SweClockers [SweC] - GW2 Guild

Permalänk

SweClockers [SweC] - GW2 Guild

Server: Far Shiverpeaks (EU)
Backup server: Gandara (EU)
Hemsida: GW2SweC.se

Nu börjar releasen närma sig och jag kände att det var dags för en SweC tråd. Vår huvudserver kommer att vara Far Shiverpeaks och om den blir full eller om det finns någon som inte kan spela på den servern av annan orsak kommer vår backup-server att vara Gandara. Omröstningen för vår hemvärld hittar du här: http://www.sweclockers.com/forum/139-guild-wars/1118657-guild-wars-2-home-world/.

Hemsidan

Jag har arbetat med en hemsida under en period till gillet och den har börjat bli klar nu, stort tack till lundalhdaniel som hjälpte till att leta efter buggar och löste ett par problem. Det man möts av när man går in på sidan är ett nyhetsflöde som handlar om både lokala nyheter i gillet (t.ex. ”nästa vecka den 28:e aktiverar vi +10% influence from Events och +5% xp i 24 timmar... osv”) och mer globala nyheter som handlar om Guild Wars 2 generellt.

Jag tar gärna emot positiv och negativ kritik angående både hemsidan och mumble servern så länge den är konstruktiv så man vet vad man kan göra åt saken.

Det som finns mer på sidan är lite korta trivselregler, Mumble information, media ( ladda upp bilder, youtube klipp, twitch.tv strömmar osv ) och ett event system som ska underlätta att samla ihop grupper till speciella event. T.ex. Olle vill köra The Catacombs nästa vecka och snacka lite i mumble med några i gillet, då lägger han bara upp ett event på sidan med lite kort information, antal personer som får delta, minsta lvln som behövs osv. Sedan kan resten av gillet välja om de vill delta i eventet och då ser Olle hur många personer som han har samlat ihop och vad de heter så man lätt kan bilda ett party.

Om någon känner sig manad att skriva nyheterna på framsidan av hemsidan så kan du kontakta mig via pm. Nyheterna kommer som sagt att handla om händelser i Guild Wars 2 samt lite mer lokala händelser i gillet.

Ledare

Eftersom det ännu inte är avgort vem som ska leda gillet så skulle jag gärna ta åt mig den uppgiften då jag har ganska mycket fritid att ta kål på och GW2 kommer vara det spel som jag kommer att satsa på. Den sociala delen av MMORPG är även något som jag värderar högt. Om det är fler som har lust att leda gillet kan vi skapa en till tråd där man kanske skriver lite kort om sig själv med en omröstning så får alla vara med och rösta på den person de tror kommer bli den bästa ledaren.

Finansiering

Att hålla sidan uppe är tyvärr inte gratis och den hålls uppe ur egen plånbok så alla donationer, stora som små uppskattas otroligt mycket. Alla donationer går enbart till att hålla hemsidan och mumble servern uppe, årskostnaden för hemsidan ligger på 671kr dvs ~56kr/mån.

Doneringar via PayPal sker till: donations@gw2swec.se (klicka för att donera)
Ni kan också donera direkt till mitt bankkonto som ni får om ni frågar via pm.

Permalänk
Medlem

Härligt med folk som tar lite initiativ! Lycka till med guilden. Om ni kommer köra på Gandara ses vi där då det kommer vara Friskyttarnas hemmaserver.

Permalänk
Medlem

Har ni ett hum om hur många som kmr joina? ja o 2 polare kan va intresserade.

Permalänk
Skrivet av Avyal:

Har ni ett hum om hur många som kmr joina? ja o 2 polare kan va intresserade.

Jag har faktiskt ingen aning men det var en hel del som var med under betan och det kommer förmodligen ännu mer till release.

Man kan vara med i flera gillen samtidigt så det finns inte direkt någon anledning att inte gå med

Permalänk

OFF topic: Är sugen att testa gw2 men vet inte om jag kommer tycka om det. Vet du om de kommer finnas ngt slags demo eller liknande man kan testa?

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Kommer säkert någon trailversion då det släppts officiellt.

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem

Låter toppen! Registrerad.

Att vara ledare, nja, men att jobba mig upp till officer eller liknande kan jag göra om den possitionen är öppen då jag varit officer i WoW som jag spelat i 2 år på hardcore nivå och Rift.

