Permalänk

Corsair gone wild

Nu när Ivy har gjort sitt massiva intåg med PCI-E 3.0 så kände jag att det var dags att byta ut den gamla C2Q riggen som har tjänat mig väl i ett par år nu. Har gått länge och tittat, klämt, känt och läst om alla komponenterna, men inte riktigt känt att jag hittade rätt tills nu. Valet föll på en blandning av Corsairs produkter och Asus. Från början så skulle jag inte lägga så mycket pengar utan tänkte mig en lite mer "standard" dator men när jag väl satte igång så tog nörden i mig över.
Följande hårdvara inhandlades:

Corsair Vengeance C70 Gun Metal Black
Asus Sabertooth Z77
Intel i5 3570K
Corsair H100
Corsair Dominator 16GB 1866Mhz
Asus GTX 670 Direct CUII Top
Corsair Force GS 240 GB
Corsair Force GT 120 GB
Samsung Spinpoint 2TB
Seagate Barracuda 3TB
Corsair AX 850
Corsair Individually Sleeved Cables - Red
Corsair SP120 Quiet Edition x2
Corsair AF120 Performance Edition x4

Blev som sagt lite mer än väntat men är super nöjd med resultatet och prestandan, värt varenda krona.

Corsair gone wild

Permalänk
Medlem

Så jävla dundersnyggt!

Permalänk
Medlem

Fruktansvärt snyggt är allt jag har att säga egentligen

Visa signatur

Stationär i5 3570k @ 4.5 Corsair AX750W GTX 670 @ + 140 Corsair Vengeance LP 8gb TJ08-E Seagate Barracuda 1tb ASUS Z77-M PRO

Laptop HP ProBook 6360b 13.3"

Permalänk
Medlem

läckert 5p

Permalänk

Helt klart en av dom snyggaste riggarna jag sett !

Permalänk
Medlem

Asus, Corsair - Svart och rött, underbart

Brukar faktsikt inte gilla svart/röda byggen för det är alltid alldeles för mycket rött, men denna var riktigt fin! 5P.

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Snyggt bygge, märks att du tänkt igenom det före du började med det. 4p!

Permalänk
Medlem

Skulle du kunna ta en bild ifrån sidan med sidoplåten? Vill se hur det ser ut med dom där fläktplatserna på plexit

Permalänk

Hur lång är 8pins kontakten på det sleevade? tänkt att köpa lika dant paket nämligen men hitta inga mått på hur långa kablarna är. Snyggt rigg btw riktigt snyggt!!

Visa signatur

CPU: Intel core i7 4790k | RAM: Corsair Vengeance 16gb | GPU: MSI GeForce GTX 980 4GB | MB: MSI Z97I AC | SSD: Samsung 840 EVO 250gb | HDD: Seagate Barracuda 3T

Battlelog: Vanillaenergy

Permalänk
Medlem

Nja, gillar det inte direkt. Fattar inte vad du gjort med SSD diskarna, ingen fläkt i botten, inga lysrör, du kunde även tagit bort nedre buren också och kört allt där uppe i 5.25 platserna, ett gtx670 dcii? Hoppas du planerat på köpa ett till iallafall annars har du valt helt fel moderkort

3/5p

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Skrivet av zhrooms:

Nja, gillar det inte direkt. Fattar inte vad du gjort med SSD diskarna, ingen fläkt i botten, inga lysrör, du kunde även tagit bort nedre buren också och kört allt där uppe i 5.25 platserna, ett gtx670 dcii? Hoppas du planerat på köpa ett till iallafall annars har du valt helt fel moderkort

3/5p

Okej, då kan jag förklara för dig. Han har satt en SSD i nedre HDD-vaggan, sen har han satt en uppe på buren
Varför ska man förstöra bygget med lysrör?

Det blev riktigt najs! 5p

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MofoSchenked:

Okej, då kan jag förklara för dig. Han har satt en SSD i nedre HDD-vaggan, sen har han satt en uppe på buren
Varför ska man förstöra bygget med lysrör?

Det blev riktigt najs! 5p

Ja, en SSD i vaggan, en uppepå? Varför, finns t.o.m en tom plats längst ner i vaggan om jag inte ser fel? Dat logic

Vitt lysrör är galet snyggt

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Skrivet av zhrooms:

Ja, en SSD i vaggan, en uppepå? Varför, finns t.o.m en tom plats längst ner i vaggan om jag inte ser fel? Dat logic

Vitt lysrör är galet snyggt

Det finns tre st vaggor i nedre buren, där finns 2 HDD's och 1 SSD

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Riktigt fint bygge! 5/5

Skrivet av zhrooms:

Vitt lysrör är galet snyggt

Haha det är väl ändå aningen subjektivt? De flesta växer bort från lysrör vid 14årsåldern...

Permalänk
Medlem

Det som jag skulle vilja kommentera är 6-pinnarna till graffet. Dem ser lite flätade ut där dem kommer ur gummigenomföringen. Kanske skulle kunna lägga dem sleevade kablarna lite snyggare där.

Kabelhållarna på baksidan alá Ikeas påsförslutare som håller 24-pinnaren tyckte jag om! Borde vara standar i ett chassie ju.

Annars tyckte jag det var ett bra galleri! Välskrivit och lagom antal bilder, inte för lite, och inte 8 close-ups på varje moment som vissa har.

