Permalänk

skapa bokningssytem

Hej jag har en liten fråga, Jag är ute efter ett bokningssystem, Liknande Bookatable http://www.bookatable.com/sv-SE
Jag kan absolut inte göra det själv. Men undrar hur omfattande är det? Och är det någon som har nått tips på
liknande bokningssystem eller vet nån firma som är duktiga???

Permalänk
Medlem

Bokningssytem generellt är inte så svåra att skapa. Men det där verkar rätt avancerat. Antar att de har en enkel admin panel för kunder (resturanger) som gör att restaurangerna själva kan lägga in tider och se när tider bir bokade.

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.

Permalänk

Korrekta industri-bokningssystem är ganska komplicerade.
Med det menar jag system där man är inne flera administratörer på en gång, och inte ska kunna sabba bokningar för varandra (genom att man låser bokningarna), man ska kunna ha flera bokningsrader, lägga upp kapacitet för produkttyper etc.

Kan ju pusha lite för mitt eget sommarjobb, eftersom du frågade om en firma
http://www.comers.se/

Permalänk
Medlem

Med CMS system såsom CMSMS, joomla!, wordpress osv så har du möjlighet att installera färdiga bokningssystem.

CMSMS är troligen det simplaste att lära sig.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk

Tack så jätte mycket för svar!! Jag gissar på att jag inte kan ta ett färdigt system. Jag är ute efter som exempel, Kund ska boka massage och klickar på landskap ex stockholm och sen får fram vilka ställen det finns och alla dom ska i sin tur ha en egen kalender som du ska kunna boka in dig i och vad du vill boka för "massage". Och kapacitet att lägga upp ett stort antal för dig att välja mellan. Men comers ska jag absolut kolla på. Ska jag skicka iväg ett mejl?

Permalänk

Du kan absolut skicka ett mail. Vår säljansvarige är dock på semester och återkommer på måndag för att ta tag i alla icke-akuta ärenden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NightKnight:

Korrekta industri-bokningssystem är ganska komplicerade.
Med det menar jag system där man är inne flera administratörer på en gång, och inte ska kunna sabba bokningar för varandra (genom att man låser bokningarna), man ska kunna ha flera bokningsrader, lägga upp kapacitet för produkttyper etc.

Kan ju pusha lite för mitt eget sommarjobb, eftersom du frågade om en firma
http://www.comers.se/

Kan ej låta bli att ge lite kritik på comers-sidan, ta ej illa upp :):
- Det är svårt att hitta hur man kontaktar er. Sidan ser schyst ut, presenterar vad produkten är hyfsat osv, men vad gör man om man är intresserad? En liten mail-länk till info@ nederst i footern?! Efter att ha klickat runt lite såg jag kontakt-länken uppe till höger oxå, men den var inte mycket bättre den. Den börjar ju med att skriva att man ska ringa er, trots att telefonnumret finns gömt längst ner i footern...
- Lite snålt att inte länka till referens-kunderna. Vettiga länkar är a och o i SEO.. När man har chansen bör man ta den!

- Inte den minsta prisuppgift.
Detta kan iof vara en del av er strategi, att kunna ge individuella priser osv. Inte skrämma bort någon. Oavsett tycker jag personligen det suger att inte kunna få en uppfattning om pris på liknande tjänster. Hade jag googlat efter liknande tjänster och hittat en sida med prisförslag och en utan hade jag länkat in den med prisförslag.

Punkt 1 o 2 kan du alltid ta upp om du vill visa framfötterna, mkt bra för sommarjobbare

Permalänk
Medlem
Skrivet av vb:

Kan ej låta bli att ge lite kritik på comers-sidan, ta ej illa upp :):
- Det är svårt att hitta hur man kontaktar er. Sidan ser schyst ut, presenterar vad produkten är hyfsat osv, men vad gör man om man är intresserad? En liten mail-länk till info@ nederst i footern?! Efter att ha klickat runt lite såg jag kontakt-länken uppe till höger oxå, men den var inte mycket bättre den. Den börjar ju med att skriva att man ska ringa er, trots att telefonnumret finns gömt längst ner i footern...
- Lite snålt att inte länka till referens-kunderna. Vettiga länkar är a och o i SEO.. När man har chansen bör man ta den!

