Ljudet höjs och sänks automatiskt - Corsair Vengeance 2000

Permalänk
Medlem

Ljudet höjs och sänks automatiskt - Corsair Vengeance 2000

Hej!

Då jag nyligen fick problem med mitt Logitech G930 så har jag pratat med 2 st olika kundtjänster i två veckor och åkt in till butiken där de köptes 2 gånger för att byta headset och sedan reklamera då det nya inte heller fungerade. Då bestämde jag mig helt enkelt för att köpa ett helt nytt headset istället, ett Corsair Vengeance 2000. Självklart så får jag då också stora problem med detta headset och jag känner nu att jag bara vill kasta ut skiten genom fönstret och tända eld på det.

Så, när jag har fått det ur vägen så ska jag förklara vad det är för problem jag har med headsetet. Det år så att ljudvolymen ändras efter vilket ljud som spelas upp. Om jag t.ex spelar upp en låt så sänks ljudet varje gång ett basljud spelas upp och sedan höjs ljudet varje gång ett ljud med en högre frekvens spelas upp. Tänk dig att det är någon som sitter och drar upp och ner i volymkontrollen varannan sekund. Detta är så extremt frustrerande att jag inte kan använda headsetet överhuvudtaget då det skulle sluta med att jag bryter av det på mitten.

Själva ljudkvalitén och surroundprecisionen när det kommer till t.ex FPS spel är också grymt dålig jämfört med mitt tidigare G930 vilket också är riktigt tråkigt men detta får jag ta tag i när jag har löst ovanstående problem.

Om det är någon som har en lösning till detta så skulle jag verkligen uppskatta det!

Visa signatur

i5 2500K @ 4,5 GHz | ASUS GeForce GTX 970 STRIX 4GB DirectCU II OC | Asus P8P67 PRO REV B3 | Corsair 16 GB CL9 1600 Mhz VENGEANCE | Fractal Design Arc | Cooler Master Hyper 212 Plus | Corsair TX 850W V2 80+ Bronze | Optiarc AD-7240S | Samsung SSD 830-Series 256GB | WD Caviar Blue 640 GB | WD MyBook 500 GB | Seagate Barracuda Green 2 TB | Dell UltraSharp 27" U2711

Permalänk
Medlem

Det visade sig att det som höjer och sänker volymen är loudness equalization. Genom att avinstallera Corsairs drivare och köra med Windows 7s inbyggda drivare från Microsoft så fick jag mycket bättre ljudkvalité, surroundprecisionen blev enormt mycket bättre och loudness equalization försvann.

Nu har jag dock två andra problem, jag behöver en "system wide" equalizer vilket inte verkar finnas och vapenljudet från mitt eget vapen i Bf3 hörs högre i en högra luren än den vänstra, i CSS så hörs vapenljuden lika högt i båda. Om jag sätter på"Enhanced stereo mix" i Bf3 så fixar sig vapenljuden men då försämras surroundljudet.

Jag kan leva med att vapenljuden är lite fel i Bf3 men det jag verkligen behöver nu är en så kallad system wide equalizer. Om någon vet ett sådant program och kan dela med sig så är jag oerhört tacksam.

Visa signatur

i5 2500K @ 4,5 GHz | ASUS GeForce GTX 970 STRIX 4GB DirectCU II OC | Asus P8P67 PRO REV B3 | Corsair 16 GB CL9 1600 Mhz VENGEANCE | Fractal Design Arc | Cooler Master Hyper 212 Plus | Corsair TX 850W V2 80+ Bronze | Optiarc AD-7240S | Samsung SSD 830-Series 256GB | WD Caviar Blue 640 GB | WD MyBook 500 GB | Seagate Barracuda Green 2 TB | Dell UltraSharp 27" U2711