Six Launcher fungerar dåligt?

Permalänk
Medlem

Six Launcher fungerar dåligt?

HEj.
Är det bara jag som har problem att komma in på DayZ nu för tiden? När jag startar six launcher får jag upp en radda errors vilket avslutas med en text i stil med: six launcher unhandled exception during sync, och kan därefter inte joina något spel. Kan inte heller tanka hem six launcher på nytt på alla mirrors ligger ner, vad är det som händer?! =/

Edit: Fick till sist ner ny fil, fungerar lika illa... =/

Pics or it didn't happen:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mempatch:

HEj.
Är det bara jag som har problem att komma in på DayZ nu för tiden? När jag startar six launcher får jag upp en radda errors vilket avslutas med en text i stil med: six launcher unhandled exception during sync, och kan därefter inte joina något spel. Kan inte heller tanka hem six launcher på nytt på alla mirrors ligger ner, vad är det som händer?! =/

Edit: Fick till sist ner ny fil, fungerar lika illa... =/

Funkar utmärkt för mig?

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar

Permalänk
Medlem

Funkar utmärkt för mig med.

Permalänk
Medlem

Den funkar fint för mig också. Dock så suger den ärkepung, ibland så försvinner bara servrar ur listan så att man måste starta om. Eller att den tar lång tid på sig att visa rätt antal players/ping.

Permalänk
Medlem

Har likadant fel :/

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 CPU Ryzen 3900x CPU-kyl Corsair Hydro H115i GPU Asus ROG RTX3080 SSD 1TB Samsung 860 RAM Corsair DDR4 16GB 3600Mhz PSU Corsair RM 850W 80+ Gold Modulär
BILD LG 48" OLED48CX6LB @ 120hz

Permalänk
Medlem

Funkar att uppdatera för mig men suger bäverpung som server browser.
Kör med DayZ Commander istället - http://www.dayzcommander.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kryll:

Funkar att uppdatera för mig men suger bäverpung som server browser.
Kör med DayZ Commander istället - http://www.dayzcommander.com/

+1

Visa signatur

[Intel Core i5 2500k] [Asus P8Z68-V Pro] [2x ATI 6950 1gb] [Fractal Design XL] [Corsair HX 750W] [Corsair 16Gb 1600MHz] [OCZ SSD Vertex3 120GB]

Permalänk
Medlem

Battle eye ville inte uppdatera för mig igår...då fick jag såna fel. V0.168 ska du vara på.

Visa signatur

Cooler Master Storm Trooper,MSI Z77A-G45,ASUS GEFORCE GTX 560 TI DCII TOP,Corsair 8GB 1600MHz/CL9/VENGEANCE,OCZ 750W ZS,Intel Core i5-3570K 3.4GHz,Cooler Master HYPER 212 EVO,Arctic Cooling ARCTIC F12,Be quiet ShadowWings 120mm PWM

Permalänk
Medlem

Såg likadant ut för mig. sen la jag till six launcher i undantag för brandväggen.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

det är samma sak för mig men det är bara att starta om lancher tills den startar

Permalänk

Hur lägger man ut Six Launcher som undantag i brandväggen? Jag använder windows brandvägg.

Jag får upp att den inte får kontakt med stats.six-updater.net. Går inte ens komma in på deras hemsida.

Visa signatur

MSI P67A-C45 B3|250GB SSD Samsung|115 GB, SSD Corsair|1TB Samsung F3|Intel Core i7 2600K 3,4GHz|Samsung SyncMaster 27" 1ms P2770FH| Corsair 16GB DDR3 1600Mhz|GeForce GTX 580 1536MB| Windows 8 Pro 64-bit

Permalänk

Kör med DayZ Commander, spöar Six Launcher utan problem, skönt att kunna filtrera ut precis vilken sorts server man vill ha, skönt att kunna se precis vilken tid det är på server, hur många spelare det faktiskt är inne, och att man alltid kan se om det är third person eller inte, och slippa hoppas att de tänkt på att skriva det i servernamnet.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Kör med DayZ Commander, spöar Six Launcher utan problem, skönt att kunna filtrera ut precis vilken sorts server man vill ha, skönt att kunna se precis vilken tid det är på server, hur många spelare det faktiskt är inne, och att man alltid kan se om det är third person eller inte, och slippa hoppas att de tänkt på att skriva det i servernamnet.

Jag ska testa det. Jag går aldrig in på servrar via Six Launcher utan startar bara programmet via det men ska prova DayZ Commander o se om det funkar bättre. Tack för tipset. Återkommer om det hjälper eller inte.

Visa signatur

MSI P67A-C45 B3|250GB SSD Samsung|115 GB, SSD Corsair|1TB Samsung F3|Intel Core i7 2600K 3,4GHz|Samsung SyncMaster 27" 1ms P2770FH| Corsair 16GB DDR3 1600Mhz|GeForce GTX 580 1536MB| Windows 8 Pro 64-bit

Permalänk

Det funkade. Tack för hjälpen!

Visa signatur

MSI P67A-C45 B3|250GB SSD Samsung|115 GB, SSD Corsair|1TB Samsung F3|Intel Core i7 2600K 3,4GHz|Samsung SyncMaster 27" 1ms P2770FH| Corsair 16GB DDR3 1600Mhz|GeForce GTX 580 1536MB| Windows 8 Pro 64-bit

Permalänk
Skrivet av Excalibur:

Det funkade. Tack för hjälpen!