- Inte den minsta prisuppgift.
Detta kan iof vara en del av er strategi, att kunna ge individuella priser osv. Inte skrämma bort någon. Oavsett tycker jag personligen det suger att inte kunna få en uppfattning om pris på liknande tjänster. Hade jag googlat efter liknande tjänster och hittat en sida med prisförslag och en utan hade jag länkat in den med prisförslag.

Punkt 1 o 2 kan du alltid ta upp om du vill visa framfötterna, mkt bra för sommarjobbare

Tycker inte att kritiken är speciellt välmotiverad. Comers ger ju ett intryck, baserat på deras kunder, att de är ett seriöst företag som vill ha personlig kontakt med kunderna framför ett webbformulär eller liknande. De som efterfrågar tjänsten vill ju säkerligen prata i telefon eller träffas personligen när de köper ett bokningssystem som de planerar att använda i många år framöver.

Att priser inte finns är ju inte det minsta konstigt, och att du skulle välja en sida med priser över en sida utan priser känns ju bara dumt? Varför inte kontakta sidan utan priser för att se vilket som är billigast/ger bäst lösning!

Permalänk
Medlem

Först o främst: Ber om ursäkt för offtopic josefine84! Men tyckte det var ok eftersom du verkade nöjd med svaren du fått

Skrivet av simowewe:

Tycker inte att kritiken är speciellt välmotiverad. Comers ger ju ett intryck, baserat på deras kunder, att de är ett seriöst företag som vill ha personlig kontakt med kunderna framför ett webbformulär eller liknande. De som efterfrågar tjänsten vill ju säkerligen prata i telefon eller träffas personligen när de köper ett bokningssystem som de planerar att använda i många år framöver.

Om man hoppas på att få in nya kunder genom sidan så gäller det ju att kunderna tar kontakt. Annars blir den ju enbart ett reklamblad som säljarna kan visa upp när väl den första kontakten gjorts. Som sidan ser ut nu är det tydligare med hur man går med i deras nyhetsbrev än kontaktar dom för eventuellt köp!

Skrivet av simowewe:

Att priser inte finns är ju inte det minsta konstigt, och att du skulle välja en sida med priser över en sida utan priser känns ju bara dumt? Varför inte kontakta sidan utan priser för att se vilket som är billigast/ger bäst lösning!

Ang priser så jo absolut, jag förstår att det kan vara ett medvetet val. Det var därför jag skrev att han kunde framföra punkt 1 o 2 och inte 3. Men kanske skulle formulerat mig tydligare så att det framgick bättre att det var min personliga åsikt som potentiell kund. Logiken jag har är att jag vill kunna få ett överslag på hur dyr tjänsten är innan jag kontaktar dom (eller tipsar någon annan). I det här fallet tex så lät det inte som om josefin var ute efter en dyr konsultlösning med det är precis sådana man tänker på ifall det inte finns en prislista. Speciellt om det finns 10+ alternativ att välja mellan. Men som sagt, det är mycket möjligt att det är svårt att skriva ett pris på deras tjänst eller att dom inte tycker det skulle göra tjänsten rättvisa jämfört med deras konkurrenter.

Permalänk

Det verkar vara en djungel av systembokningar. Men det mesta är avsett för att en firma en bokningskalender. Så jag tar tacksamt emot förslag på firmor/liknande.

Permalänk

- Vad är det du ska kunna boka? Hotell? Spabesök? Restauranger?
- Vem är det det som vill ha en bokningsmotor? Du personligen? Ett företag? En kommun?
- Vem lägger upp produkterna man ska boka?