Permalänk

Problem vid anslutning

Hej
har ett problem med min anslutning och det verkar som att det är i datorn som felet ligger eftersom det bara är jag i nätverket med detta problem.
Generellt kan man säga att uppkopplingen är långsam och opålitlig, har även problem när jag försöker logga in på spelservrar t ex "heroes of newearth", "Diablo 3" kan inte logga in över huvud taget. Även svårt vid nedladdning med Vuze kan ta lång tid att få kontakt med klienter, hastigheten kan ibland ligga på max men mer sällan än ofta.
Funderar på om det kan vara något skumt med nätverkskortet eller någon inställning på det, har kört internet frän mobilen och då funkar det.

Permalänk
Medlem

testat med ett annat nätverkskort?

Visa signatur

Asus Maximus IV Code | i7 7700k | 16gb 3000 CL15 Corsair Vengeance LP | EVGA Geforce GTX 980ti ACX+ SC | Fractal Design Newton R2 800w Modular | 256GB Samsung 840 | 2x1TB WD | Silverstone R03 | Noctua NH-C14 |

Permalänk
Skrivet av victorgoransson:

Hej
har ett problem med min anslutning och det verkar som att det är i datorn som felet ligger eftersom det bara är jag i nätverket med detta problem.
Generellt kan man säga att uppkopplingen är långsam och opålitlig, har även problem när jag försöker logga in på spelservrar t ex "heroes of newearth", "Diablo 3" kan inte logga in över huvud taget. Även svårt vid nedladdning med Vuze kan ta lång tid att få kontakt med klienter, hastigheten kan ibland ligga på max men mer sällan än ofta.
Funderar på om det kan vara något skumt med nätverkskortet eller någon inställning på det, har kört internet frän mobilen och då funkar det.

Sitter du kopplad med kabel eller wifi?

om det är kabel så testa annan port i router/modem. alternativt nätverkskortet.

Om det är trådlöst, sitter de andra trådlöst? sitter dom andra generellt sätt närmare? har du testat byta kanal på routern?

Permalänk

Har inte testat med ett annat nätverkskort, men har testat att använda min mobils internet från datorn och då är det inga problem.
sitter på kabel och har testat att koppla ur sladden till min stationära och testa med samma sladd i min bärbara och då har jag heller inga problem.
en annan sak som jag märkt är att vissa hemsidor bara laddar delvis och banners och t ex youtube instick får ofta sidan kan inte visas . ibland funkar det om jag laddar om sidan igen men oftast inte.

Permalänk
Skrivet av victorgoransson:

Har inte testat med ett annat nätverkskort, men har testat att använda min mobils internet från datorn och då är det inga problem.
sitter på kabel och har testat att koppla ur sladden till min stationära och testa med samma sladd i min bärbara och då har jag heller inga problem.
en annan sak som jag märkt är att vissa hemsidor bara laddar delvis och banners och t ex youtube instick får ofta sidan kan inte visas . ibland funkar det om jag laddar om sidan igen men oftast inte.

Uppdaterat webbläsaren? annars testa med ett externt nätverkskort eller nytt nätverkskort. det är ju definitivt fel på datorn.

Permalänk

Får nog ta och köpa ett nytt internt kort, eftersom det strular vid spel och nedladdning också det är inte bara när jag surfar
tack för hjälpen

Permalänk
Medlem

Kolla att du har alla senaste drivers till moderkortet.

Jag hade liknande problem en gång och då funkade det att ändra DNS-server till Google's DNS , så kan vara värt att prova :

Control Panel > Network and Internet > Network and Sharing center > Local area network / eller vilken din anslutning nu är > Properties > Internet Protocol Version 4 (TCP/IPv4) > Use the following DNS server > Preffered : 8 . 8 . 8 . 8 , Alt : 8 . 8 . 4 . 4 > Validate settings upon exit > Ok.

Visa signatur

| Motherboard : AsRock Fatal1ty Performance | CPU : i5 3570k | PSU : Corsair HX 650 | | Ram : 8GB 1600 Corsair
| GPU : Gigabyte GTX 670 : 1107 / 1700 | Ram : 8GB 1600 Corsair | SSD : Samsung 128gb | HDD : WD 1TB | R4| AKG K702 | Qpad Mk-50 | Deathadder 2013 | Samsung 27'' 120hz| Asus Xonar STX

Permalänk

hjälpte faktiskt lite när det gäller att ladda hemsidor men kan fortfarande inte etablera kontakt med spelservrar