Battlefield 4 och allt gnäll

Permalänk

Battlefield 4 och allt gnäll

Det räcker med att titta på en Medal of Honor Warfighter-video så ser man folk som klagar på att Battlefield 4 kommer släppas för tidigt. Läser man vad folk skriver i en tråd som har med den kommande betan för 4an att göra kan man även här se samma sak .

Battlefield 3 släpptes den 25 oktober 2011. Battlefield 4 kommer att släppas tidigast hösten 2013 och senast mars 2014. Släpps det hösten 2013 kommer det vara 2 år efter Battlefield 3-släppet; kommer det i mars 2014 är det nästa två och ett halvt år efter Battlefield 3-släppet. Bad Company 2 släpptes i mars 2010 vilket är ett och ett halvt år innan Battlefield 3 släpptes.

Jag förstår inte varför folk klagar på att Battlefield 4 kommer för tidigt. Jag har svårt att tro att Dice har arbetat med Battlefield 3 i sex år. De har lärt sig saker från alla tidigare spel i serien och lekte med Frostbite motorn i Bad Company 1 och 2 samt 1943 för att sedan bygga Frostibite 2-motorn och göra Battlefield 3.

Det gick, som sagt, ett och ett halvt år mellan Bad Company 2 och Battlefield 3. Det är troligt att de började arbetade med Battlefield 3 innan Bad Company 2 var släppt men de har knappast arbetat med spelet i 6 år.

Två till två och ett halvt år från Battlefield 3 till Battlefield 4 tycker jag inte alls är för kort tid. Speciellt med tanke på att Dice inte kommer släppa något annat spel i Battlefield-serien under tiden.

Det är ganska intressant hur en massa folk här på forumet klagade på hur dåligt Battlefield 3 var och nu när nästa spel utannonseras är tydligen det också fel.

Intressant video om farhågor och möjligheter med Battlefield 4. Tipstack till nidrah.

Visa signatur

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar

Permalänk
Entusiast

Jag kan bara helt och hållet hålla med, jag förstår inte dessa människor...

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Samt att DICE behövde mer tid till att göra, och vänja sig vid, Frostbite 2 motorn. Så gapet mellan Bc2 - Bf3 kan i själva fallet vara ännu mindre än vad man tror.. (Om man ser på direkt utveckling av själva spelet Battlefield 3) Nu när nästa spel ska använda samma motor så behöver det nog inte ta så himla lång tid som man tror.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Z490M Gaming X CPU: i5 10600k @ 4,9ghz CPU kylare: Corsair H60v3 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 2933 mhz Nätagg: Antec HCG Gold 750W Lagring: Samsung 250gb SSD + M.2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Fractal Design Focus G Mini

Permalänk
Medlem

Förmodligen klagar folk för att DICE redan har börjat prata om BF4 och folk är säkert rädda att BF3 kommer att glömmas bort. Själv tror jag inte att de släpper ett modern combat spel så tätt inpå utan att det blir något i stil med 1942 eller 2142 i nya frostbite.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Mellan BF2 och BF3 var det 6 år, enligt mig borde dice fortsätta med BF3 som de gjorde med BF2 med modtools och liknande ytterligare några år innan de släpper nästa stora spel. Allt mellan BF2 och BF3 har bara varit små sidspår eller vad man vill kalla det. Jag gnäller inte om det dock då BF-serien är påväg åt en riktning som inte passar mig ändå.

Permalänk
Skrivet av Jeddan:

Förmodligen klagar folk för att DICE redan har börjat prata om BF4 och folk är säkert rädda att BF3 kommer att glömmas bort. Själv tror jag inte att de släpper ett modern combat spel så tätt inpå utan att det blir något i stil med 1942 eller 2142 i nya frostbite.

Fast vad spelar det för roll om BF3 glöms bort när de som gnäller nu inte gillade det?

Visa signatur

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samurai237:

Fast vad spelar det för roll om BF3 glöms bort när de som gnäller nu inte gillade det?

Det kan du inte fråga mig Jag tycker BF3 är ett bra spel, den största bristen enligt mig är kartorna dock.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk

Som sagt, det är ett och ett halvt år kvar till BF4 kommer, det finns gott om tid att njuta av BF3 fortfarande.

Permalänk
Medlem

Tycker alla borde ta sig tid att kika igenom denna commentary av Jackfrags, den är riktigt bra.
Han pratar lite om release date och varför inte folk ska oroa sig osv! (lägg den i OP?)

