Permalänk
Medlem

Fler hackers i Dayz?

Började lira igen för första gången på 1 månad. När vi är på fältet norr om Stary sobor loggar en kille med ghille suit och as50 in framför oss. Drar ett helt mag med MP5SD i ryggen på han och han dör inte? Sen skriver han i chatten "u dead" och dödar mig och mina två polare med 3 skott .. Utanför cherno i skogen så ser vi helt plötsligt att massa börjar dö i chatten.. en halv minut senare dör vi alla 3 av några snabba sniper skott.

Och nu sist men inte minst när vi är på airfield ser vi en kille i brandstationen, min kompis skjuter några ak skott på han men han överlever. Jag går in och sätter mig under trappan och han går ner 2 minuter senare. Smyger upp bakom han och börjar spreja med AKM i ryggen på han. Han står still och försvinner sedan efter några sekunder. Sedan loggar han in igen och dödar mig bakifrån? sköt säkert 10 skott på han men verkar som alla jävlar sitter med godmode numera på DayZ.

Allt detta på en jävla dag. Spelade på servarna DE 533, DE 1101 och någon annan som jag inte minns.

Visa signatur

RX 6950 XT Merc | 5800x3D w/ Peerless Assassin 120 SE | G.Skill 2x16GB CL16 3600@3733MHz | Aorus B550 Elite V2 | Seasonic Focus GX 850w | Fractal Design R4 | AOC CU34G2X 1440p Ultrawide @ 144MHz FreeSync

Permalänk
Medlem

Idioter som inte kan njuta av sådana här grymma spel/mods. Man blir ju nästan sur av att bara läsa detta.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Jo jag har också märkt av att spelare inte dör.

Jag och några polare spelade på en server igår och där mötte vi en kille när vi spawnade som stod och lootade. Jag sköt ett helt makarov mag i ryggen på honom, min kopis sköt en armborst-pil på honom, men ändå så vänder han sig mot oss och mejar lätt ned os med tre stycken enfield skott.

Surt var det då vi förlorade väldigt mycket mat och endel bra gear...

Permalänk
Medlem

Varit en hel del hackers på SE servers med. Känns som det bara ökar för varje dag som går. Verkar inte som de har något sätt att stoppa det heller. Tror det är sådana som blir irriterade på hacker som börjar hacka tillbaka, sedan är karusellen igång.

Skrivet av Farscape - Peacekeeper wars:

John Crichton: [after creating the wormhole weapon and taunting Staleek Grayza over comm] Unbelievable, no one has anything to say.
Rygel XVI: [the wormhole expands again] How big is that thing gonna get?
John Crichton: Big.
John Crichton: [the wormhole keeps expanding] OK, boy and girls, here are the rules. Find a penny, pick it up. Double it, you got two pennies. Double it again, four. Double it twenty-seven times and you've got a million dollars and the IRS... all over your ass. Round and round and round it goes. Where it stops no one knows. But it all adds up... quick!

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Focal:

Jo jag har också märkt av att spelare inte dör.

Jag och några polare spelade på en server igår och där mötte vi en kille när vi spawnade som stod och lootade. Jag sköt ett helt makarov mag i ryggen på honom, min kopis sköt en armborst-pil på honom, men ändå så vänder han sig mot oss och mejar lätt ned os med tre stycken enfield skott.

Surt var det då vi förlorade väldigt mycket mat och endel bra gear...

Visst är det förjävligt.. Tråkiga var att ena polaren jag lirade med hade sin första dag med DayZ. Kul intryck han måste fått 3 deaths av hackers.. Nej det blir nog ingen mer DayZ på ett tag tror jag

Visa signatur

RX 6950 XT Merc | 5800x3D w/ Peerless Assassin 120 SE | G.Skill 2x16GB CL16 3600@3733MHz | Aorus B550 Elite V2 | Seasonic Focus GX 850w | Fractal Design R4 | AOC CU34G2X 1440p Ultrawide @ 144MHz FreeSync

Permalänk
Medlem

Har personligen bara blivit utsatt för en mindre attack av en hacker. Polaren var inne på en server där alla blev nukade dock.

