Är det bara jag som oroar mig över FPS i GW2?

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som oroar mig över FPS i GW2?

Hejsan.

Jag vet att det bara är betas, blabla, inga sådana kommentarer snälla.

Jag har lirat alla Betas och stresstester. I den senaste stresstesten så kollade jag som vanligt fps:en i spelet. Det finns folk som säger att spelet flyter på fint för dom, men med mitt rig ( se sign) så klarade jag inte av att få 60+ fps i den senaste stresstesten eller BWE3 vilket oroar mig lite med tanke på att spelet släpps snart och det verkar inte vara redigt klart än.

Jag är lite av en fps nörd så har jag inte 60+ fps så förstörs spelkänslan och spelet blir tråkigt och segt, vilket jag verkligen inte vill att det ska bli efter över 1 år och typ 4 månaders väntande (lite, jag vet)

Vad tror ni? Hinner Arenanet fixa det sista i systemväg och göra fps:en bra?

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Entusiast

Det är väl bara att sänka grafiken en liiiiiten aning om du nu inte klarar det med 60+FPS?

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk

De sa att de skulle spara optimeringen till sist, med omtanke på att en del laptops flöt på bättre än min dator så ser man att det finns mycket att hämta ut från optimering. De gjorde ju ett bra jobb på gw1 och de använder samma motor i gw2 (väldigt modifierad dock) så jag litar på att de löser det till launch.

Skrivet av Uzanar:

Det är väl bara att sänka grafiken en liiiiiten aning om du nu inte klarar det med 60+FPS?

Kör man 6950 i cf ska man inte behöva sänka en enda inställning, kan man inte maxa spelet (vid launch) med dessa kort är det skandal enligt mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EpicBlobfish:

Kör man 6950 i cf ska man inte behöva sänka en enda inställning, kan man inte maxa spelet (vid launch) med dessa kort är det skandal enligt mig.

Precis min tanke och det är vad som oroar mig..
Ibland hoppade det ju också ner till 30,40 när man tex questade

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

GW2 i beta och stresstesten har inte supportat SLI/XF, dom gör som sagt optimeringarna sist och dom kommer sätta igång/göra så att GW2 har SLI/XF stöd vid release, så bara att vara lugnt du kommer kunna maxa utan problem.
Och dom har lite optimeringar kvar att göra mellan CPU och GPU och så, och jag är säker på att dom kommer ha löst allt, till när spelet släpps och optimeringarna kommer vara bra, är det något som är dåligt så kommer det nog fixas den närmaste veckan när det är släppt.

Permalänk
Medlem

Tror med att det kommer bli bra till realsen, inte för att jag hade några problem alls

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk

Jag hade otroligt ostabil FPS under betatesterna 15-45 och grymma drops ibland. Men nu vid senaste stresstesten var det absolut inget att klaga på. Låg stabilt på 45+ förutom i WvW. Men där räknar jag inte med något

Permalänk
Medlem

Nu är jag inte expert på crossfire. Men är det inte ATI som måste släppa profiler osv för att stödja gw2 på ett bra sätt med en ny drivrutin? Det är väll snarare ATI som måste jobba och inte AN för att få crossfire att funka som det ska.

Visa signatur

Intel i7 5820k @4Ghz || ASRock x99m killer || Gigabyte RTX 2080 || Crucial DDR4 16gb @2600mhz || Noctua NH-D15 || Samsung 840 Evo 500gb

Permalänk
Medlem

Konstant 60FPS är nog bara att glömma oavsett vad du har för rigg, det är inte CF 6970 som själva enbart styr vilken FPS du får och för att få 60FPS+ konstant behövs att alla delar klarar det i alla lägen.

