Permalänk
Medlem

Spela på 30-tum?

Sitter idag på 3x24" (eyefinity) men måste bort pga platsbrist och kikar nu på en 30-tum istället.. finns det någon här som spelar på en 30" och kan rekommendera det eller är det för stort?

Har 2st 7970 i crossfire så upplösningen blir inget problem.

Visa signatur

Sleeve it and they will come

Permalänk
Medlem

Lirar på en 60" och det enda jag märkte var att jag fick backa sittplatsen en aning och köpa trådlöst tgb/mus/headset och en reclinerfotölj.

Visa signatur

Asus Maximus IV Code | i7 7700k | 16gb 3000 CL15 Corsair Vengeance LP | EVGA Geforce GTX 980ti ACX+ SC | Fractal Design Newton R2 800w Modular | 256GB Samsung 840 | 2x1TB WD | Silverstone R03 | Noctua NH-C14 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naicro:

Sitter idag på 3x24" (eyefinity) men måste bort pga platsbrist och kikar nu på en 30-tum istället.. finns det någon här som spelar på en 30" och kan rekommendera det eller är det för stort?

Har 2st 7970 i crossfire så upplösningen blir inget problem.

Spelar på 30", tycker absolut inte att det är för stort, givetvis en smaksak vad som betraktas som för stort.
Hade gärna kört en 60" om det bara hade varit 4K upplösning.

Rekommenderas från min sida iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naicro:

Sitter idag på 3x24" (eyefinity) men måste bort pga platsbrist och kikar nu på en 30-tum istället.. finns det någon här som spelar på en 30" och kan rekommendera det eller är det för stort?

Har 2st 7970 i crossfire så upplösningen blir inget problem.

Jag kör med en Apple cinema 30" och man bara njuter av grafiken.. Jag personligen spelar sämre nu på en mindre skärm än när jag spelar på en 30"
Jag skulle rekommendera det när som helst att köra med en 30" tums.. så länge det är en datorskärm o inte någon sunkig tv som har max upplösning på 1080p ..

Visa signatur

Chassi Lian Li O11 MINI Black MB Asus ROG Strix X570-F CPU Ryzen 5900x / NZXT Z63 RAM 64Gb DDR4 HyperX SSD 2T+2 M.2 + Seagate 2Tb + 2 Ssd GPU Asus Strix GTX3080Ti Oc PSU Corsair SF750 Skärm Odyssey G9 G93SC/ 2x27" LG GP850.

Permalänk
Medlem
Skrivet av styggson:

Lirar på en 60" och det enda jag märkte var att jag fick backa sittplatsen en aning och köpa trådlöst tgb/mus/headset och en reclinerfotölj.

Skrivet av Coke_Smurf:

Spelar på 30", tycker absolut inte att det är för stort, givetvis en smaksak vad som betraktas som för stort.
Hade gärna kört en 60" om det bara hade varit 4K upplösning.

Rekommenderas från min sida iaf

Skrivet av Embu:

Jag kör med en Apple cinema 30" och man bara njuter av grafiken.. Jag personligen spelar sämre nu på en mindre skärm än när jag spelar på en 30"
Jag skulle rekommendera det när som helst att köra med en 30" tums.. så länge det är en datorskärm o inte någon sunkig tv som har max upplösning på 1080p ..

Åfan, hade förväntat mig helt andra svar Men då är det inget snack om det tycker jag, 30" blir det.

Någon som rekommendera en vettig 30"?

Visa signatur

Sleeve it and they will come

Permalänk
Medlem

Jag körde 3x27" eyefinity innan jag köpte en Dell u3011, ångrar mig inte för fem öre!
Underbart att spela men även att jobba på 2560*1600 res, använder fortfarande 2 av 27orna som extended för browser,chatt,streams,logging osv medan man spelar/jobbar.