Visa signatur

Corsair 800D | Asus Maximus IV Extreme-Z | Corsair Vengeance 8GB 1600mhz | Intel i5 2500k @ 4,3ghz | ASUS GTX670 DCUII | BenQ XL2410T 120hz | Corsair AX 1200W |

Permalänk
Medlem

Gnäller man är man cool, speciellt i den supercoola BF-gemenskapen. De flesta tycks klänga sig fast vid en svunnen tid och har under många år känt att den aldrig kommer tillbaka och är bittra över det faktumet.

Visst, det är en trist utveckling med framför allt uteblivet modstöd, men är man missnöjd så letar man upp något som man gillar mer och accepterar utvecklingen och beslutet. Försöker göra något åt det med att istället slanta upp till intressanta Indie-projekt tex.

Permalänk
Medlem

Skulle vara mer nice ifall det var ett nytt BF2142, Mirror's Edge 2 eller BC3

Permalänk
Medlem
Skrivet av FknDemo:

Skulle vara mer nice ifall det var ett nytt BF2142, Mirror's Edge 2 eller BC3

Återigen, har du inte sett videon i OP? Inte en omöjlighet att det finns en av dessa titlar under utveckling jag personligen tror stenhårt på att ett Mirrors Edge 2 är på gång i och med Frostbite 2.

Visa signatur

Corsair 800D | Asus Maximus IV Extreme-Z | Corsair Vengeance 8GB 1600mhz | Intel i5 2500k @ 4,3ghz | ASUS GTX670 DCUII | BenQ XL2410T 120hz | Corsair AX 1200W |

Permalänk
Skrivet av LinusM:

Mellan BF2 och BF3 var det 6 år, enligt mig borde dice fortsätta med BF3 som de gjorde med BF2 med modtools och liknande ytterligare några år innan de släpper nästa stora spel. Allt mellan BF2 och BF3 har bara varit små sidspår eller vad man vill kalla det. Jag gnäller inte om det dock då BF-serien är påväg åt en riktning som inte passar mig ändå.

Word ~

Hade då hellre sett " Battlefield Bad Company 3 " än att kalla nästa spel Battlefield 4. Titeln väger mycket, och man vill ha något att längta efter. Battlefield 3 ryktades det om och pratades om något/några år efter Battlefield 2, det var en annan längtan. Men nu att EA gör som dom gör, utnyttjar allt för att dra in pengar, är påväg till att börja ösa ut spel efter spel efter spel (Activision CoD style).

Ett spel med awesome gameplay feeling är prioriterat framför ett spel med "snygg" grafik och destruction för mig.

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem

Gnäll på microsoft (hurra.. nu kan vi gnälla på Windows 8), Gnäll på Dice, gnäll på Uwe Boll, Gnäll på Sverigedemokraterna..

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenix:

Gnäll på microsoft (hurra.. nu kan vi gnälla på Windows 8), Gnäll på Dice, gnäll på Uwe Boll, Gnäll på Sverigedemokraterna..

Gnäll på Microsoft, Apple,
AMD, Intel, nVidia,
Dice, Activision, Blizzard, Bioware,
Logitech, Steelseries, Razer...

Det är gnäll på ALLA företag. Alla företag har ju sina brister.. Men ibland är gnällandet överdrivet och bara löjligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tastyandy:

Word ~

Hade då hellre sett " Battlefield Bad Company 3 " än att kalla nästa spel Battlefield 4. Titeln väger mycket, och man vill ha något att längta efter. Battlefield 3 ryktades det om och pratades om något/några år efter Battlefield 2, det var en annan längtan. Men nu att EA gör som dom gör, utnyttjar allt för att dra in pengar, är påväg till att börja ösa ut spel efter spel efter spel (Activision CoD style).

Ett spel med awesome gameplay feeling är prioriterat framför ett spel med "snygg" grafik och destruction för mig.

BF3 har denna awesome gameplay feeling. Det är bara buggar/glitchar som förstör allt.
Men EA vill bara mjölka ut så mycket pengar dom kan och pressar på Dice för att komma med ett nytt BF så snabbt som möjligt.
Synd att EA äger Dice. Skulle varit bättre om det inte varit så...

Permalänk
Medlem

Håller med tråd skaparen 100%, när jag såg nyheten vart jag knappast arg, rädd eller orolig tvärtom.
Jag blev positivt överraskad jag är ett Fan av Battlefield, jag tycker dom gör skit bra spel DICE.
Och för tidigt spel? Nej, nej, nej.... Är två år eller två och ett halvt år sen det senaste släpptes lite?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Förmodligen klagar folk för att DICE redan har börjat prata om BF4 och folk är säkert rädda att BF3 kommer att glömmas bort. Själv tror jag inte att de släpper ett modern combat spel så tätt inpå utan att det blir något i stil med 1942 eller 2142 i nya frostbite.