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Jag är registrerad. Har du några planer på hur du ska "Ta" Guildnamnet så fort som möjligt vid release? Och hur är det tänkt att inbjudningen till guilden ska gå till? För man måste väl bli inbjuden det går väl inte bara att gå med om jag inte minns fel.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Skrivet av Subzero299:

Jag är registrerad. Har du några planer på hur du ska "Ta" Guildnamnet så fort som möjligt vid release? Och hur är det tänkt att inbjudningen till guilden ska gå till? För man måste väl bli inbjuden det går väl inte bara att gå med om jag inte minns fel.

Jag har köpt lite gems som jag tänkte sälja så jag får 1s snabbt. Jag antar att det är "spelet" som köper dem och inte spelarna , annars får man helt enkelt köra events till man fått ihop pengarna.

Angående inbjudningarna börjar jag att invitera de som registrerat sig på hemsidan med det användarnamn som de har i spelet och resten får whispra mig (epicblobfish) så får de också en invite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EpicBlobfish:

Jag har köpt lite gems som jag tänkte sälja så jag får 1s snabbt. Jag antar att det är "spelet" som köper dem och inte spelarna , annars får man helt enkelt köra events till man fått ihop pengarna.

Angående inbjudningarna börjar jag att invitera de som registrerat sig på hemsidan med det användarnamn som de har i spelet och resten får whispra mig (epicblobfish) så får de också en invite.

Gött att det fanns en plan. Antar att det kommer bli krig om Guildnamnen i början.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subzero299:

Gött att det fanns en plan. Antar att det kommer bli krig om Guildnamnen i början.

Garanterat , har jag inte fått jobb eller något när det släpps så är jag gärna med på att från början donera ingame pengar till skapande, om det behövs!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Medlem

Har reggat mig nu (Smurre) så blir nog så att vi joinar
ska bli skoj o lira med lite vettigt folk. Behöver du hjälp med cash för o skapa guilden
sen så är de bara o hojta till så sponsrar ja med de jag kan

Permalänk
Medlem

Någon åldersgräns?
Jag reggade iaf har ändå tänkt att lira på far shiverpeaks/gandara så

Permalänk
Skrivet av HaBBarN:

Garanterat , har jag inte fått jobb eller något när det släpps så är jag gärna med på att från början donera ingame pengar till skapande, om det behövs!

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Avyal:

Har reggat mig nu (Smurre) så blir nog så att vi joinar
ska bli skoj o lira med lite vettigt folk. Behöver du hjälp med cash för o skapa guilden
sen så är de bara o hojta till så sponsrar ja med de jag kan

Schysst! Kul att folk vill hjälpa till

Skrivet av adfi:

Någon åldersgräns?
Jag reggade iaf har ändå tänkt att lira på far shiverpeaks/gandara så

Dörrarna står öppna för alla åldrar, vill inte stänga någon ute från gillet (så länge man sköter sig såklart)

Skriver från mobilen så ni får ursäkta om texten blir lite konstig

Permalänk
Medlem

Får alla som vill vara med?
Jag kommer nog försöka prepurchasea spelet för att kunna komma in till far shiverpeaks. Hoppas inte den blir full, och att det inte blir köproblem i wvwvw =/

Permalänk
Skrivet av Teagirl:

Får alla som vill vara med?
Jag kommer nog försöka prepurchasea spelet för att kunna komma in till far shiverpeaks. Hoppas inte den blir full, och att det inte blir köproblem i wvwvw =/

Alla som vill vara med är välkommna. om servern blir full är det inte världens grej då man ändå kan spela med varandra (förutom i wvwvw då). Precis efter launch kommer nog wvwvw vara väldigt fullt då alla är ivriga att testa men det lugnar nog ner sig efter ett tag.

Permalänk
Medlem

Det låter riktigt trevligt med en guild för endast Sweclockers-folk. Jag har redan förköpt spelet och kommer med största sannolikhet att spela på Far Shiverpeaks som alla andra så jag är gärna med i guilden när spelet startar.

EDIT: Jag tycker dock inte om idén om att ens användarnamn på hemsidan ska vara samma som sin main i spelet. För att lösa detta så skulle varje användare kunna få ställa in en profil på hemsidan där man kan skriva in namnen på sina karaktärer. Eller så kan man få lägga en kommentar med sin karaktärs namn när man går med i ett event på hemsidan.

PS. Jag har inte kollat runt på sidan så mycket ännu så jag vet inte om du redan kanske har dessa funktioner.

