Permalänk
Medlem

Ny dator, första bygget!

Tjena! Har nu tänkt ge mig på att bygga en dator och skulle behöva lite hjälp så att allt sitter på sin plats så att man inte beställer fel delar.

Här är delarna jag har valt ut och som förhoppningsvis passar:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/2102715/dator-1

Kommentera gärna om ni tycker att jag ska byta ut några delar eller om det behövs läggas till några.

mvh

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nuds:

Tjena! Har nu tänkt ge mig på att bygga en dator och skulle behöva lite hjälp så att allt sitter på sin plats så att man inte beställer fel delar.

Här är delarna jag har valt ut och som förhoppningsvis passar:
http://www.komplett.se/k/cart.aspx?mode=share&ShoppingListId=1109964

Kommentera gärna om ni tycker att jag ska byta ut några delar eller om det behövs läggas till några.

mvh

"Kundvagn

Din kundvagn är tom"

Permalänk
Medlem

Gör en kundvagn på inet.se i stället och skicka permalänken, mycket enklare

Visa signatur

CPU: i5 3570K@4.2GHz, 1.152V RAM: Corsair Vengeance 8x2 Grafikkort: MSI Geforce GTX 660ti Chassi: Fractal Design Define R4 Ljudinterface: Focusrite Scarlett 2i2 Hörlurar: Audio Technica ATH-M50
Citera för svar!
Gymnasist med stort intresse för musik, grammatik, böcker och datorer.

Permalänk
Medlem

Det är därför alla använder Inets kundvagn, för där kan man skapa en länk till kundvagnen. Kundvagnen sparas lokalt och därför kan man inte länka till den, tyvärr. Gå in på Inet och gör en ny kundvagn och skapa sedan en länk till den.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Delarna står nu i tråden, men ska förenkla det och göra en kundvagn på inet.

Permalänk
Medlem

Byt ut SSDn till en Samsung 830 eller en Crucial m4 (stabila enheter) och processorn till en i5 3570k (ersättaren till 2500k) så blir det perfekt. Och om du tänkt överklocka så böra du skaffa en eftermarknadskylare till CPUn.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kan rekommendera Cooler Master Hyper 212 om du vill ha en eftermarknadskylare, mycket populär och väldigt bra!

Visa signatur

CPU: i5 3570K@4.2GHz, 1.152V RAM: Corsair Vengeance 8x2 Grafikkort: MSI Geforce GTX 660ti Chassi: Fractal Design Define R4 Ljudinterface: Focusrite Scarlett 2i2 Hörlurar: Audio Technica ATH-M50
Citera för svar!
Gymnasist med stort intresse för musik, grammatik, böcker och datorer.

Permalänk
Medlem

Ännu en gång, kundvagnar sparas lokalt!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tack för svaret Henke420! Har läst runt lite mellan i5 2500k och i5 3570k vilket fall som helst vilken är "lättast" att överklocka? Självklart skaffas det ny kylare innan överklockningen äger rum

Permalänk
Medlem

Tack för svaret thompaam ska kolla upp det.

Permalänk
Medlem

Jag skulle satsat på lågprofils minne, då de extra kylflänsarna knappt gör någon nytta alls förutom utseende, med lågprofils minne får du även plats med större kylare i framtiden

Visa signatur

Asus P8z77-V | Intel Core i5 3570K 4.2 Ghz | Noctua NH-U12P SE2| 8gb corsair 1600mhz DDR3 |Asus Gtx 670 Dc2 4gb | Nzxt Hale 90 650W 80+ | Windows 7 Ultimate | Samsung 830 128gb SSD | 1tb Wd caviar black | Fractal Design R3| Samsung Sa700D |

Permalänk
Medlem

Du har inte funderat på detta grafikkortet ? http://cdon.se/hemelektronik/asus_hd7950_3gb_direct_cu_ii-178...
2565kr med sweclockers rabatt: SWEC1208

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad till rätt avdelning*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nuds:

Tack för svaret Henke420! Har läst runt lite mellan i5 2500k och i5 3570k vilket fall som helst vilken är "lättast" att överklocka? Självklart skaffas det ny kylare innan överklockningen äger rum

I5 3570k är ju av tredje generationen alltså den nyaste. Den är snabbare än 2500k vid samma frekvens eftersom den utför mer instruktioner per klckcykel. Den överklockar dock inte lika bra som 2500k, men det finns ingen mening med att skaffa en CPU av förra generationen om du får dem till ungefär samma pris. De är båda väldigt enkla att klocka eftersom de är upplåsta, dvs att dom har bara en multippel som du ställer om.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tack för alla svaren! Blir nu att byta ut processorn och även till en stabilare Ssd