Permalänk

Valde enkelt AEK framför M16, vet inte varför, men den kändes mer tillförlitlig för det jag spelar. Nu efter CQ och Aug introducerades blir det nog den en 5000-10000 kills innan man testar nåt nytt. Fin är den iaf! Sjukt låg rekyl, typ som AEK hade innan nerf

Visa signatur

Intel i5-2500K @ 3,3Ghz | Asus P8P67-v PRO | SLI: 2x Asus GeForce GTX 560Ti 1GB | Corsair 8GB 1600Mhz XMS3 | Corsair SSD Force GT 120GB | Corsair CX 600W | 2x 500GB Seagate Baracuda | Antec p180 | CoolerMaster CPU-kylare | 2x 24'' BenQ | Win7 x64 PRO | Logitech G400 | fUnc sUrface 1030 |

Permalänk
Medlem

M16 är ruggit bra och speciellt med "rätt" perks på. Men jag vet inte om jag tycker den är så överdrivet OP.
Anledningen kan vara att så många har kört med den sen början och behärskar vapnet bra.
Alla vapen har sina fördelar. När jag körde upp AUGen till 500 kills hade jag inga större bekymmer att ta M16 folk. I närstrid är famasen överlägsen. På långt håll är scar-l ruggig osv.
Men M16 är ganska grym.
Kul hur det svänger från Bf2 tiden då alla med unlocks var noobs. Nu är man visst noob om man använder standard med få perks...

Småunge gnäll i många fall...
Om nu M16 är så OP varför spelar folk med andra vapen? Bara köra M16 själv...

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem
Skrivet av vozzen:

Ta JNG-90 istället, den har bättre accuracy.

Åfan, tack för tipset!

Permalänk
Medlem

Finns alltid något att klaga på, dock skulle jag inte ha något emot att M16 fick en ökning i rekyl.

Permalänk
Medlem

M16 är inte obalanserad, den är bara jävligt mångsidig, man har liksom en chans på alla avstånd. AEK, Famas osv är bättre på nära håll, G3A3, AK74, M416 osv bättre på längre avstånd.

Folk gnäller på den för att dom måste ha ngt att whina på om dom dör av en spelare som är bättre, så egentligen spelar det väll ingen roll vilket vapen man kör, bättre spelare dödar alltid dem sämre.

Visa signatur

LULE HOCKEY
PC: Gigabyte G1.Sniper 2, Intel i7 2600K@4.5, Noctua NH-D14, ASUS GTX580 DirectCUII@925/1850/2100, OCZ Agility SSD + 1Tb HDD, G.Skill Sniper 8Gb 1866Mhz. Allt sitter i ett HAF X Chassi. Sennheiser PC360, Qpad 5k samt 6Gv2
Piguah @battlelog (CliQue.bf3 8v8, 5v5: Mix)

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheGiant:

Kul hur det svänger från Bf2 tiden då alla med unlocks var noobs. Nu är man visst noob om man använder standard med få perks...

Haha, ja! Jag körde automatiskt de första vapnen man fick, som tex när jag spelar engineer så kör jag bara med m4a1, snart 8k kills med m16 och jag tänker då inte byta.

Helst hade jag velat att det fanns ett vapen till varje klass, så folk förstår hur mycket roligare ett spel blir när det är totalt balanserat.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Den är för enkel att hantera nu enligt mig. Detta skedde efter patchen där man förbättrade heavy barell så enormt. Ökad rekyl (kommer förhoppningsvis i Armored Kill-patchen) och nerfa barell en del kan nog öka användandet av övriga vapen.

Permalänk
Medlem

M16A3 är absolut inte OP som många säger. Den är däremot väldigt bra och borde nerfas med större spread och lite mer rekyl åt sidorna.

Det jag inte förstår är varför man medvetet gör ett vapen bättre än ett annat.