Visa signatur

i5 2500K @ 4,5 GHz | ASUS GeForce GTX 970 STRIX 4GB DirectCU II OC | Asus P8P67 PRO REV B3 | Corsair 16 GB CL9 1600 Mhz VENGEANCE | Fractal Design Arc | Cooler Master Hyper 212 Plus | Corsair TX 850W V2 80+ Bronze | Optiarc AD-7240S | Samsung SSD 830-Series 256GB | WD Caviar Blue 640 GB | WD MyBook 500 GB | Seagate Barracuda Green 2 TB | Dell UltraSharp 27" U2711

Permalänk
Medlem

Slår vad om att Far Shiverpeaks kommer vara så full att man får sitta i 24 timmars kö.
Läser man på forum så verkar det vara hela norden som vill lira där. :o.
Men guilder är intresserade av gandara också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

Slår vad om att Far Shiverpeaks kommer vara så full att man får sitta i 24 timmars kö.
Läser man på forum så verkar det vara hela norden som vill lira där. :o.
Men guilder är intresserade av gandara också.

Om du syftar på att det skulle vara kö för att komma in i själva spelet så kan du vara lugn för de kommer att ha overflow-servrar om main servern blir full. När det kommer till WvWvW och liknande så vet jag inte om de har någon specialare där också eller om det bara kommer att bli ett vanligt kö-system.

Visa signatur

i5 2500K @ 4,5 GHz | ASUS GeForce GTX 970 STRIX 4GB DirectCU II OC | Asus P8P67 PRO REV B3 | Corsair 16 GB CL9 1600 Mhz VENGEANCE | Fractal Design Arc | Cooler Master Hyper 212 Plus | Corsair TX 850W V2 80+ Bronze | Optiarc AD-7240S | Samsung SSD 830-Series 256GB | WD Caviar Blue 640 GB | WD MyBook 500 GB | Seagate Barracuda Green 2 TB | Dell UltraSharp 27" U2711

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skater93:

Om du syftar på att det skulle vara kö för att komma in i själva spelet så kan du vara lugn för de kommer att ha overflow-servrar om main servern blir full. När det kommer till WvWvW och liknande så vet jag inte om de har någon specialare där också eller om det bara kommer att bli ett vanligt kö-system.

Men hur fungerar det? dom kan väl inte tillåta att hur många som helst kör på samma server?
känns ju skumt om alla rollar samma server när det finns flera ^^

Permalänk
Skrivet av Skater93:

Det låter riktigt trevligt med en guild för endast Sweclockers-folk. Jag har redan förköpt spelet och kommer med största sannolikhet att spela på Far Shiverpeaks som alla andra så jag är gärna med i guilden när spelet startar.

EDIT: Jag tycker dock inte om idén om att ens användarnamn på hemsidan ska vara samma som sin main i spelet. För att lösa detta så skulle varje användare kunna få ställa in en profil på hemsidan där man kan skriva in namnen på sina karaktärer. Eller så kan man få lägga en kommentar med sin karaktärs namn när man går med i ett event på hemsidan.

PS. Jag har inte kollat runt på sidan så mycket ännu så jag vet inte om du redan kanske har dessa funktioner.

ska tänka ut något smart sätt att lösa det på

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

Men hur fungerar det? dom kan väl inte tillåta att hur många som helst kör på samma server?
känns ju skumt om alla rollar samma server när det finns flera ^^

Det finns antagligen en gräns på hur många som kan ha karaktärer på en viss server. Sedan så finns det också en gräns på hur många av dessa som kan spela samtidigt, denna gränsen är ju då mycket mindre då alla som har karaktärer på en specifik server inte kommer att vara online samtidigt.

Exempel:

Vi säger att max 10000 personer som kan skapa karaktärer på en viss server/värld.
Max 2000 av dessa kan spela samtidigt.
Om 2500 personer då loggar in samtidigt så kommer 500 att flyttas till overflow servern och kan då spela medan de står i kö för att komma in på main servern.

Jag vet inte om det fungerar såhär eller inte men baserat på vad jag vet så borde det vara såhär.

