Officiella Counter-Strike: Global Offensive-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Aa de måste de va...Hoppas de fixats, svin irriterande:(

De finns en serverbrowser? Som alla andra cs..
Jag har spelat 1.6 i över 10 år med pasuer imellan åt..Jag kan säga att detta är klar förbättring jämfört me source som är ren skit...Source är ett barnspel, jämfört med 1.6, ingen rekyl alls...CS.GO lutar sig lite mer åt 1.6 än vad source gör...

För övrigt gillar jag ljuden, voice commands, musiken i menyerna:)
Tycker inte de är riktigt CoD..mer CS..
"Take a picture" grejer efter att folk dödat dig, alltså tf2 killcam, är dryg och irriternde:/
Men spelet är ändå bättren source..Jag hatar source:/

EDIT: Jag kan till och med tilläga att jag hellre spelar de här än ett spel som ska bugga varje steg man tar, eller varje gång man försöker kniva någon, eller som generatar random invisible walls överallt...som bf3..

Skojar du eller? du kan ju inte säga att CSGO lutar sig mer åt 1.6 än Source Frågar du 100st kommer 99 av dom säga att det är mer likt Source.

CSGO = Nyare version av Source
CSPromod = Nyare version av 1.6

Visa signatur

Kamera: Nikon D810 & D800, DJI Mavic 2 Pro, Nikon 14-24, Nikon 28-300
Hemsida Instagram Facebook

Permalänk
Medlem

Tycker att spelet är kul, betydligt närmare 1.6 i känslan än vad source är. Annars håller jag med ovanstående att grafiken är lite plottrig och att det kan vara lite halvtaskigt att se folk, speciellt om de är långt borta

Edit: Inte ovanstående, som tycker precis tvärt om. Någon annan var det

Visa signatur

Dota 2!

Permalänk
Medlem
Skrivet av slotte:

Skojar du eller? du kan ju inte säga att CSGO lutar sig mer åt 1.6 än Source Frågar du 100st kommer 99 av dom säga att det är mer likt Source.

CSGO = Nyare version av Source
CSPromod = Nyare version av 1.6

Tror du missuppfatta de jag skrev:/ Tar du både source och Csgo..så lutar sig csgo mer åt 1.6 än vad source gör..du har förstått de helt fel, du har lagt både 1.6 och source i 2 olika håll och lutar csgo mot source..Jag har en enda kategori och de är 1.6, sen tälvas de om source och csgo och där vinner csgo..
1.6 är bättre..

Skrivet av SuperSverker:

Personligen tycker jag det, dock är jag en av dem som tyckt om Source

Browsern hade jag missat helt i så fall, för jag hittade den inte alls?

Så du menar att Source är ett barnsopel, jämfört med ett spel som smäller upp en fet bild på din skärm som säger "Ditt jobb är att defusa bomben, den är DÄR ->"...."DÄR<-"...."DÄRBORTA!"

Det är all L4D-skit som gör att jag helt enkelt inte tror på spelet...texturerna inräknade..

Browsern hittar du i Play/Comminuty server browser
De lite irrterande med pilarna om var man hittar bomben o så, men jag snackar om spelet i sig, inte om hur man defusar bomben..Är de en snut kvar, så kmr han såklart hitta bomben utan pilen hur svårt är de o följa ljudet :P? Gjorde jag iallafall, i alla mina år i 1.6
Men de jag försöker förklara är hur spelet i sig är, alltså hur man skjuter o så, Source var ett barnspel då du kunde sikta på huvet, spraya, och alla skott träffar huvudet, ingen rekyl alls, då csgo har lite mer rekyl och känsla i vapnen, de är de enda jag menar

1.6 är fortfarande ett av de bästa fps spel som finns ute, och jag tror valve i sig har tappat den känslan. De försöker göra ett spel med finare grafik, bättre flytt men missar hela den fps känsla 1.6 gav. Jag tror också att grafikmotorn i sig förstör den känslan. Kolla t.ex Bf3, som använder frostbite 2, och bad company 2 som använder frostbite 1...Känslan i de spelet är inte ens likt sig själva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nocebo:

ni som inte har testat gå in i options och ändra view model till classic. känns så grymt mycket bättre med rätt field of view.

i konsolen kan ni skriva viewmodel_fov 68

Vad säger VAC om detta?

samt
http://counterstrikego.com/threads/fov.734/

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Inaktiv

fov och viewmodel offset är låsta i ett visst intervall, så man kan inte ställa in nåt under eller över intervallet. Inom intervallet så bör det vara safe.