Rekommenderas iaf!:P

Visa signatur

Spelrigg: 800D| i7 3930K@4,7 GHz - Custom WC | 32 GB Kingston HyperX Beast | 7970 GHz X-Edition |1x30 Dell U3011, 2x27" | Sennheiser HD650 | Xonar Essence STX |
Laptop: G74SX 17,3" 120 Hz 3D |
Server: Phenom II X4 955BE | Corsair XMS3 8 GB | 16 HDDs, 27 TB |
HTPCs: ASUS EEE Box 1.8 Ghz | Blu-Ray | OCZ Vertex 2 60 GB | 4 GB RAM |

Permalänk

Kör på en 59" ibland och det fungerar fin fint

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naicro:

Åfan, hade förväntat mig helt andra svar Men då är det inget snack om det tycker jag, 30" blir det.

Någon som rekommendera en vettig 30"?

Kör själv 2st dell, den nya U3011 och sedan den gamla 3007, och är mycket nöjd med båda skärmarna.
U3011 känns nyare då den har bättre och mer korrekta färger, även mer ljusstark.
Men en del gillar inte dell's anti-glare dom lägger på skärmen, mig stör det inte, men alla är vi ju olika.

Sen har du ju LG W3000H och HP ZR30w, billigast är ju LG.n, har inte testat dessa och kan inte uttala mig om hur dom är, men dellen har fått bäst recensioner.

NEC och Eizo har ju ett par med, men då börjar det bli rätt dyrt.

Så en Dell Ultrasharp U3011 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=728130
är den enda jag kan rekommendera utan att ha testat andra märken.

Permalänk
Medlem

Det är ett under att spela på en 30". Färgerna och upplösningen på 2560x1600. Känns riktigt b att lira på vänners "fullHD"..

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Kör på en Dell 3007'a, vill inte lira på något annat än 30" numera.
Finns hur många 30" som helst till salu på blocket numera så det går att komma över billiga 30". Jag köpte min beggat.
Gäller bara kolla så skärmen inte kör på någon gammal TN-panel.

Skulle dock kunna tänka mig att en 3 x 27" eyefinity setup slår en singel 30", men kör man på koreaskärmarna med 2560x1440 i upplösning, så kräver det ju sitt grafikkort (och ett fett skrivbord).

Älskar min 30" iaf, skitskoj att ta med den på lan också, polarnas 24" ser ut som små läsplattor i jämförelse. ;D

Permalänk
Medlem

Sitter med 50" själv och det ger lite "bio-känsla" vilket jag älskar.

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk

Hur långt från era 30" sitter ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tony Clifton:

Hur långt från era 30" sitter ni?

cirka 50 cm

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naicro:

Sitter idag på 3x24" (eyefinity) men måste bort pga platsbrist och kikar nu på en 30-tum istället.. finns det någon här som spelar på en 30" och kan rekommendera det eller är det för stort?

Har 2st 7970 i crossfire så upplösningen blir inget problem.

Hur är det med microstuttering?

Visa signatur

Chassi: Parvum S2.0 CPU: I7 3770k @4.6 GHz Watercooled RAM: Corsair LP 16 GB 1600 MHz GPU:ASUS GTX 980 Ti @1.3 GHz Moderkort: ASUS Maxiumus V Gene PSU: Corsair RM750 Lagring: Samsung 840 EVO 250GB + 850 EVO 250GB Ljudkort: Asus Xonar U7

Kringutrustning: Logitech G402, Logitech UltraX, Logitech G35, BenQ XL2430T

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Coke_Smurf:

Kör själv 2st dell, den nya U3011 och sedan den gamla 3007, och är mycket nöjd med båda skärmarna.
U3011 känns nyare då den har bättre och mer korrekta färger, även mer ljusstark.
Men en del gillar inte dell's anti-glare dom lägger på skärmen, mig stör det inte, men alla är vi ju olika.

Sen har du ju LG W3000H och HP ZR30w, billigast är ju LG.n, har inte testat dessa och kan inte uttala mig om hur dom är, men dellen har fått bäst recensioner.

NEC och Eizo har ju ett par med, men då börjar det bli rätt dyrt.

Så en Dell Ultrasharp U3011 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=728130
är den enda jag kan rekommendera utan att ha testat andra märken.

