Permalänk
Medlem

Du har för mycket kylpasta på cpun. En liten klick i mitten är rätt teknik

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Skrivet av astrob0y:

Du har för mycket kylpasta på cpun. En liten klick i mitten är rätt teknik

satte en liten klick sen spred jag bara runt det

Permalänk
Medlem
Skrivet av epetersson:

satte en liten klick sen spred jag bara runt det

Du ska inte sprida ut det. Det gör blocket av sig själv så fort du sätter på det.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Skrivet av HerrGoreMann:

Du ska inte sprida ut det. Det gör blocket av sig själv så fort du sätter på det.

Ah alright, tänkte att man fick det jämnare på det viset men då vet ja till nästa gång.

Permalänk

Vad som händer när du smetar ut det innan är att det blir mer luftbubblor under.

http://www.youtube.com/watch?v=EyXLu1Ms-q4

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Skrivet av lucifer579:

Vad som händer när du smetar ut det innan är att det blir mer luftbubblor under.

http://www.youtube.com/watch?v=EyXLu1Ms-q4

Hmm.. Kanske får tvätta bort kylpastan igen och applicera ny..

Permalänk
Skrivet av epetersson:

Provade, men när jag sedan stängde av pumpen började det läcka ifrån ena fittingen i toppen på reservoaren, så fick tappa en del av vätskan :/
Det läckte i botten på fittingen, fasen kan det bero på?

Skickades från m.sweclockers.com

Antagligen dåligt åtdragen anslutning eller kass o-ringar skulle jag tro.

Permalänk
Skrivet av Kaptendum:

Antagligen dåligt åtdragen anslutning eller kass o-ringar skulle jag tro.

Reservoaren är dåligt konstruerad då kanterna slår i, man kan ej dra åt den hårdare

Permalänk
Medlem

väldigt mycket intressant läsning, funderar själv bara för det att börja sätta ihop något som även är estetiskt snyggt

Visa signatur

_______________________________
<Sömn filantrop>

Permalänk
Skrivet av athle86:

väldigt mycket intressant läsning, funderar själv bara för det att börja sätta ihop något som även är estetiskt snyggt

Kul att du gillar det!
Ja det borde du, finns inget bättre än ögongodis

Permalänk

Hejsan Sweclockers!

Jag kan med både glädje och sorg meddela att projektet i princip är klart nu.

Glädje, på grund av att det har varit oerhört roligt att få göra något sånt här. Glädje för att när jag tittar på slutresultatet ser jag verkligen att det har ''mig'' skrivet över sig. Det ser ut precis som den vision jag hade när jag började med projektet. Jag är så glad att ha fått möjligheten att göra något så här, och det gick ut över alla mina förväntningar och var ännu roligare än vad jag trodde. Trots att projektet krävt mycket slit energi, och en och annan motgång, så har det stärkt mig både som moddare, och för att tro att om man verkligen lägger manken till något och tror på sig själv, så kan man göra nästan vad som helst!

Anledningen till att jag säger sorg är för att det har varit en sådan intressant och rolig upplevelse att jag inte vill att det skall ta slut egentligen.. Hade gärna fortsatt! Men förhoppningsvis kommer det fler byggen i framtiden, då detta verkligen varit något jag känner att jag gjort bra!

När jag säger att det i princip är slut, menar jag att det alltid finns förbättringar att göra, t.ex att sätta in ett till grafikkort, vattenkyla grafikkort m.m, trots att det inte är aktuellt just nu!

Här kommer iallafall bilder på hur Dream Recovery ser ut! Hoppas ni tycker om det lika mycket som jag

Tusen tack till alla er som följt mitt projekt, som givit mig feedback och kommit med tips. Ni anar inte hur kul det är att se att människor engagerar sig i något som man själv arbetar med.. TACK!

Som jag tidigare sagt, kom hemskt gärna med feedback om vad ni tycker! Finns inget bättre än feedback

Håller på att leta en ny kamera, så ett galleri kommer att skapas när jag förhoppningsvis kan ta lite bättre bilder.

Tack o hej!

Permalänk
Medlem

Blev sjukt snyggt med fläktarna brevid fönstret! Good job!

Visa signatur

Bygglogg | Alumex HTPC Ta en titt och glöm inte att kommentera! :)
---------------------------------------------------------------
Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk
Skrivet av Spille:

Blev sjukt snyggt med fläktarna brevid fönstret! Good job!

Tack Spille!

Permalänk
Medlem

Har du något fläktgaller på sidan/ toppen? ser inte så ut, då får man allt se till att akta fingrarna

Permalänk
Skrivet av Johnny71:

Har du något fläktgaller på sidan/ toppen? ser inte så ut, då får man allt se till att akta fingrarna

Haha nej det har jag icke! Har hänt någon gång att man fått sig en rejäl chock av att fingrarna får sig en jävel haha! Men tyckte det såg snyggt ut utan fläktgaller

Permalänk
Medlem

riktigt nice bygge du har där Men du måste lägga upp ett galleri så jag kan få ge en 5p till dig

Permalänk
Skrivet av xmol94:

riktigt nice bygge du har där Men du måste lägga upp ett galleri så jag kan få ge en 5p till dig

Tack så mycket, verkligen skoj att höra!
Letar för närvarande efter en ny kamera, för att kunna lägga upp ett snyggt galleri. Lovar att posta här så fort galleriet är uppe!

Permalänk

Ny kamera inköpt! Så jobbar på bilder till ett galleri

Permalänk
Medlem

bra jobbat!:D

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Skrivet av Semplezz:

bra jobbat!:D

Tackar!

Permalänk
Medlem

Grymmaste bygget på länge asså! Tycke din utsågning av fönstret va så snyggt så jag gjorde likadant på mitt R3 miditower (hoppas du inte tagit patent på de bara)

Kommer fixa lite sleeving och bättre vattenkyling så småningom

Ha de Gutt! /Virre

Visa signatur

|Intel i7-7700K |Asus Strix Gaming Z270H|EVGA GeForce GTX 1070|Corsair DDR4 3000Mhz LP |SAMSUNG 830 128GB| EVGA Supernova 750|Fractal Design R2 XL With Custom Waterloop|

Permalänk

Riktigt snyggt!
Ska själv försöka mig på detta inom en snar framtid.
Bra jobbat!;)

Visa signatur

Dator:Corsair c70-Gigabyte GTX680-i5 3570k-corsair vengence 8gb-NOCTUA NH-D14

Steelseries sensei RAW
Steelseries Qck

Permalänk

Skit bra jobbat! vart riktigt snyggt! Fixa galleri nu så vi får ge dig lite poäng! Ock måste bara hålla med om att man blir nästa lite ledsen när man är "Typ" färdig med ett projekt, man vill ju bara fortsätta!

Ha det bra!

Permalänk
Skrivet av virre94:

Grymmaste bygget på länge asså! Tycke din utsågning av fönstret va så snyggt så jag gjorde likadant på mitt R3 miditower (hoppas du inte tagit patent på de bara)

http://img51.imageshack.us/img51/930/201208080019331.jpg

Kommer fixa lite sleeving och bättre vattenkyling så småningom

Ha de Gutt! /Virre

Tack så mycket! Galleriet är uppe nu så make sure att du betygsätter det
Haha ser jäkligt bra ut! Kul att du gillade designen och, självfallet gör det inget!
det blir nog superbra!

Ha det själv bra! Tack för feedbacken

Skrivet av PRUSELUSKAN:

Riktigt snyggt!
Ska själv försöka mig på detta inom en snar framtid.
Bra jobbat!;)

Lycka till och tack så mycket!:)

Skrivet av Kevin1992:

Skit bra jobbat! vart riktigt snyggt! Fixa galleri nu så vi får ge dig lite poäng! Ock måste bara hålla med om att man blir nästa lite ledsen när man är "Typ" färdig med ett projekt, man vill ju bara fortsätta!

Ha det bra!

Tack så mycket Kevin! Än en gång, detsamma med ditt Projekt Storebror, fantastiskt snyggt! Galleriet är uppe! Kommer länka det nedan

Ja visst blir man

Ha det själv bra! Tack för all feedback och tips under projektets gång!

Permalänk

http://www.sweclockers.com/galleri/9889-project-dream-recover...

Galleriet är nu uppe! Sätt gärna en poäng och motivera varför den poängen blivit satt! '

Tusen tack än en gång till alla er som följt mitt projekt, det har varit riktigt givande och roligt!

Permalänk
Medlem

Snyggt jobbat..

Visa signatur

NZXT 810 Switch, Corsair AX860i, Maximus V Formula, I7 3770K ,Asus GTX 680, Corsair vengance 1866Mhz 32gb Ram, Samsung 850 Pro 256Gb, Samsung 840 basic 500Gb, WD 2Tb Caviar Green,120GB, Komplett vattenkylning

Permalänk
Skrivet av Akarr:

Snyggt jobbat..

Tack!

Permalänk

Riktigt rolig läsning.
Det blev riktigt bra oxå.

Visa signatur

Antec P280, Noctua NF-P12 x2, Corsair HX650, Sabertooth 990FX, AMD Phenom II 965, Noctua NH-D14, Geforce 560TI, 2x 4GB Kingston HyperX, 2x 2GB Corsair Memory XMS3, Western Digital Caviar 500GB

Permalänk
Skrivet av LifeIsALoop:

Riktigt rolig läsning.
Det blev riktigt bra oxå.

Aa, har varit en rolig process det här!
Tack så mycket

Permalänk

Upptäckte en kul grej idag.. En polare skickade en länk och sa ''kolla vem som hamnat på Sweclockers förstasida'', trodde jag först att han hade hamnat där och kände sig mallig, dock så tryckte jag på länken och se där! Där hade vi ju en bild på mitt projekt med en länk till projektet samt mitt namn!

Här länken!
http://www.sweclockers.com/nyhet/15772-microsoft-skapar-sarsk...

Jag måste säga att jag är stolt och oerhört glad! Gissa vem som är dundersugen på att starta ett nytt projekt?

Ville bara dela med mig av detta. Ha det bra!

EDIT: kan tillochmed tillägga att det är min födelsedag idag, sammanträffande?
/emil