Battlefield 3 vill inte starta!

Permalänk

Battlefield 3 vill inte starta!

Tja, köpte BF3 igår och installerade det och testade att spela det i 10-20min online och 10min singleplayer. Skulle spela idag igen men det vill inte starta.. När jag klickar på "join server" på battlelog så startar bf3 men jag kommer inte in i spelet. Det blir en liten black screen sen kommer jag tillbaka till battlelog där det bara står att jag ahr blivit disconnected..

Visa signatur

CPU: FX-4170 @Stock GPU: Sapphire HD 6870 Minne: 8Gb G.skill Ripjaws MB: Asus M5A97 SSD: Kingston 120GB PSU: OCZ ModXStream Pro 700W

Permalänk
Medlem

det kan vara flera problem.
kan du vara mer specifik på vad det står när du blir disconnected??

Permalänk

Har haft ett liknande problem, var tvungen att reparera installationen.

Visa signatur

CPU: i5 2500K @ 4.5 Ghz | MB: MSI P67A-GD55 | GPU: R9 280X | RAM: 20GB (2x8GB + 2x2GB) Corsair XMS3 DDR3 | Lagring: SSD Crucial m4 64GB | 6TB HDD | PSU: Fractal Design Tesla 650W

Permalänk

Tack för responsen. Det visade sig att jag behövde starta om mitt modem och porta bf3 för att det skulle fungera!

Visa signatur

CPU: FX-4170 @Stock GPU: Sapphire HD 6870 Minne: 8Gb G.skill Ripjaws MB: Asus M5A97 SSD: Kingston 120GB PSU: OCZ ModXStream Pro 700W

Permalänk
Skrivet av Rasmussjogren:

Tack för responsen. Det visade sig att jag behövde starta om mitt modem och porta bf3 för att det skulle fungera!

EDIT: Det funkade bara några games, nu funkar det inte igen.. Får fel meddelandet "Your connection to the server timed out"

Visa signatur

CPU: FX-4170 @Stock GPU: Sapphire HD 6870 Minne: 8Gb G.skill Ripjaws MB: Asus M5A97 SSD: Kingston 120GB PSU: OCZ ModXStream Pro 700W

Permalänk

Ja det kan vara punkbuster som inte är ok. kan det oxå var portar som krånglar, då helst om man har Telia(Smartmodem)

Permalänk

prova att ladda ner punkbuster manuellt. det har hjälp många med det problemet.

Permalänk
Skrivet av stefan1981:

prova att ladda ner punkbuster manuellt. det har hjälp många med det problemet.

Har laddat ner punkbuster manuellt funkade en gång.. Det vill inte starta nu igen

Visa signatur

CPU: FX-4170 @Stock GPU: Sapphire HD 6870 Minne: 8Gb G.skill Ripjaws MB: Asus M5A97 SSD: Kingston 120GB PSU: OCZ ModXStream Pro 700W