har koll på att Apples kontakt inte är en standard. Sen blir alltid alla trådar som har med Apple att göra sönder flamade.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify 2 ModerKort: MSI Mag Mortar B550M WiFi Processor: AMD Ryzen 5 5600X RAM:32GB Corsair vengence @3200MHZ Grafikkort: ASUS RTX 3080 TUF OC Nätdel:Corsair RM850 850W Lagring:|Samsung 970 EVO Plus 500GB | Kingston 250 GB SSD | Samsung 850 EVO 250GB |Samsung 750 EVO 500GB

Permalänk
Avstängd

Varför får Apple sälja sina telefoner i Europa?
Är det inte lagkrav på att alla telefoner i Europa ska använda micro-USB för att förhindra sopberg av laddare och reducera e-waste?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av rektor:

Varför får Apple sälja sina telefoner i Europa?
Är det inte lagkrav på att alla telefoner i Europa ska använda micro-USB för att förhindra sopberg av laddare och reducera e-waste?

Tror de kommer undan genom att skeppa en USB-konverter till sin proprietära kontakt med sina telefoner i Europa.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

Usch för de hemska människorna på Apple, dom sitter säkert i i något konferensrum och skrattar högt och elakt åt sina beslut. Enda bytet som hade varit okey hade ju varit till micro-usb. Men nä dom ska mjölka alla stackars äpple-människor på ännu mer pengar. Hoppas verkligen att Europa stämmer skiten av dom för att använda en ny hitte-po kontakt, eller att den förbjuds att säljas i Europa så länge dom kör på den kontakten. USCH!!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Mineralvatten:

Om din iPhone går sönder för att du tappar den på så korta avstånd borde du reklamera den, det är bevisligen något fel på den. Har tappat min otal gånger och det är inte några sprickor i den. Varenda person som avskyr iPhones verkar vara övertygad om att det är en ömtålig glasbit vars batteri håller i ca 3 timmar om ens det. Det är så oerhört roligt att se folk sitta i en liten bubbla och anklaga andra för att sitta i en bubbla.

För övrigt, vem orkar lägga ner så jävla mycket energi på att tracka ner på att Apple uppgraderar sin nuvarande port till en bättre. Allt måste följa samma standard annars går världen under? Samsung byter standard när det passar de med.

Hade forumet handlat om glass hade det funnits folk som försökt förklara varför choklad är bättre helt objektivt än vaniljglass. Patetiskt.

Patetiskt är rätta ordet!
Det var bättre kvalitet på "hatandet" / "trollandet" för bara 1-2 år sen här! Folk kunde diskutera och ge o ta konstruktiv kritik!! Det är mycket "Du-är-kass" inlägg!
Visst är det tråkigt, men alla har vi ett filter Så det är bara att filtrera bort skiten

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk

Jag har en 3GS samt en 4S en Ipod Classic samt the new Ipad.
Men jag har också B&W Zeppelin, Onkyo dockningsstation som tappar digitalsignalen innan Iphonen usla DAC:ar
Jag har diverse laddare och pryttlar.
Som jag ser det så var dockningskontakten med alla 2:a partstillbehör en av de största fördelarna hos Apple Ipod/Ipad/Iphone
Nu försvinner den fördelen.
Så bye bye Apple

Permalänk
Medlem

Apple fuckar sina köpare, vem vill ha hörlursuttaget i botten? Dock verkar det som att de lämnar glas på baksidan iaf vilket är ett klokt val.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SebboD:

Tänkte inhandla en iPhone 5 då den verkade lovande men seriöst, glöm det Apple. Hade ni använt MicroUSB som är STANDARD eller möjligtvis Intel Thunderbolt så hade jag förlåtit er men det här är bara ännu ett bevis på hur jobbiga Apple kan vara.

Fast vi vet ju än inte om det just är thunderbolt i den nya. Inte helt omöjligt. Apple har väl varit en av sammarnetsparterna med Intel. Möjligen då med en micro Thundetbolt kontakt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WORKHORSE: [Graphite 380T] [2x512GB SSD + 4TB] [MSI Z97i GAMING ACK] [Intel i7 4790K] [32GB 2400Mhz RAM] [HD7870, 2st 27" Dell U2713] [Corsair CX430]. Windows 8.1
ÖVRIGA: iPad mini, iPhone 6, MBA, Mac mini, labdatorer, samt servrar/storage i egen hall.