Full pott från mig

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt, 5/5!

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Medlem

Reddit much?

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Medlem

ruskigt stilrent och snyggt! Älskar hur moderkortet smälter in i chassit så det knappt syns. Love it!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Översta: 3.9p
Undre: 4.5p

Översta har HDD i 5.25" buren pga bättre luftflöde till det som faktiskt är viktigt GPU/CPU, SSD placerad på golvet och fläkt i botten för ökat luftflöde,

Så tips till TS, gör om.. gör rätt, du har ju dessutom en extra fläkt på nedre hårddiskburen, den kan du sätta i botten istället

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Översta: 3.9p
Undre: 4.5p

Översta har HDD i 5.25" buren pga bättre luftflöde till det som faktiskt är viktigt GPU/CPU, SSD placerad på golvet och fläkt i botten för ökat luftflöde,

Så tips till TS, gör om.. gör rätt, du har ju dessutom en extra fläkt på nedre hårddiskburen, den kan du sätta i botten istället

http://i.imgur.com/7enob.jpg

Varför är fläkt i botten viktigt? Bara undrar för jag har inte det själv

Permalänk

Snyggt! Grafikkortet är dock böjt...

Visa signatur

I5 2500K 4,5Ghz, Gigabyte Z68-UD3H-B3, XFX Radeon 6870 1GB "Double Dissapation", Ocz Agility 3 60GB SSD, Western Digital 500GB HDD, Corsair 8GB XMS3 1600Mhz, Corsair 650D, Corsair TX650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Översta: 3.9p
Undre: 4.5p

Översta har HDD i 5.25" buren pga bättre luftflöde till det som faktiskt är viktigt GPU/CPU, SSD placerad på golvet och fläkt i botten för ökat luftflöde,

Så tips till TS, gör om.. gör rätt, du har ju dessutom en extra fläkt på nedre hårddiskburen, den kan du sätta i botten istället

http://i.imgur.com/7enob.jpg

Jag tycker då att TS rigg är snyggare än din, men det är ju subjektivt.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Nice Låda. Får man fråga vad prislappen landade på då?
15-16Lakan?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Översta: 3.9p
Undre: 4.5p

Översta har HDD i 5.25" buren pga bättre luftflöde till det som faktiskt är viktigt GPU/CPU, SSD placerad på golvet och fläkt i botten för ökat luftflöde,

Så tips till TS, gör om.. gör rätt, du har ju dessutom en extra fläkt på nedre hårddiskburen, den kan du sätta i botten istället

http://i.imgur.com/7enob.jpg

Får tyvärr hålla med HerrGoreMann att TS rigg är snyggare, samt att du måste nog lära dig att alla människor inte har exakt samma smak som en själv när det gäller lysrör eller hur man ska hänga upp hårddiskarna osv.

PS: 5P till dig min herre. Känner lite som många andra att det "röd/svarta" temat är lite out of date och väldigt mainstream men eftersom du bara har det mest detaljerade rött så blir det extremt vacker!

MVH
jensen.

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt! 5/5 Älskar corsair fläktarna har aldirg sett dom förut blir nog att införskaffa ett par åt mig själv i framtiden!

Permalänk
Medlem

Snyggt byggt, fräsig kärra

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt o cleant bygge!

Sen är jag glad att du inte kör med P-12 lysrör och trams som vissa andra gormar om.

Edit: Och ja, TS rigg var mycket snyggare.

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 1070 Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz

Permalänk

Lysrör är i mitt tycke ett automatiskt 1p @zhrooms

Permalänk
Medlem

Stiligt!
Fråga: Hur tycker du moderkortet fungerar? Främst nyfiken på om/hur mycket de pyttesmå fläktarna låter. Var själv sugen på det där moderkortet då jag tycker det är väldigt snyggt men vågade inte p.g.a. fläktarna.

Visa signatur

Huvuddator: Ryzen 2700X EK HF vattenblock|32GB|RTX 3080 Alphacool Eisblock, 280 + 420 rad.
Server: AMD 3850|16GB|~3,5TB HDD|360 rad
Lullull: Rift+Touch|HOTAS Warthog|G27|PS5|Switch OLED

Permalänk

4 från mig tycker du behöver byta plexiglaset i sidplåten antingen mot ett helt klart eller galler om du vill hålla militär temat. sen gillar jag inte de moderkorten tycker färgen på det är gräsligt. sen en vit LED list som inte lyser så mycket så man bara ser in i datorn när det är mörkt sen kunde du haft dominator GT men vet inte kanske det hade blivit för mycket rött

sen de med lysrör är gräsligt men LED list är bra men man får absolut inte se ljuskälla uti från. sen jag såg corsair fläktarna ändra jag uppfatting om fläktar har tyckt innan att man skall ha med svart kant och leds i.
men jag vill att corsair skall släppa pwm då kommer jag köpa de hoppas du är nöjd med ditt bygge hadde velt ha mitt så snyggt med men det kommer nog i vinter

Visa signatur

CPU: Intel Core i9 11900K | GPU: EVGA RTX3080 FTW3 | Mobo: ASUS Maximus XIII HERO | RAM: Corsair Vengeance RGB PRO SL 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL18 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB Samsung 860 EVO 500GB | PSU: Corsair RM850X 850W v2 | Chassi: Phanteks Enthoo Evolv X Anthracite Grey