Bakgrunden från Windows 8 ute på nätet

Permalänk
Melding Plague

Bakgrunden från Windows 8 ute på nätet

För den som vill ha en liten försmak av den skarpa versionen av Windows 8 publiceras nu vad som sägs vara standardbakgrunden i det nya operativsystemet.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Moderator
Moderator

Big news. xD

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Gillar fortfarande WinXP bilden bäst

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Medlem

lol

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fin bild, men jävligt störig som bakgrundsbild

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk

Alla Windows standard bakgrunder ser ju ändå hemska ut...

Visa signatur

En del har undrat varför jag ständigt tar av mig glasögonen. Det är för att slippa se er...

-Göran Persson, Inför den socialdemokratiska riksdagsgruppen, 2 oktober 1999.

Permalänk
Medlem

WOW

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

den va väll fin

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Proffsmobbare

Win7, och nu Win8, har faktiskt väldigt fräscha bakgrundsbilder som standard, så länge man kan släppa allt meningslöst hat runt det.

Kullarna i WinXP var rätt ångestfyllda.

Permalänk

Jag tänkte inte köpa win8, men nu måste jag bara ha det!!! Viktigt sånt här!!! #Failhype2k12

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk
Medlem

Ser somrigt ut. 7:an hade några snygga bilder så jag hoppas 8:an har lika häftiga!

Det ser ut som att man kan använda den vanliga skrivbordsvyn istället för Metro

Visa signatur

SG09, 760g, FX8350, H80i, HD7870, 8Gb, 2Tb, 630watt

Permalänk
Medlem

Var väl en fin blomma
Men använder helst en helt svart färg.

Permalänk
Avstängd

nyhetstorka :P?

Vem fan använder ens de bakgrundsbilder som följer med windows?

Permalänk
Hedersmedlem

Ett par år gammal bakgrundsbild från standarduppsättningen i Ubuntu:

Coincidence!?!?

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

Men snälla nu får dom skärpa sig lite,majoriteten av dom som den nya windows är anpassad för är barn och dom gillar Pokemoner och inte blommor.

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zetzoh:

Ser somrigt ut. 7:an hade några snygga bilder så jag hoppas 8:an har lika häftiga!

Det ser ut som att man kan använda den vanliga skrivbordsvyn istället för Metro

Du kan lägga ut ikoner tabba mellan program osv, men du förlorar hela start ikonen, alltså 90% av navigations möjligheten i "skrivbordsvyn"

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk

Riktigt snyggt nytt fönstertema, synd att metro förstöra det bra med w8.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

vilken fjortis som helst hade tagit bättre bild...

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

Win7, och nu Win8, har faktiskt väldigt fräscha bakgrundsbilder som standard, så länge man kan släppa allt meningslöst hat runt det.

Kullarna i WinXP var rätt ångestfyllda.

Nu drar jag en gissning, men skulle säga att jag kört med default Win7 bakgrundsbilden 80% av allt den tid sen jag installerade det förta gången. Resterande är annars bara en svart bakgrund och några veckor med andra bilder.
Med andra ord, jag håller med dig.

Permalänk
Avstängd

Blir att uppgradera till Ubuntu 12.10 som släpps i oktober istället för Windows 8 som släpps samtidigt.

Permalänk
Skrivet av Hypno-Toad:

vilken fjortis som helst hade tagit bättre bild...

Men jag orkar ha en svartvit bakgrundsbild :D. Hoppas du fattar, om inte så är det ett skämt och du kan då glömma det jag har skrivit till dig.

Visa signatur

Datorer är som människor, det är insidan som räknas

Permalänk
Medlem

känns som det blir det enda jag gillade med systemet.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av phz:

Ett par år gammal bakgrundsbild från standarduppsättningen i Ubuntu:

http://farm3.static.flickr.com/2115/2365428551_39f83f10bf.jpg

Coincidence!?!?

Ah, det tyder ju än mer på att den påstådda win8-bakgrunden är ett påhitt.

Å andra sidan vill väl MS skrämma bort folk från desktopen så varför inte ta ett "Titta! Jag har köpt en systemkamera, nu är jag konstnär!!!!"-foto? Så det kanske stämmer ändå.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Självklart så är det för att få med lite flowerpower i Windows 8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Granter:

nyhetstorka :P?

Vem fan använder ens de bakgrundsbilder som följer med windows?

Så gott som alla installationer hos både privat och offentlig sektor, så som konsult kommer jag få lida av det där fördömda fotot dagligen i framtiden. Fast å andra sidan... kommer offentlig sektor och privatföretag att gå över till Win8? Jag slipper nog ändå.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hypno-Toad:

vilken fjortis som helst hade tagit bättre bild...

En fjortis skulle kritiserat en default bakgrundsbild till ett OS som om det vore något speciellt och häftigt. Fjant...

Permalänk
Medlem

Du lär nog slippa, Windows 8 är inte moget att användas i en företagsmiljö med metro som gränssnitt. Användarna idag klarar ju knappt migreringen från XP till Windows 7. Då bör XP till Windows 8 vara rena mardrömmen för alla helpdesks runtom i landet.

Skrivet av backfeed:

Så gott som alla installationer hos både privat och offentlig sektor, så som konsult kommer jag få lida av det där fördömda fotot dagligen i framtiden. Fast å andra sidan... kommer offentlig sektor och privatföretag att gå över till Win8? Jag slipper nog ändå.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 9700k@4.9 Ghz | Moderkort: ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING | Ram: 2x8 GB DDR4 Corsair 3000Mhz | GPU: Gigabyte Windforce 2X OC RTX 2060 | Chassi: NZXT H500i | PSU: Corsair HX750i | CPU Kylning: Noctua NH-D15

Permalänk
Medlem

Varför inte bara leverera med en svart bakgrund, "fylld med möjligheter och mysterier". Kanske bryta temat de har haft med natur sedan Windows 95.

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Å andra sidan vill väl MS skrämma bort folk från desktopen så varför inte ta ett "Titta! Jag har köpt en systemkamera, nu är jag konstnär!!!!"-foto? Så det kanske stämmer ändå.

genomsnittsanvändaren kommer ju ändå lägga in ett illa kantanpassat porträtt av sina fula ungar eller hund, så man kanske inte ska dra för stora växlar på hur detta kommer påverka opinionen om Windows.

Skrivet av zin:

Varför inte bara leverera med en svart bakgrund, "fylld med möjligheter och mysterier". Kanske bryta temat de har haft med natur sedan Windows 95.

en helt blå vore kanske mest passande på alla vis..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Älskar win7-bakgrunden. Den är så oerhört lätt för ögonen. Blå färg i varierande ljus vilket gör att ögonen inte letar efter fokus men inte så pass all over att man får svårt att se vad det står på ikonerna. Har kört med den sen jag skaffade win7.

Den här gillar jag också - den har exakt samma stil. GillarT.

Visa signatur

Intel i7 950 -|- Asus P6T Deluxe V2 -|- Corsair 6GB 1333MHz -|- Gigabyte GeForce GTX 460 1GB -|- Corsair HX 650W -|- FD R3 -|- 1TB Samsung F3 -|- CM Hyper 212+ -|- Win7