Har problem med lagg i dayz

Permalänk
Medlem

Har problem med lagg i dayz

Har OTROLIGA laggproblem med dayz. Har som högst 20 fps oavsett inställningar. Min rigg är det inget större fel på, förutom att min cpu är lite klen. Men den klarar Arma 2 på "high" med 60 rena fps. Bf3 funkar också finfint. Men just när det gäller dayz börjar det lagga så otroligt jävulskt brutalt mycket. helt ospelbart. Är det bara jag som har problem eller är det flera? har provat ett antal guider till bättre prestanda, med markant förbättring. Någon som sitter på en lösning ?

Visa signatur

Den dagen, den sorgen

Permalänk
Medlem
Skrivet av flipp3n:

Har OTROLIGA laggproblem med dayz. Har som högst 20 fps oavsett inställningar. Min rigg är det inget större fel på, förutom att min cpu är lite klen. Men den klarar Arma 2 på "high" med 60 rena fps. Bf3 funkar också finfint. Men just när det gäller dayz börjar det lagga så otroligt jävulskt brutalt mycket. helt ospelbart. Är det bara jag som har problem eller är det flera? har provat ett antal guider till bättre prestanda, med markant förbättring. Någon som sitter på en lösning ?

Bra sak och börja med är att posta din dator.

Och kanske lära dig och skriva bättre titel?

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

DayZ har problem med detta, rätt känt dessutom. Spelar ingen roll hur kraftig dator du än har, du kommer fortfarande uppleva hack

Och sök nästa gång är du snäll

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Hedersmedlem

LAGGGGGGG är ingen speciellt bra rubrik alls, tänk på §3.1 i reglerna.

*Trådrubrik ändrad*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Sänk inställningarna. Ifall du får konstiga objekt och liknande prova att kolla ner i marken ett tag. Funkar när det laggar för mig iaf.

Permalänk
Medlem

Det är inte mycket att göra. Spelet är väldigt dåligt optimerat och allting laggar. Kass spelmotor helt enkelt

Permalänk
Medlem

cpu: 955 " 3,7 Ghz
gpu: 560 TI OC
HDD: hitachi 7200 rpm
PSU: cougar 550 W
RAM : 8 gb 1600 (1333) Hz

Börjar funderar på om det är min cpu som spökar. för jag har haft problem med en hel del spel på just "generating structures" och liknande händelser

Mina vänner som (till viss del) har sämre riggar än mig har inga problem med lagg

Visa signatur

Den dagen, den sorgen