Tack för tipsen! Kan bli en Dell

Skrivet av FL3JM:

Kör på en Dell 3007'a, vill inte lira på något annat än 30" numera.
Finns hur många 30" som helst till salu på blocket numera så det går att komma över billiga 30". Jag köpte min beggat.
Gäller bara kolla så skärmen inte kör på någon gammal TN-panel.

Skulle dock kunna tänka mig att en 3 x 27" eyefinity setup slår en singel 30", men kör man på koreaskärmarna med 2560x1440 i upplösning, så kräver det ju sitt grafikkort (och ett fett skrivbord).

Älskar min 30" iaf, skitskoj att ta med den på lan också, polarnas 24" ser ut som små läsplattor i jämförelse. ;D

Ja det finns en hel drös 30" på blocket, från 3000:- om man står ut med HP..

Skrivet av Arvidbergstedt:

Hur är det med microstuttering?

Knappt märkbart

Skrivet av omdull:

Noterat

Visa signatur

Sleeve it and they will come

Permalänk

Vad hände, Naicro? Köpte du en 30"?

Själv är jag sugen på att det ska komma någon officiellt från Dell om deras nästa 30", U3013. Speciellt nu när U2713 fått ett så bra mottagande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tony Clifton:

Vad hände, Naicro? Köpte du en 30"?

Själv är jag sugen på att det ska komma någon officiellt från Dell om deras nästa 30", U3013. Speciellt nu när U2713 fått ett så bra mottagande.

Vad jag har läst så är U3013HM på gång och den kommer att vara billigare än U3011 eftersom att det inte är en ersättare utan är mer inriktad mot hemmakonsumenter. Tony slå till på en 30 tummare snart, du har pratat om att köpa en länge så vad hindrar dig? Spelar du eller tittar på film samt arbetar så finns inget bättre alternativ i dag än en 30 tummare. Du får så mycket real estate att det är löjligt.

Permalänk
Skrivet av landahl:

Vad jag har läst så är U3013HM på gång och den kommer att vara billigare än U3011 eftersom att det inte är en ersättare utan är mer inriktad mot hemmakonsumenter. Tony slå till på en 30 tummare snart, du har pratat om att köpa en länge så vad hindrar dig? Spelar du eller tittar på film samt arbetar så finns inget bättre alternativ i dag än en 30 tummare. Du får så mycket real estate att det är löjligt.

Jo, jag tror dig. En 30" skulle nog vara helrätt. Så jag väntar rastlöst på att U3013 ska släppas. Det som hittills hindrat mig från att slå till på U3011 är att jag varit lite orolig för värmeutvecklingen från lysrören i skärmen. Fast i övrigt är jag övertygad om att jag skulle bli väldigt nöjd med den också. Men en ny fräsch modell till lite lägre pris med WLED och semi-glossy coating skulle passa mig perfekt. Jag hoppas vi får se en sån i början på nästa år.

Permalänk
Skrivet av Tony Clifton:

Jo, jag tror dig. En 30" skulle nog vara helrätt. Så jag väntar rastlöst på att U3013 ska släppas. Det som hittills hindrat mig från att slå till på U3011 är att jag varit lite orolig för värmeutvecklingen från lysrören i skärmen. Fast i övrigt är jag övertygad om att jag skulle bli väldigt nöjd med den också. Men en ny fräsch modell till lite lägre pris med WLED och semi-glossy coating skulle passa mig perfekt. Jag hoppas vi får se en sån i början på nästa år.

Gav upp väntan och köpte en 3011 då mina 305T+ dog.
Det du nämner om värme kan jag dock hålla med om, det är ett element man sitter vid på sommaren =(
Men bilden är bra, lite grön dock jämfört med min U2412 som står på höjden brevid för irc och annat kul.

Att spela på en 30" är underbart men det är jobbigt om man växlar mellan storlek ibland. Tar en stund att vänja sig. Iaf i RTS spel.

Visa signatur

PC:Intel i9 12900K, 32 GB DDR5, 4*2TB Corsair MP600 Pro, Nvidia 3090 FE, Win 11, Corsair HydroX, ASUS PA32UC & Aorus AD27QD | Kamera: Nikon D610 | Server: i5, 32GB, 7*18TB Debian