Permalänk
Sötast

Riktigt nice 10P!

Permalänk
Medlem

sweet!

Permalänk
Medlem

Annorlunda och den passar där den står. Hade verkligen inte passat att ställa bredvid datorn, imo.

Permalänk
Medlem

Jag tänker oavkortat på Pylons när jag ser detta.

Väldigt originellt och schysst avbryt från alla sleevade svartvita fyrkanter.

Visa signatur

There's you, and there's Lionel Richie.

Permalänk
Medlem

Första tanken som for upp i huvudet var Stargate. Påminner om en Ha'tak. Riktigt snyggt.

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem

W40K Necron Monolith!

Visa signatur

Var snälla mot varandra och snåla inte på nätaggregatet.

Permalänk
Medlem

Kul bygge!
Dock håller jag med den (minns inte vem) som sa att sidorna gärna kunde fått vara lite mörkare.
Finns det inte mörkare glas kanske du kan pröva med en lite mörkare film och sätta på insidan? Eller varför inte en tunn vit film, det hade nog vart snyggt med.

Bra jobbat!

Permalänk
Medlem

haha. Jag tror faktiskt att du skulle kunna sälja de här och tjäna ganska bra. Jag skulle gärna investera pengar i din idé om du skulle starta ett bolag.

Permalänk

Kul grej, grym design, tycker att det saknas lite info och bilder om hur du byggde detalj-prylarna som Boot och USB-panelen, dem perforerade aluminium-listerna längst kanterna av glas-trianglarna. Men annars ett väldigt snyggt bygge - 4/5!

Permalänk
Inaktiv

coolt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CasseStrand:

Kul grej, grym design, tycker att det saknas lite info och bilder om hur du byggde detalj-prylarna som Boot och USB-panelen, dem perforerade aluminium-listerna längst kanterna av glas-trianglarna. Men annars ett väldigt snyggt bygge - 4/5!

Eftersom detta är mitt första bygge och jag egentligen inte tänkte lägga ut några bilder, utan gjorde det efter en kompis sa att andra kanske skulle vilja se mitt bygge

Front panelen kommer från ett miditower "täckskiva för cd-rom / dvd" som jag sedan borrat och fräst ut hålen ( för hand med en dremel ) till usb , power och hdd led, själva usb kontakterna är från "back bracket" som har följt med moder kort från tidigare datorer.

Perforerade aluminium hörnen är från ehrm... breda persienner hehe som är perforerade.

Jag har lite persienner kvar som jag ev tänkte ha till att täcka den nedersta väggen under pyramiden med och tänkter även i dagarna förhoppningsvis
borra upp ventilation för grafik kortet och kanske även göra en "tunnel" från ventilation till fläktarna på grafik kortet så att det endast kommer
friskluft till dem.

Grafik kortet är det enda som går varmt vid belastning , uppåt 65 - 68 grader vilket gör att fläkten får jobba lite hårdare och då e min dator inte helt ljudlös längre.

Ska ta bilder när jag bygger om den

Ha d GÖTT

Petri

Permalänk

Riktigt fräckt och innovativt bygge! GIller när det är annorlunda. Varför vara normal

Visa signatur

Chassi: FD Define R4 / Mobo: Gigabyte MSI Z87-G45 / CPU: Intel Core i7-4770K / RAM: 8GB Corsair Vengeance LP / HDD: 1TB WD Caviar Blue / SSD: 240GB Samsung 850 PRO / GPU: Sapphire R9 280X 3GB / Nätagg: FD Integra R2 650W

Permalänk
Medlem

Inspirerande och snyggt, något som skiljer sig från de vanliga trächassina som ligger närmast till hands för de flesta som vill göra något eget. Kul också med en konstruktion där belysningen faktiskt förstärker helhetsintrycket och inte bara känns som billigt pimp my pc bling. Högsta betyg!

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)