Permalänk
Medlem

ny CPY kylare cm hyper tx3 evo?

lite fel vid titel :/

hej

nu har jag fått nog av intels stock kylare för den låter som en jet och kyler inte bra.

jag söker efter en billig tyst och bra kylare. såom det finns någon som kan länka eller förklara vad ni rekomenderar så är jag tacksam.

jag har kollat på cooler master hyper tx3 evo och den verkar vara bra för priset...

tack på förhand

Visa signatur

grafikkort:GTX 580 twin frozr 2 OC prolle:i5 760 mobo:GA-P55-USB3 RAM:12gb Corsair XMS3 SSD:Corsair Force-3 proccessor kylare:hyper TX3 EVO låda:cooler master HAF 912 nätagg: corsair nitro 80+ 'broze 650w

Permalänk
Medlem

Nu skriver du inte om du tänker klocka processorn, eller ens vilken processor du har, men Cooler Master Hyper 212 EVO är troligen tystare och kostar fortfarande inte så farligt mycket pengar. Den kyler utan problem min 3570K stock på lägsta fläktvarvtal, vilket gör den mer eller mindre helt ljudlös, när den sitter inne i chassit.

Permalänk
Medlem

okej jag har en i5 2700K.

och hur stor är den som du hade? passar den på ett http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=581259 ?

tack för snabbt svar

Visa signatur

grafikkort:GTX 580 twin frozr 2 OC prolle:i5 760 mobo:GA-P55-USB3 RAM:12gb Corsair XMS3 SSD:Corsair Force-3 proccessor kylare:hyper TX3 EVO låda:cooler master HAF 912 nätagg: corsair nitro 80+ 'broze 650w

Permalänk
Medlem

Jag vågar såklart inte svara bergsäkert om det får plats om du har höga minnen, men den är ganska "kort" och det går att flytta upp fläkten lite åxå, för ökad marginal. Har du låga minnen ska det inte DET vara några problem iaf. Så då är det bara om kylflänsarna skulle vara för höga eller att den inte får plats på höjden i chassit som kan vålla problem. Den är ju 159mm över moderkortet, så den är inte jättehög heller. I mitt Fractal Design R3 är det typ ett par cm till godo.
Den är bara 1mm större än tx3 evo på djupet, men såklart bredare då den har en större fläkt.

Edit:
Måtten är 120x80mm (bredd x djup)

Permalänk
Medlem

okej tack

men saken är den att jag ska köpa lite andra saker också, och inet får inte in den före 9 aug :/

om du har tid så kan du väll kolla på inet ifall det finns någon som kostar mindre än 300 socket 1156

tack för du tar dig tid

edit* jag har låga minnen och ett cooler master haf 912 plus

Visa signatur

grafikkort:GTX 580 twin frozr 2 OC prolle:i5 760 mobo:GA-P55-USB3 RAM:12gb Corsair XMS3 SSD:Corsair Force-3 proccessor kylare:hyper TX3 EVO låda:cooler master HAF 912 nätagg: corsair nitro 80+ 'broze 650w

Permalänk
Medlem

Jag har inte sån järnkoll på hur olika kylare presterar och jag har, framför allt, inte någon EGEN erfarenhet av så många. Att jag tipsade om 212 EVO var för att jag själv är nöjd med min och tror att den skulle göra jobbet tystare än tx3 evo. Om du har bråttom så är det klart att tx3 gör jobbet, men kanske att den låter lite mer med mindre yta och mindre (och därmed högvarvigare) fläkt. Den lär dock vara tystare än stockkylaren.

Någon annan kanske har lust att fylla i med något annat förslag...

Permalänk
Medlem

TX3 duger för stock-hastighet, men glöm att överklocka, då den är väldigt liten och bara har en 92mm-fläkt.
Den både kyler sämre och låter mer än en 212 EVO och liknande som har vanliga 120mm-fläktar.

Jag tror inte det finns någon vettig kylare på Inet i lager som matchar 212 just nu, så jag skulle isf beställt den separat från någon annan butik.

Dessa är ju välkända iaf:
Proshop (324kr inkl. frakt)
Misco (333kr inkl frakt, med sweclockers-rabatt)

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1008748&o=inkfrakt

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

tack blackeagle jag ser att net2world ligger på #1a plats är det ett säkert före tag? eller ska jag köpa av något mera välkänt företag?

Visa signatur

grafikkort:GTX 580 twin frozr 2 OC prolle:i5 760 mobo:GA-P55-USB3 RAM:12gb Corsair XMS3 SSD:Corsair Force-3 proccessor kylare:hyper TX3 EVO låda:cooler master HAF 912 nätagg: corsair nitro 80+ 'broze 650w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tob@X:

tack blackeagle jag ser att net2world ligger på #1a plats är det ett säkert före tag? eller ska jag köpa av något mera välkänt företag?

De verkar ha fått bra recensioner som företag på prisjakt, så jag tror de är helt ok.
Det skiljer ju en dryg 50-lapp upp till Misco som är den billigaste storbutik av de jag brukar handla från.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

bra

jag tror jag har kommit fram till en kylare och tror det kommer att bli bra tack alla som har svarat.

good bye my friends!

Visa signatur

grafikkort:GTX 580 twin frozr 2 OC prolle:i5 760 mobo:GA-P55-USB3 RAM:12gb Corsair XMS3 SSD:Corsair Force-3 proccessor kylare:hyper TX3 EVO låda:cooler master HAF 912 nätagg: corsair nitro 80+ 'broze 650w