Saken är den att det är samma personer som säger att bf3 suger som också klagar på det här...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

Håller med TS, 2 år är inte för kort tid mellan spelen. Att de inte i stället gör något "sidospår" i form av t.ex. ett BC3 ser jag nästan bara som positivt. Vem vet hur BF4 kommer att bli? Det kanske blir ett stort steg framåt i utvecklingen från BF3. Hur det än blir så kommer det dock säkert finnas folk som klagar och framhåller hur mycket bättre BF3 var.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

Jag hoppas bara på bad company 2 känsla

Visa signatur

Fractal design r3, Asus cu 2 7970 3gb , i5 2500 4ghz , antec kuhler h20 620, 2tb hdd,16 gb corsair 1333mhz ram, 750w nätagg, corsair ssd

Permalänk
Medlem

Det jag inte gillar är att jag fortfarande inte får bf3 att fungera perfekt. Det är mycket bättre än vid release men att börja prata om bf4 är som att de inte bryr sig om att fixa klart bf3.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Håller med! Tycker det har blivit en himla massa gnäll i detta forumet, så fort något nytt kommer eller något ska ändras så är det massa gnäll direkt. Antingen släpps något för snabbt eller för sent.
Ibland får jag känslan av att folk försöker skriva så negativt som möjligt på ett humoristiskt sätt för dom vill ha en massa likes, väldigt tråkigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

bara dom inte gör hela spelet mer cod liknande med små banor för då kommer det nog bli deras fall.
ja spelade cod4, mw2, blops, mw3 på xbox innan ja köpte dator och började spela bf3 och ja tycker inte man ska jämföra bf3 och cod för de är helt olika typ av spel.
visst båda är fps men ändå inte av samma typ.
cod är bra esport spel medans bf3 ger en mer inlevelse i att kriga.

Permalänk
Medlem

Nu är det väl ändå så att det är olika avdelningar som sköter kodandet av BF3 efter release och de som utvecklar BF4. Att säga att BF3 får mindre fokus nu jämfört med några månader sedan skulle jag säga är att skjuta sig själv i foten.

Företag rör sig inte i en svärm, de kör flera saker parallellt och kan flytta pengarna internt vid olika milstenar. Skulle inte vara lönsamt att ha hela DICE på buggfix och patch/expansions-material.

Att ha tio kodare på ett problem istället för två betyder inte att det går fortare att lösa det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _NsMs_:

Saken är den att det är samma personer som säger att bf3 suger som också klagar på det här...

Skickades från m.sweclockers.com

Sant som det är sagt.
Först börjar alla hata på BF3 av olika anledningar, nu är dom sura för att BF4 kommer släppas "för tidigt".
Men vaf*n. Om dom tycker det suger så mycket varför BRY SIG!? Spela något annat då.
Jag klagar inte på BF3 och inte på BF4 heller.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Golvmopp:

Det jag inte gillar är att jag fortfarande inte får bf3 att fungera perfekt. Det är mycket bättre än vid release men att börja prata om bf4 är som att de inte bryr sig om att fixa klart bf3.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag vet inte om jag är blind men jag tycker att Battlefield 3 fungerar "perfekt" just nu, inga speciella buggar som förstör gameplayet.
Och det är ju egentligen bättre om dom gör Battlefield 4 fantastiskt istället för att göra Battlefield 3 bra och Battlefield 4 bra tycker jag...Battlefield 3 är ju trots allt nästan 1 år gammalt nu.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Skrivet av Samurai237:

Jag förstår inte varför folk klagar på att Battlefield 4 kommer för tidigt. Jag har svårt att tro att Dice har arbetat med Battlefield 3 i sex år. De har lärt sig saker från alla tidigare spel i serien och lekte med Frostbite motorn i Bad Company 1 och 2 samt 1943 för att sedan bygga Frostibite 2-motorn och göra Battlefield 3.

Det är nog pga att det var så stort mellanrum mellan BF2 och BF3 och att folk tycker att det ska vara ett större glapp mellan "main titlarna" men sedan har de nog inte ngt emot om det skulle ha kommit en spinoff ist tex bf:bc3 eller bf2143

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag att BF3 sög stenhårt. Finns massor med saker jag var besviken på som t.ex alla upplåsningar och att springa blind pga solen och all gloss. Så jag ser fram emot BF4 och hoppas att det blir bättre än 3an.

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Sarevok:

Själv tycker jag att BF3 sög stenhårt. Finns massor med saker jag var besviken på som t.ex alla upplåsningar och att springa blind pga solen och all gloss. Så jag ser fram emot BF4 och hoppas att det blir bättre än 3an.

Sätt ljusdetaljerna på "Low" då?:)

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Sätt ljusdetaljerna på "Low" då?:)

Tänker du på brightness?

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming