Thor Einride - skärm problem HJÄÄÄLP!

Permalänk

Thor Einride - skärm problem HJÄÄÄLP!

Hejsan, har nyligen köpt hem en thor einride ( fick hem den idag ) och har nu försökt starta den, den går i gång utan några problem eller några "knasiga ljud" men däremot så när jag har försökt koppla in mina skärmar (testat VGA och HDMI) men verkar ej kunna få någon kontakt.. kan det vara så knasigt att några av de CD's som följde med måste installeras INNAN jag kan få en videoanslutning? eller är det ett fel som är trasigt så att säga??

Hjälp så fort som möjligt! Blir lite orolig här hemma ._.

Visa signatur

| 1080ti Zotac Amp Extreme | Ryzen 1700x | Asus Crosshair VI Hero |
| Corsair h110 v2 | 16gb Corsair 3000mhz ddr4 | Corsair 570x rgb | Corsair hx1000 |

Permalänk

.... kablarna var trasiga.. problem löst! :3

Visa signatur

| 1080ti Zotac Amp Extreme | Ryzen 1700x | Asus Crosshair VI Hero |
| Corsair h110 v2 | 16gb Corsair 3000mhz ddr4 | Corsair 570x rgb | Corsair hx1000 |

Permalänk
Medlem

samma problem!

Fick med två kablar som jag är rädd måste in i datorn först, använder vga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haxhole:

Fick med två kablar som jag är rädd måste in i datorn först, använder vga.

Jag tvivlar på det. Jag använde dom aldrig i alla fall, och inte skivorna heller, allting var färdiginstallerat. Extra PCI kablarna kanske man fick om man vill sätta in ett till grafikkort nån gång. Jag har också en VGA skärm men jag använde inte VGA-DVI grejen som kom med datorn utan en som jag hade redan innan, så jag vet inte om den funkar. Kontakterna är lite annorlunda.

Visa signatur

Chassi: en låda | CPU: i femma | Ram: 16 gib | Moderkort: jag vet inte | Hårddisk: några tusen gig och en SSD | Grafikkort: GTX 670 | Strömgrej: PSU