Permalänk
Entusiast

2x24" och 1x27"... funkar det?

Har i dagsläget en Samsung P2770FH samt en Benq G2420HDB. Men saknar stundtals den gamla goda tiden då man hade tre 24" skärmar...

Nu är jag inte svetsare som jobbar i Norge eller är en högt uppsatt tjänsteman, så min ekonomi tillåter inga större utsvävningar. Då det kommer bli ett 680 längre fram så är det enda alternativet att skaffa en till 24"... om det nu kan tänkas bli bra? Finns det någon som kört nån liknande lösning?

Jag hade alltså tänkt mig köra så här:

Sen kollade jag prisjakt för att hitta en till benq-skärm. Det finns 2 olika alternativ... G2420HDBE och G2420HDB. Som ni ser så är HDBE ungefär 200 pistoler billigare än HDB. Men vad är den exakta skillnaden? Rent utseendemässigt så ser de ju likadana ut och de kommer ju köras som sekundära skärmar för periferin. Kommer man då märka av den eventuella skillnaden? Tveksamt va?

Permalänk
Entusiast

Nu är den tredje skärmen införskaffad och det blir som i bilden ovanför. Det jag funderar lite på är hur jag ska placera tjugofyratummarna... 27" kommer stå på foten medans 24" kommer sitta i väggfästen.

Ska jag köra centrerat som på bilden eller blir det bäst att köra så att skärmarnas övre kanter ligger i synk då jag kör aktivitetsfältet överst? Vad tror ni?

Permalänk
Entusiast

I brist på svar från andra medlemmar så uppdaterar jag själv. Hittade ett klipp på youtube. Ser inte så illa ut som jag först trodde... då det inte är nån massiv skillnad i tum på mina skärmar så tror jag det kommer fungera helt ok. Kommer bli en centrerad lösning...

http://www.youtube.com/watch?v=a6nX0MPSfcU

Permalänk

Sorry att jag drar igång den här tråden igen, men jag sitter i samma båt. Tänkte precis köpa en 2711 men såg detta inlägg. Hur fick du till det, blev du nöjd ??

Visa signatur

ASUS HERO XI GAMING - Intel Core i9 9900k 3.6ghz - Asus GeForce 2080 TI ROG STRIX - Corsair Dominator Platinum RG Black DDR 3200Mhz 32gb - Samsung 970 Pro nVME 1tb x2 -Corsair AX1600i v1600w - 32" ASUS Rog Strix XG32VQR - 32" AOC CQ32G1