Visa signatur

i5 2500K @ 4,5 GHz | ASUS GeForce GTX 970 STRIX 4GB DirectCU II OC | Asus P8P67 PRO REV B3 | Corsair 16 GB CL9 1600 Mhz VENGEANCE | Fractal Design Arc | Cooler Master Hyper 212 Plus | Corsair TX 850W V2 80+ Bronze | Optiarc AD-7240S | Samsung SSD 830-Series 256GB | WD Caviar Blue 640 GB | WD MyBook 500 GB | Seagate Barracuda Green 2 TB | Dell UltraSharp 27" U2711

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheGiant:

M16 är ruggit bra och speciellt med "rätt" perks på. Men jag vet inte om jag tycker den är så överdrivet OP.
Anledningen kan vara att så många har kört med den sen början och behärskar vapnet bra.
Alla vapen har sina fördelar. När jag körde upp AUGen till 500 kills hade jag inga större bekymmer att ta M16 folk. I närstrid är famasen överlägsen. På långt håll är scar-l ruggig osv.
Men M16 är ganska grym.
Kul hur det svänger från Bf2 tiden då alla med unlocks var noobs. Nu är man visst noob om man använder standard med få perks...

Småunge gnäll i många fall...
Om nu M16 är så OP varför spelar folk med andra vapen? Bara köra M16 själv...

För att utmana sig själv. Jag brukar ofta spela med t.ex snipers i närstrid och shotguns på långa avstånd med slugs och liknande olågiska kombinationer då en rushrunda med ett bra AR är så enkelt när man spelar mot random personer.

Det kan dock vara jävligt kul att få 30-5 i varenda rushmatch men man tröttnar på det också.

EDIT: Sedan så är det ju så att man kanske inte gillar vapnet och därför väljer något annat.

Visa signatur

i5 2500K @ 4,5 GHz | ASUS GeForce GTX 970 STRIX 4GB DirectCU II OC | Asus P8P67 PRO REV B3 | Corsair 16 GB CL9 1600 Mhz VENGEANCE | Fractal Design Arc | Cooler Master Hyper 212 Plus | Corsair TX 850W V2 80+ Bronze | Optiarc AD-7240S | Samsung SSD 830-Series 256GB | WD Caviar Blue 640 GB | WD MyBook 500 GB | Seagate Barracuda Green 2 TB | Dell UltraSharp 27" U2711

Permalänk
Medlem

Testade M416 nu istället, tog väl en halv runda så var alla perks man behöver upplåsta ( HB, Foregrip ) Gick la lika bra med den, lite mer accurate första skotten men mer rekyl.

Vet att det var någon tävling man ställde upp i där enda tillåtna perken var rail ( dvs den som inte går att välja bort )

Det var sjukt kul! Det är verkligen då man märker skillnad i skills. Rätt svårt att göra när någon sitter och camper i heli/tank typ.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Avstängd

sniper vapen är OP, dödar folk lättare i närstrid med svd/mk2 än med andra vapen.
DICE kan ju inte spela sitt eget spel så fattar inte varför de ska försöka balansera vapnen.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Kör bara medic på metro CQ och växlar mellan AUG/AEK beroende på hur mycket motståndarna pushar.. Har kört en hel del med m16 men föredrar AUG/AEK, ofta kör ja AEK hela tiden och kan plocka folk på samma avstånd som med m16, lär man sig hantera rekylen så spelar de ingen roll vilket vapen man har (har ofta haft 2+kdr run and gun med PKP, kobra, bipod, extended mag & MTAR-21, kobra, heavy barrel)

Men som alla andra vapen som blir nerfade beror de på alla whiners.. F2000 kommer säkert bli nästa att nerfas

Visa signatur

Fractal Design R3, Win7, I7 2600k @ 4,5GHz, Noctua NH-U12P, 16Gb vengeance LP, Strix GTX 1070, Asrock P67 pro3, Force GT 120GB, 3x Samsung S27D391, Razer Mamba TE, Razer Blackwidow X chroma , Astro A40
Ala_95: Musen är skön men du blir svettig om händerna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inzanity:

Kör bara medic på metro CQ och växlar mellan AUG/AEK beroende på hur mycket motståndarna pushar.. Har kört en hel del med m16 men föredrar AUG/AEK, ofta kör ja AEK hela tiden och kan plocka folk på samma avstånd som med m16, lär man sig hantera rekylen så spelar de ingen roll vilket vapen man har (har ofta haft 2+kdr run and gun med PKP, kobra, bipod, extended mag & MTAR-21, kobra, heavy barrel)

Men som alla andra vapen som blir nerfade beror de på alla whiners.. F2000 kommer säkert bli nästa att nerfas

Skillnaden med AEK och M16 tycker jag inte är rekylen som du förklarar det.
Tycker AEK är precis lika bra all-around som M16. Rekylen är inte problemet. Reloaden på AEK är dock anledningen varför dom flesta väljer M16.