Just nu kör vi mest på servrar med nästan inga spelare (i princip bara vi) för de som vill förstöra gör antagligen det där de kan jävlas med så många som möjligt samtidigt. Det hade i alla fall jag gjort om jag hade varit en idiot.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk

Har också råkat ut för massor av olika fuskare/hackare.

Har blivit teleporterad till Thunderdome och blivit av med mina vapen. Blivit skjuten mitt i ödemarken när en spelare plötsligt loggat in intill och knäppte mig med ett skott i huvudet.

Har varit med om massiva bränder som ödelägger kartan och alla spelare på den mm.

Senast i förrgår så lirade jag och ett par polare när en killle med Ghillie börjar skjuta mot oss från en skogsdunge intill Cherno. Ena polarn blir träffad och jag söker snabbt av området och får syn på honom. Drar ett skott i honom med en AS50 och han flyttar snabbt in bakom ett träd där han loggar ut. Efter några sekunder när vi positionerar om oss så loggar han in igen och dödar polaren som tidigare skadats. Den andra polaren drar ett mag med med sin DMR i honom men han dör inte. Tror inte att han först räknade med av vi var 3 stycken totalt.

Detta gjorde att vi loggade ur eftersom han med all säkerhet fuskade. Efter ett tag loggade vi in igen och bevakade polarns lik som låg kvar på marken. Han lyckades snabbt ta sig dit och fick tillbaka sin utrustning igen.

Som det är nu så vet man aldrig när man blir utsatt för "massmord" från hackers. Det känns jäkligt surt eftersom man blir av med alla godsaker som man samlat på sig.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk

...

Permalänk
Medlem
Skrivet av highspeed:

dina prints?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Focal:

Jo jag har också märkt av att spelare inte dör.

Jag och några polare spelade på en server igår och där mötte vi en kille när vi spawnade som stod och lootade. Jag sköt ett helt makarov mag i ryggen på honom, min kopis sköt en armborst-pil på honom, men ändå så vänder han sig mot oss och mejar lätt ned os med tre stycken enfield skott.

Surt var det då vi förlorade väldigt mycket mat och endel bra gear...

Inte för att var sådan men ni gjorde inte ens nog med skada på han för att han ska dö, Makarov gör 889 i raw dmg, och ett armborst 3555dmg. Så det är inte nog för att killen ska dö.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AzeeM:

Inte för att var sådan men ni gjorde inte ens nog med skada på han för att han ska dö, Makarov gör 889 i raw dmg, och ett armborst 3555dmg. Så det är inte nog för att killen ska dö.

Det borde räcka för att han ska svimma/få upp timglaset?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Focal:

Det borde räcka för att han ska svimma/få upp timglaset?

Inte alltid, jag har haft ~1000 blod utan att jag har svimmat vissa gånger.

Permalänk

Alla jag känner har blivit utsatta för hackers, mer än en gång, det konstiga är att jag aldrig har varit med om det. Men det verkar finnas hackers överallt, riktigt tråkigt att folk ska vara dryga och förstöra, SPECIELLT i ett sådant spel med permadeath.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av AzeeM:

Inte alltid, jag har haft ~1000 blod utan att jag har svimmat vissa gånger.

Svimmade idag när jag spelade med 12000 blod, inte alls omöjligt.. Dock inte en aning hur det gick till men...

Permalänk
Medlem

Hände nyss. Vi var två i buskar som täckte och två vid ett helikoptervrak. Pang pang pang. Vi dog. Tänkte först GG, där blev man ägd. Men märker att 30 - 40 spelare på servern dör inom en minut efter det.

Får börja om på stranden, har inget camp eller så för man sitter inte på överskott av NVG, rangefinders, gps coyote backpacks att dumpa.