Grunden för din FPS är GPU ja, utan en GPU kommer du inte långt men grafiken i GW2 är väldigt optimerad (även om folk inte fattar det) delvis pga DX9 vilket i sig är väldigt optimerat och delvis för att den bygger på en motor de redan hade och sedan tweakade så GPU kravet för 60FPS är ganska lågt. CPU är nästa steg, den sköter all annan data hantering, viss fysik osv utan denna information kan inte GPU jobba så det påverkar, sedan har du även kopplingen till deras servrar som påverkar och den ev. bandbredd som gäller och det är inte bara din utan deras och antalet personer som delar den med dig och ev. begränsningar för vad spelet kan hantera osv för utan denna info kan varken CPU eller GPU göra sitt jobb. Andra delar i systemet kan oxå spela in, en SSD vs en defragmenterad hårddisk när man måste drag en texture eller liknande från hårddisken gör skillnad, om du står mitt ute i "no where" och ingen är runt dig och du inte får 60FPS då ligger problemet troligen på klientens sida, antingen driver, hårdvara eller motorn själv men räkna inte med 60FPS i städer eller WvW oavsett burk för även om din dator skulle klara 60FPS så kommer troligen inte bandbredden räcka till för att ge info nog till din dator för att den ska kunna göra 60FPS.

För övrigt som påpekat så är CF stöd inte inlagt än, om det inte kom in samtidigt som SLI i vilket fall det då bara varit sista testerna här och inte är optimerat och de har sagt att CF och SLI är ingen prio på förrän allt annat funkar som de vill.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Med en i7 3770k och en GTX680-DC2O som båda är överklockade högt över stockfrekvenserna så fick inte jag heller över 60 fps på högsta inställningarna. s:

Permalänk
Medlem

Som det är nu klarar min dator av Crysis 2 bättre än GW2... tidigare erfarenheter får mig att gissa på att det kommer ta ett tag innan dom löser fps-problemen.

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem

Snittade 70 med allt på högsta, har ett gtx480 och en i7 870, visst fanns det drops men jag har ingen som helst oro över fpsen

Permalänk

Hade 60+ fps med allt på max i 1080 med mitt 6950 så jag ser då inga problem alls med flytet.

Permalänk
Inaktiv

Optimeringarna har fungerat dramatiskt bättre för varje gång vi sett spelet hela sommaren, varför skulle inte det hålla sig vid release också? Dessutom släpper man inte allt jobb och tar semester så fort man släppt ett spel, första veckorna kommer ägnas åt buggfixar och optimeringar man förbisett.

Jag tror det kommer flyta på bra vid release för nästan alla, men det är ändå först en månad senare vi kan bedöma spelets grafikprestanda. Man ska alltid ge MMO en månad efter release innan man bedömer det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xinux:

Som det är nu klarar min dator av Crysis 2 bättre än GW2... tidigare erfarenheter får mig att gissa på att det kommer ta ett tag innan dom löser fps-problemen.

En First Person Shooter mot ett open world MMO RPG är helt annat monster, det går inte att jämföra så, ladda ner WoW, starta ett gratis/trial konto, välj en server med hög pop och ställ er i Orgrimmar under rusningstid och se vad ni får då och onekligen vägrar ju folk läsa vad jag skriver om att det är mer än din dator som spelar i på FPS så här är en Blizzard anställd som säger samma sak

Skrivet av http://eu.battle.net/wow/en/forum/topic/2723293641#2:

The frame rate loss in instances is normal because of the amount going on, not just on-screen but over the network too.

Folk måste inse att oavsett vad ArenaNet lyckas med eller inte så kan de inte trolla så din dator har all info den behöver hela tiden för att kunna pressa ut MAX FPS, min gissning är att om ni faktiskt kollar GPU och CPU load genom t.ex. MSI Afterburner + HWinfo så kommer ni se att era system inte alls jobbar full ut när ni spelar GW2.

De håller på att optimera nätverket och där spelar stresstest in och troligen kommer det bli bättre vid release om de förhoppningsvis har bra linor klara och servrar nog för att klara allt folk men ni kan nästan ge upp på stadiga 60FPS hela tiden, bandbredden kommer inte kunna garantera det.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk

Nej OP/TS du är inte ensam om det, jag hade också dålig prestanda och är oroad och undrar som dig om de verkligen hinner optimera det. Annars får man väl ta det lugnt, skapa sina gubbar för att reservera sina namn o sen komma tillbaks senare och se om det blivit bättre. Men det skulle vara väldigt synd, för jag vill ju kunna spela det här spelet den 28e. Är det som det har varit hittills så kommer jag inte att kunna spela det, för mig så var det alldeles för ojämnt, och jag blev snabbt trött och ville stänga av, något som inte händer med andra spel.