F2000 kommer nog inte bli nerfad då den blivit det redan en gång samt återställd vid ett senare tillfälle om jag inte minns helt fel.

Permalänk
Medlem

Lätt att använda och ok i de flesta lägen men det finns alltid ett vapen som är bättre än m16 i ett visst läge. Vill jag ha lite mer punch kör jag m416 och vill ja ta folk longrange är scar-l bra. Vet du inte riktigt vad du vill ha så slår m16 aldrig fel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MrAdde:

Om man nerfar M16 kommer typ ingen använda det längre, det är perfekt balanserat som det är nu enligt mig.

Det är alltid så, tyvärr. Om någon gnällig fan inte kan hantera ett vapen som proffsen gör, då åker nerfen fram!

Inte så konstigt heller; majoriteten som spelar är ju småbarn som inte har ett uns vapenkännedom - medans många av oss 30+ har gjort militärtjänst i någon form, vilken inte bara leder till högre vapenkännedom, utan också vikten av ett bra sammarbete.

Finns ju inte en j*vel i spelen idag som vet vad strategi är, eller en flank?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Finns ju inte en j*vel i spelen idag som vet vad strategi är, eller en flank?

Skickades från m.sweclockers.com

Spelar man med lite bättre folk så brukar det finnas en hel del sådant

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Det är alltid så, tyvärr. Om någon gnällig fan inte kan hantera ett vapen som proffsen gör, då åker nerfen fram!

Inte så konstigt heller; majoriteten som spelar är ju småbarn som inte har ett uns vapenkännedom - medans många av oss 30+ har gjort militärtjänst i någon form, vilken inte bara leder till högre vapenkännedom, utan också vikten av ett bra sammarbete.

Finns ju inte en j*vel i spelen idag som vet vad strategi är, eller en flank?

Skickades från m.sweclockers.com

Du har så jäkla rätt.
Retar mig något fruktansvärt på att folk klumpar ihop sig, och att dit en springer springer alla.(Zerging)
Noll taktiskt spelande av de flesta bara "Run n Gun" .
Hur fans svårt ska de va att flanka fiende från andra håll istället för rakt på....varje gång.

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk

Tycker vapnet inte är OP, jag dör nästan aldrig av personer som använder m16's. AN-94 for the win Förstår inte heller vad de kommer dra för nytta av att nerfa den, antingen stannar allt folk med den eller så kommer alla gå över till M416

Visa signatur

l Asus P8Z77-V Pro l i5 3570k l Asus Gtx 680 Dcii OC l

l Corsair Veng. 8gb l FSP Aurum 700W 80+G l Intel 330 - 120 gb l

l Nzxt Switch 810 vit l

Permalänk
Medlem

Så mycket gnäll.
M16 är ett bra vapen. Det är m416 också. OM manlär sig spela med ett vapen istället för att jaga massa konstighter till vapen man iaf inte använder så är mer eller mindre alla vapen bra.
Tycker inte m16 ska nerfas. Däremot borde folk som gnäller lära sig spela istället för att just gnälla...
SPelar man med ett gäng kompisar så kan man lalla runt med pistoler och iaf vinna.

Visa signatur

Jag vet jag har fel ;) Men vi kan ju prata om saken?

Permalänk

Amerikanskt plastmögvapen, riktiga karlar kör med AN-94 eller G3A3!

Permalänk

Ska dom fortsätta att nerfa ner vapen som är op så krävs det snart att man måste få in 100 träffar för att slå ut en motspelare.

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

sniper vapen är OP, dödar folk lättare i närstrid med svd/mk2 än med andra vapen.
DICE kan ju inte spela sitt eget spel så fattar inte varför de ska försöka balansera vapnen.

Det här är fan sant, att spela SKS med rödpunktssikte och låtsas att man är assault är helt cp.

Jag tycker ioförsig alla LMGs borde nerfas lite, typ att dom skadade mindre eller nåt, äckligt tråkigt med alla som använder Pecheneg som sniper.

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk

aek är det värsta vapnet enligt mig...

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem
Skrivet av F.Fairlane:

Ska dom fortsätta att nerfa ner vapen som är op så krävs det snart att man måste få in 100 träffar för att slå ut en motspelare.