Visa signatur

i5 2500K @ 4,5 GHz | ASUS GeForce GTX 970 STRIX 4GB DirectCU II OC | Asus P8P67 PRO REV B3 | Corsair 16 GB CL9 1600 Mhz VENGEANCE | Fractal Design Arc | Cooler Master Hyper 212 Plus | Corsair TX 850W V2 80+ Bronze | Optiarc AD-7240S | Samsung SSD 830-Series 256GB | WD Caviar Blue 640 GB | WD MyBook 500 GB | Seagate Barracuda Green 2 TB | Dell UltraSharp 27" U2711

Permalänk
Medlem

Finns annars en guild som heter "Three Crowns" på gw2sverige.com, http://gw2sverige.se/
kolla in där :D, ifall ledarskap inte är en sådan viktig gej, dom har ungefär 200 svenska medlemmar som ska gå med i guilden som i sin tur ska vara med på en allians men som sagt, läs in lite ifall ni vill

Permalänk
Skrivet av Eyesee:

Finns annars en guild som heter "Three Crowns" på gw2sverige.com, http://gw2sverige.se/
kolla in där :D, ifall ledarskap inte är en sådan viktig gej, dom har ungefär 200 svenska medlemmar som ska gå med i guilden som i sin tur ska vara med på en allians men som sagt, läs in lite ifall ni vill

Själva tanken är att det ska vara en guild för alla på sweclockers då vi förmodligen har några gemensamma intressen man kan snacka om och ha roligt, antal medlemmar är inte så viktigt ( bara det inte blir helt dött såklart men det är ingen risk ). Antalet influence skalar med antalet medlemmar också ( vad jag har hört ) så bara för att man har mindre medlemmar betyder inte det att man kommer hamna långt efter de andra

Permalänk
Medlem
Skrivet av EpicBlobfish:

ska tänka ut något smart sätt att lösa det på

Frågan är ju om det faktiskt spelar så stor roll vem som är vem på SweC forumet? man lär väl känna varandra iaf vid det namn som är och är det av jätte intresse kan man ju bara fråga personen?
Annars blir det ju problematiskt med vänner om de inte måste regga sig på SweC för att vara med och isf kan man ju lika gärna bara regga en ny användare på SweC med det ingame namn man vill ha? även folk som vill ha två namn i GW2 vliket blir jobbigt på forumet med ett namn som Rylock Brimstone?

Kan även tillägga från erfarenhet att det enda gemensamma intresse som är allmänt intressant är intresset för spelet.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Skrivet av Ferrat:

Frågan är ju om det faktiskt spelar så stor roll vem som är vem på SweC forumet? man lär väl känna varandra iaf vid det namn som är och är det av jätte intresse kan man ju bara fråga personen?
Annars blir det ju problematiskt med vänner om de inte måste regga sig på SweC för att vara med och isf kan man ju lika gärna bara regga en ny användare på SweC med det ingame namn man vill ha? även folk som vill ha två namn i GW2 vliket blir jobbigt på forumet med ett namn som Rylock Brimstone?

Kan även tillägga från erfarenhet att det enda gemensamma intresse som är allmänt intressant är intresset för spelet.

Den enda anledningen till att det är bra att ha sitt in-game namn på sidan är för att event sidan ska fungera på ett smidigt sätt, det blir jobbigt om man ska fråga alla som deltagit i eventet vilka de är sen.

sen lär ju t.ex. datorer vara ett ganska utbrett intresse här på sweclockers kan man tycka , kollar man på din sig kan man ju se att du är en av dem iallafall

Ska lösa det där med användarnamnen när jag kommer hem i dag.

Permalänk
Medlem

Är sidan uppe ännu?
Hur ska vi göra vi som inte bestämt något namn på våran huvudkaraktär?

Hursomhelst så är jag gärna med i guilden och tar gärna en officerarplats ifall det är OK. Som jag sade förra betahelgen så har jag inte tid att leda någon guild men officerare är jag gärna.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av Kalium:

Är sidan uppe ännu?
Hur ska vi göra vi som inte bestämt något namn på våran huvudkaraktär?

Hursomhelst så är jag gärna med i guilden och tar gärna en officerarplats ifall det är OK. Som jag sade förra betahelgen så har jag inte tid att leda någon guild men officerare är jag gärna.

Sidan är uppe, du kan registrera dig som vad du vill, jag ska ändra på hur det här med användarnamnen fungerar i kväll.

Permalänk
Medlem

Kanon! Registrerat mig.
Kommer det tillkomma ett forum till hemsidan också?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av Kalium:

Kanon! Registrerat mig.
Kommer det tillkomma ett forum till hemsidan också?

Det kanske kommer lite längre fram om det finns ett intresse för det.