Permalänk
Medlem

Pve mmo.

Letar efter ett pve mmo där raids är end content.
Ska finnas en dynamik i spelet dvs alla ska inte kunna göra allt.
Det ska vara av en större skala en 10 pers för att göra klara av att utföra raids.
Ska finnas en svårighets grad som ligger på en relativt högnivå från början.
För mig är pvp helt ointressant.
Ska helst vara subscription based då jag anser att det är ett vettigt sätt att set till att det finns en viss nivå på spelet.

Wow in vainlla och tbc var bra sedan gick det åt helvete om du frågar mig.
AoC tröttnade att levla vid level 20 ... typ
Rift är relativt bra men vet inte hur länge det lever till.
Swtor var ju ett skämt.

någon som har några idéer ?

Permalänk

The Secret World kan vara ett tips.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Prova Tera är grymt kul

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X | ASUS ROG Ryujin II 360mm | ASUS ROG Crosshair X670E Hero | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 FURY Beast | WD Black SN850X 2TB Gen 4 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart | AOC CU34G2X 144Hz |

Permalänk
Skrivet av eXim:

Letar efter ett pve mmo där raids är end content.
Ska finnas en dynamik i spelet dvs alla ska inte kunna göra allt.
Det ska vara av en större skala en 10 pers för att göra klara av att utföra raids.
Ska finnas en svårighets grad som ligger på en relativt högnivå från början.
För mig är pvp helt ointressant.
Ska helst vara subscription based då jag anser att det är ett vettigt sätt att set till att det finns en viss nivå på spelet.

Wow in vainlla och tbc var bra sedan gick det åt helvete om du frågar mig.
AoC tröttnade att levla vid level 20 ... typ
Rift är relativt bra men vet inte hur länge det lever till.
Swtor var ju ett skämt.

någon som har några idéer ?

Jag lirar mycket oldschool raids för gear/upplevelse trots 85

Visa signatur

EVGA 980 GTX SC | AMD Ryzen 2600 | ASUS B450-F | 16Gb Corsair 3000Mhz CL16 | Corsair 850w | Corsair 600T

Permalänk
Medlem

Kolla på lineage2, krävs kring 200 pers för endgame raids.
Tar väll 2-3år innan du ens kommer till endgame.
Blev f2p för 6månader sedan, varit p2p i 8år.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Age of Conan matchar dina önskemål, tyvärr är spelarbasen inte särdeles stor numera.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

AoC free to play
Linage 2 Free to play
Tera Inga raids tydligen vid release vet ej hur det är i dag.
TSW testa betan gjilade inte deras combat system där man var begränsad i en sandbox miljö.

Permalänk
Medlem

Twilight`s eve (WC3 TFT). Fast det är ett ORPG, man behöver mer eller mindre 10 pers för att klara endgame raidsen. Om jag ska vara helt ärligt tror jag faktiskt att detta är svårare än det flesta spelen ute med tanke på att warcarft är inte direkt noobfriendly

Visa signatur

Define R3 | 2500k @ 3,3GHz | Asus P8Z68-V Pro/GEN3 | Asus GTX 560Ti | 8GB CL9 1333hz XMS3 | Antec 550W

Permalänk
Medlem

Twilight`s eve låter inte specielt intresant då det ett inte ser ut at vara updaterat på ett år.
"officiella" forumet är inte specielt aktivt.
och det är inte ett mmo

Permalänk
Medlem

Du kan ju spela EVE online och köra Incursions. 10-70 pers för att klara de olika siterna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXim:

AoC free to play

F2P ger en begränsad tillgång till innehållet, mer att betrakta som en omfattande trial. För att komma åt alla raids och mycket av endgame krävs en sub.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

F2P ger en begränsad tillgång till innehållet, mer att betrakta som en omfattande trial. För att komma åt alla raids och mycket av endgame krävs en sub.

hur är aoc leveling nu mera då ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXim:

hur är aoc leveling nu mera då ?

Alldeles för enkelt. Känner man till alla zoner tar det under 24 speltimmar att nå maxlevel, är man ny tar det kanske det dubbla. Nackdelen med den lilla spelarbasen är att det kan vara svårt att hitta grupper att spela med innan maxlevel vilket inte förändrar hurpass snabbt det går att levla men gör det hela lite tråkigare.
Precis som i TSW kommer snart alla servrar länkas ihop så alla inom EU kan spela med varandra. Jag slutade själv spela i våras efter att ha spelat sedan release men jag vet att det finns ett flertal grupper och gillen som är aktiva och rensar de svåraste raiderna (Tier 4) varje vecka. På åtminstone den största PvE-servern Crom raidas T1 och T2 flera gånger dagligen där vem som helst bjuds in medan T3 är lite mer krävande och generellt hålls inom ett eller flera gillen.
Det finns också en hel del väldesignade gruppinstanser (sex spelare) som är omväxlande när man inte raidar.
Fördelen med raidande i AoC är att de faktiskt designas så att varje spelare i raiden måste veta vad han/hon skall göra och när, åtminstone med start i T3. Dessförinnan är det klart enklare medan en spelare som tar en sekund för lång tid att göra rätt grej kan orsaka en wipe i T3 och än mer i T4.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720