Det finns andra sätt att tweaka vapen än bara ändra skadan per skott. Det är inte ens det som är 'problemet' med M16A3. Det är snarare den snabba reloaden och enkla rekylen och spreaden som gör den alldeles för bra i all situationer. Dom borde bara inkluderat M16A4'an och haft M416'n som allroundern då i dagsläget är M416'n helt onödig när M16A3'n utklassar den på alla fronter...

Och ni som säger att M16A3 har varit orörd sen början; minns ni inte patchen som ändrade hur alla attachments fungerade då grip/silencer combon användes av alla? Den tweaken påverkade alla vapen med eller mindre.

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk

Ta bort alla vapen så vi blir tvungna att kasta sten på varandra så slipper vi allt gnäll. Nä skämt å sido.
Ibland så trivs jag med M16A3, ibland med AK 74:an och ibland med G3:an. Beror helt på vad för humör jag e på. Sometimes så är jag på pumphagelhumör.
Visst så går M16A3:an att ladda om lite snabbare vilket sällan har haft någon betydelse för mig. Bättre precision då det är mindre rekyl visst är det en klar fördel men inte helt avgörande i alla situationer.
Alla vapen har sina fördelar/nackdelar thats it.

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk
Medlem

M16, pft...tacka vet jag min kära G3A3!

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk

Vilken överraskning att det var just den ökände Ceogar som startade tråden! =D

-----

M16 är och kommer alltid vara en av favoriterna, och eftersom man har den redan från början så anser jag det som fair-play. Assualt klassen i sig är väldigt flexibel , antingen i front-line eller sniper-mode. Man kan mixxa och vara flexibel äckligt mycket. Såklart kommer det alltid vara knepigare att möta bipod-supports och flygande engineers eller varför inte gömda snipers? Men M16 räddar dagen i alla lägen, oavsett tid på dygnet! =D

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem

Bara jag som tyckte om hur alla vapen bettede sig i BETA och precis efter release? Nu nerfar de alla vapen hit och dit och snart finns det inget vapen som gör mer än 1 point dmg. M16A3 som tidigare var helt medel, ett bra all-aroundvapen och någon form av mottstock, är nu OP?

För mycket nerf överallt.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Det är alltid så, tyvärr. Om någon gnällig fan inte kan hantera ett vapen som proffsen gör, då åker nerfen fram!

Inte så konstigt heller; majoriteten som spelar är ju småbarn som inte har ett uns vapenkännedom - medans många av oss 30+ har gjort militärtjänst i någon form, vilken inte bara leder till högre vapenkännedom, utan också vikten av ett bra sammarbete.

Finns ju inte en j*vel i spelen idag som vet vad strategi är, eller en flank?

Skickades från m.sweclockers.com

På vilket sätt anser du dig bättre på att avgöra det än andra? Din militärtjänst är hur irrelevant som helst när vi kommer till ett datorspel som Battlefield 3. Är ett vapen betydligt kraftfullare än ett annat vapen (jag säger inte det måste vara så i M16A3-fallet) så ska det givetvis balanseras, oavset hur det speglas av verkligheten. Hade det varit CS där man betalar för vapen så hade diskussionen sett annorlunda ut, men så är inte fallet i BF3.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av woicer:

På vilket sätt anser du dig bättre på att avgöra det än andra? Din militärtjänst är hur irrelevant som helst när vi kommer till ett datorspel som Battlefield 3. Är ett vapen betydligt kraftfullare än ett annat vapen (jag säger inte det måste vara så i M16A3-fallet) så ska det givetvis balanseras, oavset hur det speglas av verkligheten. Hade det varit CS där man betalar för vapen så hade diskussionen sett annorlunda ut, men så är inte fallet i BF3.

Jag har inte ansett mig bättre, det är bara din tolkning. Faktum kvarstår att ju mer du tränar, desto bättre blir du. Ett vapen som kommer tidigt in i spelet, blir direkt ett vapen du spelar med ofta - fulländad logik, det kan man inte säga emot.

Att vapnet "i verkligheten" används som ett standard taktiskt vapen beror till stor del av sin enkelhet att använda. M16 i många spel fungerar otroligt bra, många gånger bättre än sina storebröder...man kan väl inte påstå att det är en slump?

Skickades från m.sweclockers.com