Hur är det med GF4 Ti42/44/4600 på Epox 8KHA+ - Går det?

Permalänk
Medlem

Hur är det med GF4 Ti42/44/4600 på Epox 8KHA+ - Går det?

Jo det är så att jag har ett EpoX 8kha+ och funderar på att köpa ett GF4Ti men det är ju lite knepingt har jag hört, men hur är det i praktiken? Har någon testat ett GF4ti42/44 eller 4600? Det är enbart Ti4200 i den stora varianten (Ti44/46 PCB).

Hemskt sjysst om någon har koll på läget.

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk

Re: Hur är det med GF4 Ti42/44/4600 på Epox 8KHA+ - Går det?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av OniZinKo
Jo det är så att jag har ett EpoX 8kha+ och funderar på att köpa ett GF4Ti men det är ju lite knepingt har jag hört, men hur är det i praktiken? Har någon testat ett GF4ti42/44 eller 4600? Det är enbart Ti4200 i den stora varianten (Ti44/46 PCB).

Hemskt sjysst om någon har koll på läget.

Har ett Abit Siluro Ti4200 i min andra dator med Epox 8KHA+ har även kört ett Ti4600 i den lite trångt men det går utan problem

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

Okej, men om det är lite trång så kan man alltid knö.

Men det var ju rätt stor uppståndelse ett tag om detta, funkar alla GF4ti44/46 kort?

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk

På mitt fungerade det inte

Visa signatur

In`salah

Permalänk
Medlem

Hisshadow, Hur? gick det inte ens att knö massor?

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Medlem

Jag har kört ett Abit gf4 ti4600 på ett 8KHA+ utan problem.Det finns ca 1-2mm utrymme mellan kondingarna och kortet.
Dock så vet jag att på den allra första revisionen av 8KHA+ så är kondingarna större vilket gör att ett ti4600 inte får plats såvida man inte böjer bort skiten.

Visa signatur

- Det var tamejtusan det vackraste jag hört sen jag konfirmerades! Vill du ha ett fikon?

Permalänk
Medlem

Jag har rev 2.0 så det kanske funkar då

Någon mer som har fått det att funka?

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Medlem

Epox 8KHA+ o Creative GF4 4600 no problems....

Visa signatur

Lian Li PC65,Be Quiet 600w,Abit IN9 32-Max,Intel DC 6600,Corsair Dominator Twin2X6400C4D 2048Mb,Western Digital sata 2 320Gb,Gainward 8800GTS 640Mb,Dell
2407WFP,Sennheiser HD 600,Win XP pro.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OniZinKo
Jag har rev 2.0 så det kanske funkar då

Då funkar det...Om inte så får väl du komma och slå mig på käften eller nåt för att jag lurat dig.:D

Visa signatur

- Det var tamejtusan det vackraste jag hört sen jag konfirmerades! Vill du ha ett fikon?

Permalänk
Medlem

Leadteks GF4 kort funkar