Spelar ingen BF3 online längre eller har dom gått över till Expansionerna ?

Permalänk

Spelar ingen BF3 online längre eller har dom gått över till Expansionerna ?

Provade idag att logga in och skulle spela Multiplayer men inte en käft var inne, iaf inte där jag var.
Det är första gången jag lirar online med BF3 så kanske gör jag nåt fel ?
Iaf eller är det Expansionerna som gäller nu och ingen kör det vanliga ?

Permalänk
Medlem

sök på webhallen

Permalänk
Medlem
Skrivet av punchline82:

Provade idag att logga in och skulle spela Multiplayer men inte en käft var inne, iaf inte där jag var.
Det är första gången jag lirar online med BF3 så kanske gör jag nåt fel ?
Iaf eller är det Expansionerna som gäller nu och ingen kör det vanliga ?

Finns en massa servrar som kör "BF3 only", bara att söka med de mapsen som filter, sortera på ping/spelare och refresha tills en bra server kommer upp.

Permalänk
Medlem

Kolla igenom alla filter så kommer du hitta tusentals servrar med spelare inom Europa, de flesta i Europa har bra ping.

Permalänk

Shit det lät komplicerat.
Typ exakt hur gör man ?
Är nybörjare på det här har mest bara kört MW2 online och det var ju simpelt att förstå.
Hur ska man göra för att hitta servrar och där folk åtminstonde håller hus ?

Permalänk

1. Tryck på multiplayer fliken
2. Tryck i Battlefield 3 under game. På filter alltså.
3. Tryck i både 1-5 och 6-10 på Free slots. Också på filtret.
4. Tryck Refresh and save filter.

Då lär du få upp servrar. Då ser du även vilka som har vad i ping med.

EDIT:
Här är även en länk till Webbhallens servrar. Lägg till dom du tycker verkar vettiga i favoriter så kan du se under den fliken om det finns folk inne.

Permalänk
Skrivet av Lergöken:

1. Tryck på multiplayer fliken
2. Tryck i Battlefield 3 under game. På filter alltså.
3. Tryck i både 1-5 och 6-10 på Free slots. Också på filtret.
4. Tryck Refresh and save filter.

Då lär du få upp servrar. Då ser du även vilka som har vad i ping med.

EDIT:
Här är även en länk till Webbhallens servrar. Lägg till dom du tycker verkar vettiga i favoriter så kan du se under den fliken om det finns folk inne.

Vart är länken ?
Tack för Guiden.

Permalänk
Skrivet av punchline82:

Vart är länken ?
Tack för Guiden.

Haha glömde den

Här är den:
http://www.webhallen.com/se-sv/spel/kampanjer/spelservrar_bat...

Hoppas du hittar

Permalänk

jag har märkt en bugg för mig i chrome att ibland ser man inga servrar^^
Klicka då på region och europe så ska servrarna komma upp igen

Visa signatur

‖ Intel Core i7 4790k , Coolermaster Seidon 120V ‖ Gigabite Z97X-Gaming 3 ‖ 2x8 Corsair Vengeance ‖ Msi Nvidia GTX 1070 Ti ‖ Corsair Obsidian 750D ‖ Samsung SSD 256 Gb ‖ Western Digital 2x1 TB 7200 rpm ‖ Corsair 850W PSU
‖ Sony optiarc DVD rw Burner || Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av The-Jesterhead:

jag har märkt en bugg för mig i chrome att ibland ser man inga servrar^^
Klicka då på region och europe så ska servrarna komma upp igen

Ja den buggen är störande men samt att får du ibland att de laggar när man scrollar genom serversarna på Chrome ?

Permalänk
Medlem

webhallens serverar är det alltid folk på (kanske inte kl 4-5 på natten mellan måndag å tisdag... but you get the idea)

jag spelar väldigt mycket back to karkland. jag tycker om dem bannorna så mycket. kör oftast på "Webhallen 12 Conquest HC B2K Maps" då jag tycker om Hardcore!
men känner att jag vill gå tillbaka till dem "äldre" kartorna snart så ska hitta en vanlig server att köra på med.

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk

Alltså här kommer nog Sweclockers dummaste fråga någonsin men iaf.
Har lyckats hitta lite servrar nu men när spelet startar hur f-n vet man vilken färg man tillhör plus vilken färg fienderna har, haha ?

Permalänk
Skrivet av punchline82:

Alltså här kommer nog Sweclockers dummaste fråga någonsin men iaf.
Har lyckats hitta lite servrar nu men när spelet startar hur f-n vet man vilken färg man tillhör plus vilken färg fienderna har, haha ?

Inte helt uppenbart om man är ny i spelet... Det är så att man själv alltid är Blå och motståndaren alltid är Röd!
Edit: De i ens squad är Gröna också, glömde den "lilla" detaljen

Visa signatur

Intel i5-2500K @ 3,3Ghz | Asus P8P67-v PRO | SLI: 2x Asus GeForce GTX 560Ti 1GB | Corsair 8GB 1600Mhz XMS3 | Corsair SSD Force GT 120GB | Corsair CX 600W | 2x 500GB Seagate Baracuda | Antec p180 | CoolerMaster CPU-kylare | 2x 24'' BenQ | Win7 x64 PRO | Logitech G400 | fUnc sUrface 1030 |

Permalänk
Skrivet av ShockCore:

Inte helt uppenbart om man är ny i spelet... Det är så att man själv alltid är Blå och motståndaren alltid är Röd!
Edit: De i ens squad är Gröna också, glömde den "lilla" detaljen

Okej tack så mycket nu fattar jag

Permalänk
Medlem

Sist jag var inne, kanske en vecka sedan så var de huuur mycket servrar uppe som helst och många med 50+ spelare. Vanliga BF3 alltså inga Exp packs har inte det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av punchline82:

Alltså här kommer nog Sweclockers dummaste fråga någonsin men iaf.
Har lyckats hitta lite servrar nu men när spelet startar hur f-n vet man vilken färg man tillhör plus vilken färg fienderna har, haha ?

De som inte har något över sig är också fiender. Du markerar som dom blir röda genom att trycka på q och sikta på dom. Det är bra så alla kan se dom