Inköpa 670 eller 680! HJÄLP!

Permalänk

Inköpa 670 eller 680! HJÄLP!

Slutet av månaden blir det lite extra stor plånbok och hade tänk att byta ut mitt radeon 5770 mot ett GTX 670 eller 680, men saken är den att jag har sån sjukt beslutsångest.

Har kikat runt på dessa http://www.inet.se/produkt/5409492/evga-geforce-gtx-670-super... ser smarrigt ut och är ganska framtidsäkert med höga upplösningar etc

Eller detta monster http://www.inet.se/produkt/5409519/asus-geforce-gtx-680-2048m...

Denna kanske? http://www.inet.se/produkt/5409454/gigabyte-geforce-gtx-680-2...

Som sagt, har ärligt talat ingen aning vilket kort jag ska köpa, är det värt att slå till på det billigare 670 super OC 4gig? Är det sån stor skillnad på prestanda?

Förklara och motivera gärna varför jag just ska köpa kortet!

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

ta 4gb kortet och klocka det lite. funkar perfect!

så kan du köpa ett till sen om <ett tag/när du känner för det> som du klockar lika mycket då uber prestanda+ tillräckligt med minne. då är du fortfarande med i toppen ett tag

jag personligen gjorde den missen när jag köpte 5850 när dem kom, köpte 2 direkt, dock så blev det minnet som begränsade dem men hade bra med styrka... kommer alltid köpa grafikkort med mycket minne, det är det värt i det långa loppet imho

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Skrivet av Nivius:

ta 4gb kortet och klocka det lite. funkar perfect!

så kan du köpa ett till sen om <ett tag/när du känner för det> som du klockar lika mycket då uber prestanda+ tillräckligt med minne. då är du fortfarande med i toppen ett tag

jag personligen gjorde den missen när jag köpte 5850 när dem kom, köpte 2 direkt, dock så blev det minnet som begränsade dem men hade bra med styrka... kommer alltid köpa grafikkort med mycket minne, det är det värt i det långa loppet imho

Jag håller med dig, värt med mer minne i längden Dock har jag hört att referens modellen som EVGA suger, någon som har mer info om detta?

Permalänk
Medlem

Jag förstår ärligt talat inte folk som köper jätteexklusiva versioner av GTX670, om man ändå ska lägga så mycket pengar så kan man väl ändå lägga till några hundralappar och köpa kortet snäppet över istället?

Permalänk
Skrivet av Evilazazel:

Jag håller med dig, värt med mer minne i längden Dock har jag hört att referens modellen som EVGA suger, någon som har mer info om detta?

Jag kör två av just det EVGA-kortet. Försöker hitta en bra inställning mellan ljudnivå och bra kylning för korten för tillfället
Har hittat en någorlunda okej kurva som håller korten under 80 grader vid full belastning. Dock är den inte optimal vad gäller ljudnivå
De låter aningen mer än mina tidigare GTX 580 från PoV som också körde referens, men där hade jag hittat en bra kurva iaf.

Skrivet av Ninjaflipp:

Jag förstår ärligt talat inte folk som köper jätteexklusiva versioner av GTX670, om man ändå ska lägga så mycket pengar så kan man väl ändå lägga till några hundralappar och köpa kortet snäppet över istället?

Därför att det är mer än "några hundralappar" mellan ett GTX 670 4GB och ett GTX 680 4GB.
Du kommer betydligt längre med ett GTX 670 4GB om du har en budget att hålla dig till

Visa signatur

PG279Q - EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ELITE GAMING WHITE SLI - 2600K - 16GB HyperX - 265GB HyperX - Formula IV E-Z - Seasonic X-1050

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evilazazel:

Jag håller med dig, värt med mer minne i längden Dock har jag hört att referens modellen som EVGA suger, någon som har mer info om detta?

Om du har hört sånt om den så kan du ju snegla lite på KFA2's version av kortet? Vet inget om den men den kanske är bättre än EVGA's kylare?

Edit: Det va ju 300kr dyrare dock