Finns tre presets, couch, desktop och classic, men man kan även labba med sin egen viewmodel. vievmodel_offset_x (y och z) samt _fov

Permalänk
Medlem

Jag kör med detta

viewmodel_fov 65
viewmodel_offset_x 2
viewmodel_offset_y 2
viewmodel_offset_z -2
cl_bob_lower_amt 10
( i classic )
Funkar riktigt bra faktiskt

Permalänk

Admin tools för server, hur skaffar jag det? Och vilket?

Permalänk
Medlem

ska kanske köpa csgo

Permalänk
Medlem

CS är inget spel för de RP spelarna som vill spela uppdrag och se historia. CS är fokuserat på en enda sak, e-sport.
CS 1.6 är allt för gammal för att ens vara attraktivt, spelet är fortfarande competetive och det bästa e-sport spelet på marknaden men iomed att de flesta casual spelarna valt att lämna spelet pga sin ålder och grafik så finns det inte längre någon publik, därav inga turneringar etc.

CSgo är enligt mig 1 enda sak, ett försök att återfå en bred publik så att det åter igen kan bli stort inom e-sport.

Och för de som säger att det är en flopp, skitsnack säger jag. Om ni tycker att spelet ser dåligt ut etc, gå tillbaka till bf3.
Som sagt, det är inte direkt ett spel som vanligt, det är gjort för e-sport och för de som håller på inom området gäller det att vara bättre än motståndet, inte att gilla hur grafiken ser ut.

Jag tror att CSgo kommer bli stort i och med att folk helt enkelt inte har nån valmöjlighet, CSgo kommer vara där fokuset ligger, CSgo kommer vara det enda spel värt att satsa på, ingen seriös arrangör kommer längre anordna något annat på sina LAN / tävlingar.

( mina tankar, säger inte att andra har fel eller att jag har rätt : ) )

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zhacha:

CS är inget spel för de RP spelarna som vill spela uppdrag och se historia. CS är fokuserat på en enda sak, e-sport.
CS 1.6 är allt för gammal för att ens vara attraktivt, spelet är fortfarande competetive och det bästa e-sport spelet på marknaden men iomed att de flesta casual spelarna valt att lämna spelet pga sin ålder och grafik så finns det inte längre någon publik, därav inga turneringar etc.

CSgo är enligt mig 1 enda sak, ett försök att återfå en bred publik så att det åter igen kan bli stort inom e-sport.

Och för de som säger att det är en flopp, skitsnack säger jag. Om ni tycker att spelet ser dåligt ut etc, gå tillbaka till bf3.
Som sagt, det är inte direkt ett spel som vanligt, det är gjort för e-sport och för de som håller på inom området gäller det att vara bättre än motståndet, inte att gilla hur grafiken ser ut.

Jag tror att CSgo kommer bli stort i och med att folk helt enkelt inte har nån valmöjlighet, CSgo kommer vara där fokuset ligger, CSgo kommer vara det enda spel värt att satsa på, ingen seriös arrangör kommer längre anordna något annat på sina LAN / tävlingar.

( mina tankar, säger inte att andra har fel eller att jag har rätt : ) )

Exakt, om man har följt devsens blog och vart med under betan så fattar man att det finns en tanke bakom allt. Fast visst finns det utrymme för finjustering, men att få nerdrage över att x är y annorlunda mot cs 1.6 är ju bara meningslöst... Ni som tycker det är skit, spela inte då...

Permalänk
Medlem

Spelupplevelse
Kan börja med att berätta att jag aldrig riktigt varit ett CS:S fan så har tyvärr inte spelat CS:S mer än ett fåtal gånger, jag är en trogen CS 1.6 spelare. Men trots det så får jag säga att det enda som jag upplever som ett irritationsmoment i CS:GO är att vapnet rör sig annorlunda både när man siktar med kikarsikte eller bara springer runt med ett vapen i handen. Helt klart realistiskt och givetvis ingen nyhet bland dagens spel - dock bara en liten finess som jag stör mig på. I övrigt så är CS:GO ett riktigt roligt spel som bjuder på många nyheter, både i form av spellägen, vapen, granater och kartor.

