1:a paketet i5 3570K+Asrock extreme 4

Permalänk

1:a paketet i5 3570K+Asrock extreme 4

Har satt ihop ett paket på inet som jag tror är prisvärt. Kom gärna med tips och dyligt.
Det jag funderar på mest är ljudnivån och processorkylaren, såg på sweclockers
sommardator 2012 att det är väldigt lätt att överklocka till 4,2ghz med detta
moderkortet så då är frågan, fixar processorkylaren det?

Samt att allt är m-ATX kompatibelt?

http://www.inet.se/kundvagn/visa/2081234/dyrare

MVH

Inga svar..
Visa signatur

| Intel Core i5 3570K @ 4,2Ghz | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASRock Z77 EXTREME4-M | Corsair SSD Force 3 Series 120GB | 16GB DDR3@1600Mhz | Fractal Design Define Mini |

Permalänk
Medlem

GPU har du redan?

Permalänk

Jag kommer mest uteslutande att redigera foton på burken så jag hoppade faktiskt över grafikkort.. Dumt?

Visa signatur

| Intel Core i5 3570K @ 4,2Ghz | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASRock Z77 EXTREME4-M | Corsair SSD Force 3 Series 120GB | 16GB DDR3@1600Mhz | Fractal Design Define Mini |

Permalänk
Medlem

Om du ska redigera bilder behöver du ett grafikkort

Permalänk

Jag fick för mig att den integrerade grafiken i Ivy Bridge fixar foton ganska lätt. Är helt novis på detta så är väldigt tacksam för tipsen och snabba svaren!

Visa signatur

| Intel Core i5 3570K @ 4,2Ghz | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASRock Z77 EXTREME4-M | Corsair SSD Force 3 Series 120GB | 16GB DDR3@1600Mhz | Fractal Design Define Mini |

Permalänk
Medlem

Ser bra ut.
Det fattas dock ett grafikkort

Visa signatur

ASUS P8Z77-V DELUXE, Core i7 3770K@4.2GHz, Noctua NH-U12P SE2, Corsair 8GB 1600MHz, Gigabyte GTX 650Ti 2GB,
Samsung Pro 840 256GB, 1TB WD Green, be Quiet! E9 680W Modulär, Fractal Define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av JuniorWictor:

Jag fick för mig att den integrerade grafiken i Ivy Bridge fixar foton ganska lätt. Är helt novis på detta så är väldigt tacksam för tipsen och snabba svaren!

Det borde nog inte vara några som helst problem med den integrerade kretsen. Om det mot förmodan skulle vara för klent så kan du alltid slänga in ett dedikerat grafikkort senare.
Jag tolkade ditt tidigare inlägg som att du endast ska redigera vanliga foton och inte hålla på med video eller typ 3d-renderingar eller liknande. För annars så behövs nog separat grafikkort.

Permalänk
Medlem

Jag är säker på att den integrerade grafiken fixar foton után problem.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

Tack alla för svaren, blev lite osäker om jag läste rätt för många månader sen när jag läste testet här på sweclockers. Citerar ur slutsatsen:

"Just grafikprocessorn må duga till det allra mesta, men för gaming är Intels integrerade grafikdelar fortfarande på tok för långsamma. Detta faktum, tillsammans med kärvande drivrutiner, gör ett separat grafikkort till ett måste för alla som planerar att sätta tänderna i mer krävande datorspel."

Tänker också så ifall det inte håller så köper jag ett simpelt hyfsat billigt grafikkort senare isåfall. Är enbart foton, har inte pysslat med film än och har inga intentioner på det heller.

Tack för snabba svar!

Visa signatur

| Intel Core i5 3570K @ 4,2Ghz | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASRock Z77 EXTREME4-M | Corsair SSD Force 3 Series 120GB | 16GB DDR3@1600Mhz | Fractal Design Define Mini |

Permalänk
Medlem

Det ska som sagt inte vara några problem att göra vad du ska med den datorn. Borde kunna spela llättare spel/på låga inställningar också, för den delen.

Och du kan ju som sagt alltid klämma i ett HD7750 eller HD7770 senare om det så skulle behövas.

Permalänk
Medlem

Kör på det, tror det kommer fungera bra iaf.

Och skulle det bli lite för tunga arbeten så är det bara att köpa till ett senare.

Permalänk

Låter bra, den borde väl vara relativt tyst antar jag? Undrar också en del hur man ställer in fläktar och allt det där. Har förstått att man får med fläktkontroll för de två som följer med chassit och de snurrar alltid konstant i samma hastighet? Processorkylaren ställer in allt automatiskt eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Intel Core i5 3570K @ 4,2Ghz | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASRock Z77 EXTREME4-M | Corsair SSD Force 3 Series 120GB | 16GB DDR3@1600Mhz | Fractal Design Define Mini |