Permalänk

Hjälp med köp av dator.

Hej, har nu blivit trött på min halvslöa Acer Aspire 7740G ( laptop ) och ska därför förskaffa mig en ny stationär åter igen. Har letat runt som en liten nisse över allt men kan inte riktigt bestämma mig om jag vill plocka ihop och låta en kamrat montera eller försöka mig på THOR serien på cdon?

Är grymt intresserad av THOR Einride ( http://cdon.se/hemelektronik/thor_einride_-_intel_i5-3570k_-_... ) och hade gärna tagit emot lite tips och råd med vad för dator det är jag borde förskaffa mig?

Huvudsakligen så ska den optimeras till spel (så höga inställningar som möjligt för valutan) och kunna fungera till diverse musikprojekt ( inget fancy )

Budgeten ligger på runt 10000 men kan gå både upp och ner med 1500 om det är värt det.

Hör gärna av dig om du känner att du har erfarenhet av antingen THOR Einride eller bara kunnig nog för att hjälpa mig!

Tack på förhand / Simon

Rubriks fel
Visa signatur

| 1080ti Zotac Amp Extreme | Ryzen 1700x | Asus Crosshair VI Hero |
| Corsair h110 v2 | 16gb Corsair 3000mhz ddr4 | Corsair 570x rgb | Corsair hx1000 |

Permalänk
Medlem

Man blir sugen att köpa Thor Einride när man ser vad man får.
Core i5 3570K
GTX 670
SSD 120 GB
Windows 7
Monterad och klar

Det är ju helt omöjligt för oss att matcha det paketet.
Vi får ladda ned ett pirat Windows
och montera dator själv
och försöka trolla för att få priset under 10.000.

Nej, köp du den datorn och var glad!

Visa signatur

ASUS P8Z77-V DELUXE, Core i7 3770K@4.2GHz, Noctua NH-U12P SE2, Corsair 8GB 1600MHz, Gigabyte GTX 650Ti 2GB,
Samsung Pro 840 256GB, 1TB WD Green, be Quiet! E9 680W Modulär, Fractal Define R4

Permalänk

Haha, så pass! Då måste jag vara dryg och fråga.. Finns det lika bra datorer för samma pris om man letar? eller om man lägger till 1500 hur mycket bättre blir datorn?

Eller är det helt enkelt så fantastiskt att Thor är den ledande serien just nu??

Visa signatur

| 1080ti Zotac Amp Extreme | Ryzen 1700x | Asus Crosshair VI Hero |
| Corsair h110 v2 | 16gb Corsair 3000mhz ddr4 | Corsair 570x rgb | Corsair hx1000 |

Permalänk
Medlem

Det att chipset är H77 och inte z77 spelar väl in på priset också

Visa signatur

//alorelei

Permalänk
Skrivet av halojoy:

Nej, köp du den datorn och var glad!

Ääh! Blev ett litet spontant ryck och beställde den! ( Thor ).
Lär inte bli besviken på den och klarar utan tvekan spelen jag vill spela galant

Tackar för hjälpen Halojoy! Behövde mig en liten "push"

Visa signatur

| 1080ti Zotac Amp Extreme | Ryzen 1700x | Asus Crosshair VI Hero |
| Corsair h110 v2 | 16gb Corsair 3000mhz ddr4 | Corsair 570x rgb | Corsair hx1000 |