Så bra Tänk bara på att det inte går att uppdatera DayZ via Commander, så du behöver fortfarande ha kvar Six Launcher/Updater.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Så bra Tänk bara på att det inte går att uppdatera DayZ via Commander, så du behöver fortfarande ha kvar Six Launcher/Updater.

Ok tack. Annars kan man ju uppdatera manuellt via denna sida http://www.arma2.com/beta-patch.php/

Visa signatur

MSI P67A-C45 B3|250GB SSD Samsung|115 GB, SSD Corsair|1TB Samsung F3|Intel Core i7 2600K 3,4GHz|Samsung SyncMaster 27" 1ms P2770FH| Corsair 16GB DDR3 1600Mhz|GeForce GTX 580 1536MB| Windows 8 Pro 64-bit

Permalänk
Skrivet av Excalibur:

Ok tack. Annars kan man ju uppdatera manuellt via denna sida http://www.arma2.com/beta-patch.php/

Jo, det är klart, men är ju inte alls lika smidigt

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Testade och stänga av både Anti-Virus och Brandvägg utan resultat. Lyckades till sist av någon anledning kunna ansluta till servrarna, trots att jag fortfarande får upp de där felmeddelandena =/...

Blir att pröva DayZ Commander istället, ser ju ganska ok ut.

Permalänk

Får dom problemen med, men bara att köra om programet några gånger, så blir det bra
Men skall testa dayz commander.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 | MSI MAG B560 TOMAHAWK WIFI | Intel Core i5 11600K | MSI GeForce RTX 3060 12GB VENTUS 3X OC | ASUS ROG Strix 850W | Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus 2TB | W10

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Jo, det är klart, men är ju inte alls lika smidigt

Det där är ju bara betapatchen till Arma, inte day-z.

Permalänk
Medlem

Har samma :/ kan typ inte spela ibland ( måste rensa appdata på allt med sixlauncher sedan funkar det igen , funkar tills dagen efter typ )

Visa signatur

Svart-röd dator med på och av knapp , har massa usb intag och andra saker. går fint fint

Permalänk
Skrivet av challemann:

Det där är ju bara betapatchen till Arma, inte day-z.

Varför säger du det till mig? Jag antog att han länkade till DayZ filer, men eftersom det är rätt opraktiskt att uppdatera så, så brydde jag mig inte om att kolla

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Fick samma problem idag.
Lade först till Six updater / Six launcher i undantag i brandväggen.
Sedan stängde jag av brandväggen helt.
No luck.

Kommer inte ens in på Six updaters hemsida, som att mitt IP är bannat eller något...

testat att ominstallera utan lycka.

Visa signatur

Om ni vill ha svar får ni Citera mina inlägg =)

Permalänk

Fel av mig ang. betapatchen till Arma men även den måste man uppdatera. Dock så har DayZ commander uppdatering dock ej automatiskt. Går man inte på versions så finns det att ladda ner både Arma 2 och DayZ samt även för själva DayZ commander.

Visa signatur

MSI P67A-C45 B3|250GB SSD Samsung|115 GB, SSD Corsair|1TB Samsung F3|Intel Core i7 2600K 3,4GHz|Samsung SyncMaster 27" 1ms P2770FH| Corsair 16GB DDR3 1600Mhz|GeForce GTX 580 1536MB| Windows 8 Pro 64-bit

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Så bra Tänk bara på att det inte går att uppdatera DayZ via Commander, så du behöver fortfarande ha kvar Six Launcher/Updater.

Det går utmärkt att uppdatera DayZ via DayZcommander.

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk

Hade exakt samma problem, bytte till DayZcommander.

Permalänk
Medlem

Jag har exakt samma problem, och kunde inte komma in på deras hemsida...

Bytte nu med till DayZCommander efter att läst denna tråd, dock så får jag meddelade om att det är fel version... tycker att det är skitsvårt att veta vad man ska ha för ngt, rätt till dayz o rätt till Arma, osv står ju inte ordentligt och sen kan det ju vara fel på 5e decimalen osv osv, någon som har lust o tala om vad det är som gäller i patch väg ?

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kardizz:

Jag har exakt samma problem, och kunde inte komma in på deras hemsida...

Bytte nu med till DayZCommander efter att läst denna tråd, dock så får jag meddelade om att det är fel version... tycker att det är skitsvårt att veta vad man ska ha för ngt, rätt till dayz o rätt till Arma, osv står ju inte ordentligt och sen kan det ju vara fel på 5e decimalen osv osv, någon som har lust o tala om vad det är som gäller i patch väg ?

om du kollar högst upp i dayzcommander så står det "versions" klicka där så ser du vilkken du har och vilken som är nyast Lycka till!

Permalänk

Det viktigast är att servern har den version som du har. Du behöver inte uppdatera nyaste Arma 2 versionen så fort en ny kommer ut. Kan vara smart att vänta lite. Men nya DayS ex. nu 1.7.2.6 ska du helst uppdatera till. 1.7.2.5 var nämligen inte bra. Vi får se om den nya fungerar bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI P67A-C45 B3|250GB SSD Samsung|115 GB, SSD Corsair|1TB Samsung F3|Intel Core i7 2600K 3,4GHz|Samsung SyncMaster 27" 1ms P2770FH| Corsair 16GB DDR3 1600Mhz|GeForce GTX 580 1536MB| Windows 8 Pro 64-bit