Okej, man kanske inte ska glömma att påpeka att ljudeffekterna är lite mesiga och ganska tråkiga men förhoppningsvis fixar Valve detta inom en snar framtid.

Tror helt klart på att CS:GO kommer bli en succé bland moderna gamers men har svårt att se CS:GO ta över med samma publik som CS 1.6 en gång i tiden hade.

Grafik
Jag kör CS:GO med samtliga inställningar på högsta möjliga och jag är helnöjd med spelet hittils. Har läst på diverse olika forum om spelare som klagar på att texturerna är lågupplösta och det första jag frågar mig själv är då, jämfört med vadå? Grafiken är enormt många gånger bättre på alla möjliga sätt och vis jämfört med CS:S och CS 1.6.

Vad har du för hårdvara, grafikinställningar och fps i CS:GO?
CPU: Intel Q9550 @ 3.4Ghz
RAM: 4Gb 1066Mhz
GFX: Gigabyte HD6950 1Gb @ 900/1325 (Flashat till 6970)
HDD: SSD
Grafikinställningar: Högsta möjliga
FPS: Varierar, helt klart spelbart. 60-80 fps i genomsnitt.

Permalänk

Känns som precis samma gamla spel, folk står utanför dubbeldörr i Aztec och t vägrar rusha ut även fast dom hinner före ct, alla ska envisas med att rösta till dust 2 så fort något lag har övertaget eller att mixa om lagen. Haha, trodde nog att spelet inte skulle förändras så mycket, särskilt inte public så man är inte förvånad.

Lite kul är det och spela 5 on 5 med kompisar dock.

Men i stort sett samma gamla spel om och om igen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reezpkt:

Jag kör med detta

viewmodel_fov 65
viewmodel_offset_x 2
viewmodel_offset_y 2
viewmodel_offset_z -2
cl_bob_lower_amt 10
( i classic )
Funkar riktigt bra faktiskt

Testade detta också i Classic mode tycker det funkar/känns bättre än innan iaf.

Gillar nog mest Arms race lite högre tempo i det synd bara att det bara finns 2st maps men det kanske kommer nya senare.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Skrivet av _tekken_:

Att använda sig utav developer console är ingenting du kan bli bannad för, det gäller bara hos Blizzard.
Du kan köra scripts, macros, ja, vad du nu känner för, så länge det körs i developer console. ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Testade detta också i Classic mode tycker det funkar/känns bättre än innan iaf.

Gillar nog mest Arms race lite högre tempo i det synd bara att det bara finns 2st maps men det kanske kommer nya senare.

Du kan alltid köra på community servrar som har lite fler maps

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kan man ha dedicated server på detta? Hittar inget program på steam.

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Kan man ha dedicated server på detta? Hittar inget program på steam.

Om du går i CSGO menyn så kan du välja browse community servers

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reezpkt:

Om du går i CSGO menyn så kan du välja browse community servers

Skickades från m.sweclockers.com

Ja men hur får man en egen server?

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem

Jag kör själv Betan just nu och jag kan säga att det är CS.
CS:GO är ju inte likt något utav de tidigare CS även fast det är en
blandning av 1.6 och source.
Men jag håller med några utav de övre kommentarerna om att
CS:GO är riktat mot e-sporten precis som de förra Counter-Strike spelen,
vilket jag tycker är bra eftersom jag inte set BF och CoD som ett spel som tillhör e-spoten (Personlig åsikt)

Kan även tillägga att jag har spelat mycket CSS (1000h+) och tycker själv att jag är en duktig spelare, men personligen är jag inte så bra i CS:GO x)
Så ja, vart ville jag komma med detta?

Jo att bara för man varit bra i CSS eller 1.6 så är det inte säkert att man är så bra i CS:GO eftersom att man måste lära sig nya hitboxes, rekyl m.m
Tycker personligen att det är rätt kul när man lirar CSS och det kommer en 1.6 spelare och tror han kommer vara bäst på servern bara för att (Och det är inte verkligheten)

Men ja, nu har jag fått mitt sagt och taggar för spelsläppet

Visa signatur

l Antec Three Hundred l Corsair CX 600W l 2x4+2x2=12 gb 1600mhz
l XFX Radeon HD 6950 2Gb l Gigabyte GA-990XA-UD3 l AMD Phenom II x6 3,2ghz
l Noctua NH-U9B SE2 l Verbatim 120Gb ssd l 1tb 7200rpm

Permalänk
Medlem

Men visst, kul att konsolkillarna för något CS att spela. Synd att Valve är bara 3-4 år sena, då ny konsolgeneration kommer förmodligen nästa E3.