Vi som tar upp det här har alla förstått att det är beta/stresstest etc etc etc. Vi undrar bara om de verkligen kommer HINNA fixa det här med tanke på hur dåligt det var och att det är så få dagar kvar nu..

Permalänk

Jag märkte i betan att när jag gick in i WvW zonen så fick jag FPS drop till 30-40. Jag brukar inte bry mig om FPS så till vida, men bara jag sjönk till 40 FPS så fick jag microstutters när jag panorera kameran. Det märktes även att kameran blev väldigt slö av FPS dropen av någon konstig anledning.

Kan även säga att WvW zonen var tom, såg inte en person på 30 minuter, även hade jag 40 FPS.

I "battlegrounds" så flyter det som smör när 7 pers öppnar armageddon mot varandra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

En First Person Shooter mot ett open world MMO RPG är helt annat monster, det går inte att jämföra så, ladda ner WoW, starta ett gratis/trial konto, välj en server med hög pop och ställ er i Orgrimmar under rusningstid och se vad ni får då och onekligen vägrar ju folk läsa vad jag skriver om att det är mer än din dator som spelar i på FPS så här är en Blizzard anställd som säger samma sak

Folk måste inse att oavsett vad ArenaNet lyckas med eller inte så kan de inte trolla så din dator har all info den behöver hela tiden för att kunna pressa ut MAX FPS, min gissning är att om ni faktiskt kollar GPU och CPU load genom t.ex. MSI Afterburner + HWinfo så kommer ni se att era system inte alls jobbar full ut när ni spelar GW2.

De håller på att optimera nätverket och där spelar stresstest in och troligen kommer det bli bättre vid release om de förhoppningsvis har bra linor klara och servrar nog för att klara allt folk men ni kan nästan ge upp på stadiga 60FPS hela tiden, bandbredden kommer inte kunna garantera det.

I GW2 har jag i genomsnitt 60 fps hela tiden, varierar mellan 40-80 beroende på hur mycket folk det är i närheten.
När jag är ute och stridar i världen ligger jag runt 50. Detta kan ökas till typ 65 om jag sätter allt på absolut lägsta.
I WoW får jag i genomsnitt 60 fps när jag är i storstaden under rusningstid. Detta är dock inte normala omständigheter när man spelar..
När jag är ute och stridar i välden i wow, ligger jag runt 150. detta kan ökas till typ 200-300 om jag sätter allt på absolut lägsta.

Min GPU låg på 99% användning hela tiden när jag hade GW2 på. CPU ca 70%.

Förvänta er inte något prestandamirakel bara för att spelet går från beta till release.

Skrivet av Ferrat:

De håller på att optimera nätverket och där spelar stresstest in och troligen kommer det bli bättre vid release om de förhoppningsvis har bra linor klara och servrar nog för att klara allt folk men ni kan nästan ge upp på stadiga 60FPS hela tiden, bandbredden kommer inte kunna garantera det.

Missade att svara på det här;
"Bandbredden" har 0 att göra med din fps, jag tror inte riktigt du vet vad du pratar om här (Det vill säga ett modernt multitrådat spel)

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem

Jag lyckades knappt få över 60 FPS med nästan allt på lägsta i BWE3 med riggen i min signatur så självklart så är man lite orolig. Dock så är jag ganska säker på att de kommer att fixa optimeringen innan release.

Visa signatur

i5 2500K @ 4,5 GHz | ASUS GeForce GTX 970 STRIX 4GB DirectCU II OC | Asus P8P67 PRO REV B3 | Corsair 16 GB CL9 1600 Mhz VENGEANCE | Fractal Design Arc | Cooler Master Hyper 212 Plus | Corsair TX 850W V2 80+ Bronze | Optiarc AD-7240S | Samsung SSD 830-Series 256GB | WD Caviar Blue 640 GB | WD MyBook 500 GB | Seagate Barracuda Green 2 TB | Dell UltraSharp 27" U2711

Permalänk
Medlem

Har också upplevt stora problem med fps i gw2. Det intressanta är att det knappt skiljer något mellan allt på high eller allt på low. Kommer ofta inte över 40 fps och då sitter jag på ett 7970 och AMD PHII 3,4 ghz, långt ifrån någon brutal dator men ska inte ha något problem med gw2 enligt mig. Tror dock att det är ett optimeringsproblem som kommer lösas tills spelet släpps. En stor del av betan är just att hitta dessa problem och fixa dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samanam:

Tror dock att det är ett optimeringsproblem som kommer lösas tills spelet släpps. En stor del av betan är just att hitta dessa problem och fixa dem.

Man kan ju hoppas. Men sen kommer man på hur länge dom haft på sig att fixa problemen, och hur kort det är kvar till release..

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem

Tycker det känns oerhört seriöst och smart ifrån ArenaNet's sida att:

1. Gå ut med att optimering görs sist i ledet av utvecklingen. Varför göra det innan spelet och dess funktioner är klart då vet dom inte vad dom skall optimera i slutändan.

2. Deras otroligt öppna kommunikation att just så är fallet via twitter facebook och forum. Var helt otroligt många dev post på forumen efter de första BWE's. De verkar verkligen de bryr sig.

3. Att de verkligen optimerat de sista BWE's. Kommer väldigt tydligt ihåg när jag körde WvW första veckan i 15 fps och nu istället runt 60 så det går helt klart snabbt åt rätt håll.

Att jämföra och tro att GW2 skall flyta bättre än Crysis är ju inte riktigt hur det funkar. För dom som seplat WoW i Dalaran borde förstå vad jag pratar om. Prestandan behöver inte bero på kvalitén på grafiken utan i MMO's av kvantiteten. Så det är en dålig jämförelse.

Permalänk
Medlem

Det verkar som att spelets fps beror på väldigt många saker. Jag har en okay dator, bra enligt många kanske. En 2500k@4GHz och ett gtx 680. Jag hade inga problem med fps och körde allt på max i 2560x1440. Jag kör iofs spelet på en ssd, det kanske kan påverka. En gång var jag med om att texturer blev svarta och en gång att texturerna laddade efter att "karaktären" visades. Vid dom första två beta eventen så hade jag 5850cf och körde på high i 1920x1080 och hade inga problem då heller.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Skrivet av xinux:

I GW2 har jag i genomsnitt 60 fps hela tiden, varierar mellan 40-80 beroende på hur mycket folk det är i närheten.
När jag är ute och stridar i världen ligger jag runt 50. Detta kan ökas till typ 65 om jag sätter allt på absolut lägsta.
I WoW får jag i genomsnitt 60 fps när jag är i storstaden under rusningstid. Detta är dock inte normala omständigheter när man spelar..
När jag är ute och stridar i välden i wow, ligger jag runt 150. detta kan ökas till typ 200-300 om jag sätter allt på absolut lägsta.

Min GPU låg på 99% användning hela tiden när jag hade GW2 på. CPU ca 70%.

Förvänta er inte något prestandamirakel bara för att spelet går från beta till release.

Missade att svara på det här;
"Bandbredden" har 0 att göra med din fps, jag tror inte riktigt du vet vad du pratar om här (Det vill säga ett modernt multitrådat spel)

Vad tror du dina frame skapas av? informationen du får av servern, om du ser en gubbe röra på sig på din skärm, vart tror du din dator från den informationen ifrån? i GW1 krävs det mycket mindre info över nätverket iom att det är uppdelat och alla de mer krävande ställena är instanser där du inte behöver så mycket info från servern.

Spelar inte någon roll att det att trådat när informationen som krävs inte finns på din dator och anledningen till att man binder det till FPS är att 2 frames eller mer med samma info eller frames med ofärdig info ger antingen hackigt spel eller värre.

För 60FPS krävs en ny frame varje 1/60 eller varje 16,6666..ms, om du spelar ett spel med en ping på 150ms inser du redan där att trafiken måste skötas på något sett, det är därav många spel har en viss "buffer" på kommunikationen vilket gör att om du tar två datorer bredvid varandra i t.ex. GW2 och kör med två gubbar som springer bredvid varandra kommer det vara en viss diff mellan dem, är ni exakt lika kommer den datorn man tittar på alltid tro att den är först (har för mig att det är en 250ms buffer på GW1, kan vara 200).
Detta görs för att det är bättre än alternativet som isf är att "gissa" vart den andra gubben ska vara vilket leder till hoppig grafik när någon inte gör som datorn gissade när den genererade bilden, när du sedan har fler gubbar på skärmen är det mer vertices och texturer m.m. ja men en bra GPU / CPU klarar det med men problemet är att varje gubbe kräver en viss mängd bytes för att ge din dator den informationen som krävs och för att ge ett jämt game play för alla och för att bandbredd är dyrt så finns det vissa begränsningar, det är även saker på servern som påverkar.

Där har du då bandbredd begränsningen per spelare, det går bara att trycka in så mycket info där och kostnaden för bandbredd är hög och de försöker leverera en jämn spelupplevelse till alla så om servern och kan inte utgå från att alla sitter på 10/10 fiber. Har servern mer info att ge dig måste den skicka det i nästa packet vilket gör att det saknas info och datorn kan inte göra de uträkningar den själv ska göra och då blir inte din frame renderad = lägre frame rate.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av redruM:

Att jämföra och tro att GW2 skall flyta bättre än Crysis är ju inte riktigt hur det funkar. För dom som seplat WoW i Dalaran borde förstå vad jag pratar om. Prestandan behöver inte bero på kvalitén på grafiken utan i MMO's av kvantiteten. Så det är en dålig jämförelse.

Grejen är att jag har sämre prestanda ensam på ett öppet fält i GW2, än vad jag har mitt i en storstad i WoW.
Skillnaden prestandamässigt mellan WoW och GW2 ligger på grafiken. Det enda som GW2 borde kräva mer på är grafiken. Där faller ditt argument..
Luktar lite fanboy...

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av xinux:

Grejen är att jag har sämre prestanda ensam på ett öppet fält i GW2, än vad jag har mitt i en storstad i WoW.
Skillnaden prestandamässigt mellan WoW och GW2 ligger på grafiken. Det enda som GW2 borde kräva mer på är grafiken. Där faller ditt argument..
Luktar lite fanboy...

GW2 kräver inte mer än WoW grafiskt, WoWs motor är ganska high end med alla uppdateringar de gjort.
Om du har så på öppna ytor ligger problemet någonstans i klienten eller din dator, drivers m.m. kan spela in.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Vad tror du dina frame skapas av? informationen du får av servern, om du ser en gubbe röra på sig på din skärm, vart tror du din dator från den informationen ifrån? i GW1 krävs det mycket mindre info över nätverket iom att det är uppdelat och alla de mer krävande ställena är instanser där du inte behöver så mycket info från servern.

Spelar inte någon roll att det att trådat när informationen som krävs inte finns på din dator och anledningen till att man binder det till FPS är att 2 frames eller mer med samma info eller frames med ofärdig info ger antingen hackigt spel eller värre.

För 60FPS krävs en ny frame varje 1/60 eller varje 16,6666..ms, om du spelar ett spel med en ping på 150ms inser du redan där att trafiken måste skötas på något sett, det är därav många spel har en viss "buffer" på kommunikationen vilket gör att om du tar två datorer bredvid varandra i t.ex. GW2 och kör med två gubbar som springer bredvid varandra kommer det vara en viss diff mellan dem, är ni exakt lika kommer den datorn man tittar på alltid tro att den är först (har för mig att det är en 250ms buffer på GW1, kan vara 200).
Detta görs för att det är bättre än alternativet som isf är att "gissa" vart den andra gubben ska vara vilket leder till hoppig grafik när någon inte gör som datorn gissade när den genererade bilden, när du sedan har fler gubbar på skärmen är det mer vertices och texturer m.m. ja men en bra GPU / CPU klarar det med men problemet är att varje gubbe kräver en viss mängd bytes för att ge din dator den informationen som krävs och för att ge ett jämt game play för alla och för att bandbredd är dyrt så finns det vissa begränsningar, det är även saker på servern som påverkar.

Sedan har du bandbredd begränsningen per spelare, det går bara att trycka in så mycket info där och kostnaden för bandbredd är hög och de försöker leverera en jämn spelupplevelse till alla så om servern och kan inte utgå från att alla sitter på 10/10 fiber. Har servern mer info att ge dig måste den skicka det i nästa packet vilket gör att det saknas info och datorn kan inte göra de uträkningar den själv ska göra och då blir inte din frame renderad = lägre frame rate.

Jag är ledsen, men du vet som sagt inte riktigt hur det funkar.
Jag vill inte skryta här, men har själv programmerat nätverksspel, och därmed själv skrivit logiken för att gissa vart spelare är på väg osv, och vill påpeka att jag har haft 1000+ fps med 500+ ms i ping, dom har 0 med varandra att göra om spelet har mer än 1 tråd.
Här är ett enkelt exempel på hur några millisekunder av det spelet gör ser ut:

Räkna ut spelares position utifrån velocitet, rendera bild
Räkna ut spelares position utifrån velocitet, rendera bild
Räkna ut spelares position utifrån velocitet, rendera bild
Räkna ut spelares position utifrån velocitet, rendera bild
Oj, vi har fått ny information om spelarens position och velocitet
Räkna ut spelares position utifrån velocitet, rendera bild
Räkna ut spelares position utifrån velocitet, rendera bild
Räkna ut spelares position utifrån velocitet, rendera bild
Räkna ut spelares position utifrån velocitet, rendera bild
Räkna ut spelares position utifrån velocitet, rendera bild
Räkna ut spelares position utifrån velocitet, rendera bild
Oj, vi har fått ny information om spelarens position och velocitet
Räkna ut spelares position utifrån velocitet, rendera bild
Räkna ut spelares position utifrån velocitet, rendera bild

Om du inte vill ha extremt överdriven precision kommer dataströmmen aldrig upp i några märkvärdiga värden. Ingenting dagens utrustning har problem med.
(Även när man har 50 spelare, som skickar mycket mer info än endast position och hastighet)

Skrivet av Ferrat:

GW2 kräver inte mer än WoW grafiskt, WoWs motor är ganska high end med alla uppdateringar de gjort.
Om du har så på öppna ytor ligger problemet någonstans i klienten eller din dator, drivers m.m. kan spela in.

Nu blir jag lite ledsen. Jag har spenderat en ganska stor mängd tid på att skriva till dig. Du är ett troll va?

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av xinux:

Grejen är att jag har sämre prestanda ensam på ett öppet fält i GW2, än vad jag har mitt i en storstad i WoW.
Skillnaden prestandamässigt mellan WoW och GW2 ligger på grafiken. Det enda som GW2 borde kräva mer på är grafiken. Där faller ditt argument..
Luktar lite fanboy...

Om du har bekymmer ensam på öppet fällt är det ju rätt så uppenbart att det antingen är en bugg eller att ditt system krånglar på någon punkt. Buggrapportea det samt se över nät, router, tempraturer, drivers m.m. Grymt onödig avslutning på ditt inlägg föresten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Med en i7 3770k och en GTX680-DC2O som båda är överklockade högt över stockfrekvenserna så fick inte jag heller över 60 fps på högsta inställningarna. s:

har ett gtx670 och hade runt 120fps som max med allt på.

i WvW när det var jätte mycket folk gick det ner rätt mycket men upplevde ingen lagg.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av redruM:

Om du har bekymmer ensam på öppet fällt är det ju rätt så uppenbart att det antingen är en bugg eller att ditt system krånglar på någon punkt. Buggrapportea det samt se över nät, router, tempraturer, drivers m.m. Grymt onödig avslutning på ditt inlägg föresten.

Jag har senaste drivrutinerna, uppdaterat windows, inga problem med nätverket, temperaturer eller något annat spel.
Och ser man på, det är massor av annat folk som har lika dålig prestanda som mig.

Ber om ursäkt för kommentaren. Men det känns lite väl "ArenaNet är ofeliga" i den här tråden.

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS