Akta för att sätta för låga bids/ingen buyout. Hacks!

Permalänk
Medlem

Akta för att sätta för låga bids/ingen buyout. Hacks!

Jepp. Vet inte om detta är gammalt, men jag har inte hört talas om det tidigare och råkade ut för det två gånger igår.

Alltså, jag sålde två items ganska snabbt, båda hade bids & buyouts, och båda såldes för bidsumman. Det är helt omöjligt, men så var det.
Detta fungerar säkert även på RMAH.

Hursomhelst, mitt tips är att ni inte sätter bid alldeles för långt ifrån buyout ifall ni skulle råka ut för detta. Jag hade t.ex ett item på 350k bid / 1.25m buyout. Jag fick tillbaka 297500 (-15% avgift). Satte ut auktionen 10 minuter innan.

Den andra auktionen hade ingen buyout och sattes på 1m, såldes också runt 10 minuter efter att jag satte ut den. Fick tillbaka 985k.

Jag dubbelkollar alltid mina auktioner, så jag har inte gjort några misstag. Det är något hack/exploit där ute som folk kör med.

Permalänk
Medlem

Bid vs buyout är client side så med lite kreativ modifiering av klienten kan man skicka kommandot för buyout istället när man lägger ett bid.

Frågan är hur Blizzard har lyckats lägga viktiga saker på klienten, det är ju grundläggande datasäkerhet att alltid utgå ifrån att klienten är malicious och därmed lägga allt sånt här server-side.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem

Tyckte det var rätt kul när man kunde ta bort auktioner genom att ställa tillbaka klockan på burken. Otroligt värdelöst av Blizzard. Så nog finns det kryphål när de är så otroligt inkompetenta (och lata) på vissa områden.

Permalänk
Medlem

Hehe utnyttjade det själv flera gånger att kunna ställa tillbaka klockan och ta ut itemsen.

Permalänk
Medlem

Det där ska vara hotfixat nu iaf enligt _OC_ men den här buggen har funnits länge som fan dock har inte många vetat om den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av to0shy:

Det där ska vara hotfixat nu iaf enligt _OC_ men den här buggen har funnits länge som fan dock har inte många vetat om den.

Ja, det är klart att det är fixat med cancel-buggen. Jag skrev "kunde", inte att man "kan".

Permalänk
Medlem

blev precis utsatt för denna "bugg"

satte ut ett bid pris på ett 875 dps sword med 220 intelligence för 950 000 gold, buyout på 1200000 gold

Det sålde efter ca 30 min och jag fick 807500 gold = 950 000 gold vilket var första bid priset

Nu satte ja ju bidpriset på det pris ja lägst kunde tänka mig få för vapnet då ja läst om denna "bugg" tidigare, men ja hade aldrig blivit utsatt själv för det.

Fattar inte hur de ändrar priset.....

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem

Fast skillnaden på 950k - 1.2m var ju inte så farlig. Men nu ser du ju att det är värre om du överdriver bid vs buyout. Då är det värre. Att de på något sätt lyckas med detta.

Permalänk

Råkade själv ut för detta igår natt.
Hade en crossbow ute på bid 12m och buyout 25m. Bågen sålde på mindre än 30min för bidpriset, ruskigt tråkigt faktiskt!
Men man lär sig av sina misstag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Metal_Hawk:

Men man lär sig av sina misstag.

Japp.

Alla utom Blizzard

Permalänk

Ärligt talat så har du ju inte direkt gjort ett misstag, utom möjligtvis att lita på att blizzard sköter sitt spel.
Sjukt dåligt, glad att jag inte använder låga bids.

Permalänk
Skrivet av Haggisahh:

Ärligt talat så har du ju inte direkt gjort ett misstag, utom möjligtvis att lita på att blizzard sköter sitt spel.
Sjukt dåligt, glad att jag inte använder låga bids.

Misstaget var att lägga ut den med för låg bid.
Jag hoppas verkligen att Blizzard sätter hög prioritet på att fixa till den här buggen / exploiten.

Permalänk
Medlem

Det måste väl bara vara att anmäla den "hackade" auktionen för Blizzard? Det har ju inte gått rätt till så de borde ju kunna göra något åt det.

I övrigt känns det ju som folk inte förstår hur lätt det är att saker blir fel i omfattande spel. Kommer det från allmän okunskap, Internet-överreaktioner eller att folk spelat enkla singleplayer-spel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Det måste väl bara vara att anmäla den "hackade" auktionen för Blizzard? Det har ju inte gått rätt till så de borde ju kunna göra något åt det.

I övrigt känns det ju som folk inte förstår hur lätt det är att saker blir fel i omfattande spel. Kommer det från allmän okunskap, Internet-överreaktioner eller att folk spelat enkla singleplayer-spel?

Tror inte Blizzard kommer göra något förutom att fixa buggen.
Visst de har säkert loggar så att de kan hitta den hackade auktionen, men det är nog alldeles för många som råkat ut för det för att man ska lägga ner massa tid på att manuellt kompensera de som råkat ut för buggen.
Man kan inte precis göra något automatiskt heller, man kan inte ge buyout-pris till de som fått saker sålt för bid då många buyout-priser säkert har varit helt orimliga. Man kan inte heller ge tillbaka alla items då kommer de som hellre sålde sitt item för bid-priset än att få tillbaka itemen böla.

Däremot så borde det vara väldigt enkelt för blizzard att hitta alla användare som har utnyttjat den här buggen och banna hela högen.

Jag hade läst att buggen endast gällde items utan buyout-pris och att den var hotfixad redan.
Det kanske inte stämde, eller så har man hittat en ny liknande bugg.

Permalänk
Medlem

Nej, du har nog rätt i att det både är för många incidenter samt att de får kritik oavsett vad de gör åt det. De borde dock som sagt straffa de som fuskat.

Permalänk

Att införa RMAH var en bra idé, men de borde ha insett att den direkta kopplingen mellan föremål och riktiga pengar skulle leda till kraftigt ökade säkerhetskrav. När kopplingen är så här tydlig så förstår jag hur folk som blir blåsta eller bestulna kan bli oerhört arga.
Även om saker i andra spel kan vara värda pengar på andrahandssajter så tror jag inte att de flesta spelare tänker på spelet i samma termer. Detta stör faktiskt även mig, då jag tycker att det till viss del förtar glädjen i att spela när det, framförallt på hög nivå, faktiskt handlar om mycket pengar. Jag skulle vilja leka mer med min gubbe, prova olika sorters gear osv, men när mitt gear har ett värde på kanske 1-2K euro så blir jag väldigt orolig för att göra något "dumt", och varje beslut jag tar i spelet måste därför motiveras på ett ekonomiskt plan. Om värdet plöstligt börjar sjunka kommer jag antagligen att sälja mina föremål oavsett om jag vill eller inte, för att inte "förlora" en månadslön.