Sen för PC spelarna, för dem CS:GO bara för att inte Valve ska få massa whine? Eller är det faktiskt någon större skillnad på CS:S?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Men visst, kul att konsolkillarna för något CS att spela. Synd att Valve är bara 3-4 år sena, då ny konsolgeneration kommer förmodligen nästa E3.

Varför skulle inte den nya generationen konsoler kunna köra Global Offensive?

Skrivet av Lindgren92:

Sen för PC spelarna, för dem CS:GO bara för att inte Valve ska få massa whine? Eller är det faktiskt någon större skillnad på CS:S?

Enorm skillnad

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem

sämsta invensteringen på många år tråkigt spel kass känsla 2005grafik exakt samma spel som för 12år sen förutom molotov 2 av 10 toastar! pangar hellre 1.6 fast ja inte spelar de hellre längre.

Battlefield!!! dom kom dom såg dom segrade. nått sånt

Visa signatur

Intel i7 3770k, Asus P8Z77-V - ATX / Z77, Corsair Vengeance Low Profile 16gig 1600mhz, Gigabyte GTX 780ti, Corsair Intern SSD 120GB Force 3, Samsung 840 EVO Series SSD 250GB, 2TB 3,5" HDD 7200rpm, 250GB 2,5" CM Storm Stryker, BenQ XL2420T 24 120hz. Func MS-3 Gaming Mouse, Logitech G510, QPAD CT Pro Mouse Pad, SteelSeries Siberia v2, General LÖS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lixsom:

sämsta invensteringen på många år tråkigt spel kass känsla 2005grafik exakt samma spel som för 12år sen förutom molotov 2 av 10 toastar! pangar hellre 1.6 fast ja inte spelar de hellre längre.

Battlefield!!! dom kom dom såg dom segrade. nått sånt

Tönt.

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Medlem

Battlefield och CS går inte att jämföra, de spelar inte i samma liga

Tycker faktiskt CS:GO är riktigt kul.

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Skrivet av Koffe_93:

Jag kör själv Betan just nu och jag kan säga att det är CS.
CS:GO är ju inte likt något utav de tidigare CS även fast det är en
blandning av 1.6 och source.
Men jag håller med några utav de övre kommentarerna om att
CS:GO är riktat mot e-sporten precis som de förra Counter-Strike spelen,
vilket jag tycker är bra eftersom jag inte set BF och CoD som ett spel som tillhör e-spoten (Personlig åsikt)

Kan även tillägga att jag har spelat mycket CSS (1000h+) och tycker själv att jag är en duktig spelare, men personligen är jag inte så bra i CS:GO x)
Så ja, vart ville jag komma med detta?

Jo att bara för man varit bra i CSS eller 1.6 så är det inte säkert att man är så bra i CS:GO eftersom att man måste lära sig nya hitboxes, rekyl m.m
Tycker personligen att det är rätt kul när man lirar CSS och det kommer en 1.6 spelare och tror han kommer vara bäst på servern bara för att (Och det är inte verkligheten)

Men ja, nu har jag fått mitt sagt och taggar för spelsläppet

Måste faktiskt hålla med, har suttit med cs:go en hel del och var lite skeptisk i början. Men efter lite speltimmar så tycker jag om det mer och mer, gillar att det är "svårare" än css vad gäller hitbox och rekyler blir mer match på något sätt.

Permalänk
Medlem

Första intrycket man fick va då inte direkt positivt. Det här är fan en värre CS än Source. :/

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem

SÅ ni som spelat spelet. Vad tycker ni hittills? Kommer CS och CSS spelare gå över till CSGO?

Permalänk
Medlem

Om jag köper det på Steam nu, kan jag spela direkt då?

Permalänk
Medlem

någon cs 1.6 spelare som testat CSGO ?
har själv spelat cs 1.6 i 6-7 år, har även css men jag kan inte spela den vet inte vf kanske för jag gillar mer det klassiska som 1.6 har.
vet någon vad man ska ha i burken för att klara CSGO minimum och rekommenderat?

Permalänk
Medlem

När släpps spelet?

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD