Cykelhopp ut i vattnet - fångade jag känslan?

Permalänk

Cykelhopp ut i vattnet - fångade jag känslan?

BIKE JUMP INTO WATER.

En skön sommarfilm som visar hur roligt man kan ha med en cykel, ett hopp & en massa vänner!

Filmen är 3:18 minuter lång och 466mb stor.

Länk till filmen: http://www.youtube.com/watch?v=rGIEVQXtvlE

Tack till:
Er båtägare som lät oss använda bryggan.
Vincent Lodén för kameraassistans.
Erik Andersson som lånade ut båten.
Pelle Storm, Andreas Törnqvist & Fredrik Jonsson som byggde rampen.

Musik: Tongue Tied - Grouplove.

Kamera & utrustning:
Canon 600D + Tokina 11-16 & Sigma 30.
GoPro HD Hero.
Glidecam HD 2000.
Glidetrack SD 0.75.

Filmat & redigerat av:
Patrik Jonsson - UD Pictures.

Önskar gärna få kritik - både positiv och vad jag kan förbättra!

Permalänk
Medlem

Kanonbra tycker jag!

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem

Grymt härlig editering!, musiken var inte min femma men det är smaksak:)

Permalänk
Medlem

Riktigt härlig film!

Permalänk

riktigt bra

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2223471 = gillar :P

!OBS dyslektiker OBS!

Permalänk
Medlem

Jäkligt skönt filmat och underbart landskap! Lyssnade utan ljud så kommenterar inte musiken. Störde mig bara på en liten grej (men jag antar det har med åldern och göra eller nått sånt): Gällivarehänget - underkläder ska vara *under* kläderna

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Hedersmedlem

Snyggt filmat med bra musik som känns helt temariktig. Dessutom välgjorda övergångar. Mycket bra allt som allt!

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

M V G från skog1s

Edit/ Det jag tycker fattas är: En för och eftertext (gärna med någon effekt)

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk

underbart filmat och redigerat, gillar hur det fylls på med folk allteftersom videon går.

ger tummen upp för användning av GoPro då jag älskar deras kameror!

Visa signatur

To See That Which Is Not There,
Gaze Upon What Is

Permalänk
Avstängd

Haha Vill med testa detta! Verkar vara en skoj sport!

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk

Innehållet har gjorts otillgängligt för mobiltelefoner.

P*ng på det.

Och utan att ha sett något gissar jag att det finns en likhet med devin supertramps klipp på youtube.

Permalänk

Grymt! HAr länge tänkt på att göra samma sak men med en flytväst runt cykeln. VAd är det för material du har runt cykeln? flyter den bra med det? och gör det inte ont att få cykeln över sig elelr landa på den? Kanon bra film!

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk

Mycket skön video med härlig sommarkänsla!

Permalänk

Du fångar känslan bra tycker jag! Har dock lite kritik, som du dock bad om.

Vad har du exporterat med för inställningar? Det känns helt fel iallafall, som att du har alldeles för låg bitrate.
Var inte rädd för att gå över 1Gb, 3 minuter i DSLR HD borde ta en-ett par Gb.

Sen var slow motionen fin men testa att köra ramping när cykeln är i luften för att sega ner det extra och ge det ännu mer overklighetskänsla över det.

Annars fint arbete med glidecamen och tracken, gillar verkligen när folk använder rätt verktyg. Det ser helt enkelt mycket bättre ut då.

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Mycket härlig video
Var inte rädd för att göra den större
3-4GB tycker jag att du kan unna dig.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

Dä ä svensk sommar de

Visa signatur

| Thermaltake P3 | i5 13500 3,5GHz | EKWB Water cooling |
| MSI pro B760M-p | gigabyte vision 8GB RTX3070 OC |
| 32Gb Corsair Vengence 3000MHz |
| Msi spatium 390M | Thermaltake RGB 750W |

Permalänk
Medlem

Kanonbra! Snyggt redigerat! Vilken cykel är det?

Permalänk
Medlem

I like a lot! Riktigt bra gjord

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Riktigt bra. Många av dessa typer av filmer tenderar att bli tråkiga och långrandiga, men inte denna. Det var mys från första till sista stund.
En härlig dag att minnas ser det ut som.

Det enda jag reagerade lite över var den något kraftiga ljuspulsen (gamma, CC eller vad det är) ibland. Alltså, ser ut som solen tar sig in i bländaren, men antar att det är en effekt som synkas med musiken och mellan vissa övergångar.

Permalänk
Medlem

Riktigt skönt när du filmade solglasögonen och man såg någon på cykeln i reflektionen

Skön låt också!

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem

riktigt jävla snyggt. både innehållet i filmen och editeringen av filmen

älskar de olika "kameravinklarna", tex när du filmade på solglasögonen.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Det var underbart att kolla på denna film!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Avstängd

Hmmm, vad denna film har att göra på Sweclockers är dock en gåta, hör mer hemma på typ flashback

Permalänk
Avstängd

Jag fattar inte vilken känsla du skulle ha fångat?

Några hoppar med en cykel på en ramp och sen hånglar en trind redhead med en snubbe på cykel? Lite hopp från en brygga?

Vad är känslan?

EDIT; Känns riktigt cheesy

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

M V G från skog1s

Edit/ Det jag tycker fattas är: En för och eftertext (gärna med någon effekt)

I vilket fall som eftertext så man kan se att det är du som gjort filmen om du vill ha den i en portfolio.

Permalänk

Gjorde det inte ont att landa på cykeln/få cykeln över sig? Det gör det utan vatten i alla fall...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flux69:

Hmmm, vad denna film har att göra på Sweclockers är dock en gåta, hör mer hemma på typ flashback

För kritik, står i TS originalpost.

Visa signatur

CPU: i5 3570K@4.2GHz, 1.152V RAM: Corsair Vengeance 8x2 Grafikkort: MSI Geforce GTX 660ti Chassi: Fractal Design Define R4 Ljudinterface: Focusrite Scarlett 2i2 Hörlurar: Audio Technica ATH-M50
Citera för svar!
Gymnasist med stort intresse för musik, grammatik, böcker och datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Gjorde det inte ont att landa på cykeln/få cykeln över sig? Det gör det utan vatten i alla fall...

I vilket fall som ser det askul ut.

Permalänk
Medlem

Åååh, det vi kallade lakejumping for en massa år sedan! Så sjukt roligt!

Och jag stämmer in i kören, riktigt snyggt ihopklippt. Känslan är svår att fånga, den är ju rätt hisnande på nåt sätt som det är rätt svårt att illustrera med en film, men jag kan inte komma på något bättre sätt att göra det än vad du försökt med, så ditt försök måste ju i alla fall få väl godkänt. Vad du dock lyckats fånga i det närmaste perfekt är den svenska sommaren

På det hela taget: starkt jobbat, PG!

Förresten, kan ni få tag i en gammal BMX så är det nog den perfekta lakejumpcykeln. Vi provade med det mesta, och hittade inget bättre

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Inaktiv

Riktigt bra att du fick med i början när han gick med cykeln och inte bara klippte direkt till hoppen!