Igår teleporterades vi till ett ställe fullt av andra spelare men disconnectade blixtsnabbt och stod vid kamenka med all gear kvar när vi loggar in.

Förra gången jag dog var det någon som teleporterade till vårat fordon och tog ut oss.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PhenPhantom:

Alla jag känner har blivit utsatta för hackers, mer än en gång, det konstiga är att jag aldrig har varit med om det. Men det verkar finnas hackers överallt, riktigt tråkigt att folk ska vara dryga och förstöra, SPECIELLT i ett sådant spel med permadeath.

Har samma här, det är alltid efter jag lagt mig nästan så kommer nyheterna dagen efter att det har varit hackers på servern.

Hoppas på att jag aldrig träffar på någon, vore hemskt att träffa på nån med God mode

Permalänk
Skrivet av SkorutansteN:

dina prints?

Nä från hacker forumet som säljer aimbots till alla spel. Hatar fusk men gogglade för att se hur många fusk det fanns.

Permalänk
Medlem

Har provat på att spela i 2dagar när tid har funnits. Mina intryck av Dayz är inte bra, känner inte direkt att jag vill spela mer om fusket ska fortsätta.
3ggr på 2dagar har alla på servern blivit teleportad och dött DE/SE server.

Days moden till arma 2 är nog ett avslutat kapitel då Dayz kommer bli ett fristående spel.

Permalänk
Medlem

Så.. Vad jag har hört så blir folk som INTE fuskar bannade. Blir inte folk som fuskar bannade?:P

Permalänk

ARGH! Hatar sånt här jäkla skit! Jag vet inte om jag blev hackad, men igår så respawnade jag på nytt, alltså ingenting försvann, men jag befann mig på ett spawn ställe i Kamenka.. Det var lagom roligt att hitta till min kompis igen, trots att jag hade kvar allting. Bugg/Glitch? Eller hacker som hade roligt? Det är nästan så att jag funderar på att sluta spela tills alla hackers försvinner, att det blir bättre hackningsskydd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av custom:

Days moden till arma 2 är nog ett avslutat kapitel då Dayz kommer bli ett fristående spel.

Nope, de ska utvecklas bredvid varandra eller vad man nu ska säga. Om man redan har Arma II med Dayz mod så behöver man inte skaffa standalone versionen av DayZ. Gissar på att standalone versionen bara är de nödvändiga delarna av Arma II + DayZ modden.. that's it. Någon annan får gärna vis mig fel men fattar inte hur det skulle kunna vara på något annat sätt då de med Arma II + DayZ mod ska kunna spela med de som har DayZ standalone.
Förstår själv inte grejen med standalone, det ända den kommer ändra på är eventuell installations tid och enkelhet att uppdatera och komma in på serverar, inget av det här är specielt svårt eller tar lång tid heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

ARGH! Hatar sånt här jäkla skit! Jag vet inte om jag blev hackad, men igår så respawnade jag på nytt, alltså ingenting försvann, men jag befann mig på ett spawn ställe i Kamenka.. Det var lagom roligt att hitta till min kompis igen, trots att jag hade kvar allting. Bugg/Glitch? Eller hacker som hade roligt? Det är nästan så att jag funderar på att sluta spela tills alla hackers försvinner, att det blir bättre hackningsskydd!

Hände mig för ett par dagar sen med. Loggade in, stod att jag hade dött. Spawnade först mitt på ett fält med starter gear och tjugo andra spelare. Disconnectade och joinade en annan server, hamnade längst ner i vänster hörne vid vattnet. All gear jag hade innan jag blev teleporterad var kvar.

Permalänk
Medlem

Därför jag har tröttnat lite på spelet tyvärr, kommer nog vänta tills fristående spelet kommer och se om det blir nå bättre.

battleeye </3

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Medlem

Ja det finns god mode, det finns scipt hackers som god mode, teleport och allt sånt bullshit som förstör men, tänk på alla dem du INTE upptäcker som enbart kör med sånt som spelarpositioner etc.

Hela moddet bygger på script och det är otroligt svårt för en admin att få bort script hackers och sådana som inte kör script är helt odetekterbara.
Tror du får vänta till standalone-versionen innan de mesta försvinner (se över, script hackers, de som förstör mest för alla)

Finns inte mycket och diskutera i ämnen riktigt, mer spelare = mer hackers, en mod som bygger på scripts själv = dayz som vi vet det idag. Antar att det enbart finns fler hackers för det är otroligt lätt och manipulera modden jämför med andra spel, men i andra spel har du sånt som inte märks lika väl men som ändå förstör din spelupplevelse. (Om det går en kurva med nya spelare precis som i dayz fast i ett annat spel kommer det va lika många som försöker sig på fusk som i dayz)

Permalänk
Medlem

kan man chata i det där förbannade spelet!? hur!? hur hoppar man ? och varför kan man inte se kartan ?

Permalänk
Medlem

Jag har moddat mycket i ARMA2. Det är skitlätt att implementera vilket fusk som helst. Går spawna fram vilka vapen/fordan man vill. Gjorde till och med en nukebomb som föll så fint från himlen. Kunde teleportera mig till vilken plats som helst osv.
Flög runt som superman och sköt missiler från munnen

Arma2 motorn är nog bland de buggigaste och mest svåkontrollerade av alla.
HAr kommit oändligt med patchar sen start och det tar aldrig slut.
Man får räkna med cheaters när man spelar på den motorn.

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDiddler:

Hände mig för ett par dagar sen med. Loggade in, stod att jag hade dött. Spawnade först mitt på ett fält med starter gear och tjugo andra spelare. Disconnectade och joinade en annan server, hamnade längst ner i vänster hörne vid vattnet. All gear jag hade innan jag blev teleporterad var kvar.

Hände mig nyss på "SE#" server. Skulle in och köra dag 9. Jobbigt när jag har mitt egna lilla camp (läs tält) vid Gvozdno.

Visa signatur

Hail to the 2600k

Permalänk
Medlem
Skrivet av hede:

kan man chata i det där förbannade spelet!? hur!? hur hoppar man ? och varför kan man inte se kartan ?

Chatta gör du med "-" knappen. Man kan inte hoppa i Arma 2 så det kan man inte heller i Dayz men du kan trycka på "v" för att ta dig över staket osv. Du måste hitta en server som du spawnar med en karta eller så måste du hitta en i spelet, kartor finns oftast i en mataffär och kartan aktiverar du med "m"

Nu vet ju inte jag om du var sarkastisk med dina frågor men ett svar kan aldrig skada!

Visa signatur

Min YouTube kanal: http://www.youtube.com/downhillproductions5
"Kan vi nu sluta skylla ifrån oss på piratkopiering när vi gör skitspel" -LeafBox (Sweclockers)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toxid_Fox:

Chatta gör du med "-" knappen. Man kan inte hoppa i Arma 2 så det kan man inte heller i Dayz men du kan trycka på "v" för att ta dig över staket osv. Du måste hitta en server som du spawnar med en karta eller så måste du hitta en i spelet, kartor finns oftast i en mataffär och kartan aktiverar du med "m"

Nu vet ju inte jag om du var sarkastisk med dina frågor men ett svar kan aldrig skada!

Tack som fan! nu ska jag bege mig ut på sagolika äventyr med min vän oskar!

Permalänk

Upplevde ett hack igår för första gången.
Alla blev spawnade på stranden. Så DC:ade jävligt fort.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 | MSI MAG B560 TOMAHAWK WIFI | Intel Core i5 11600K | MSI GeForce RTX 3060 12GB VENTUS 3X OC | ASUS ROG Strix 850W | Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus 2TB | W10