Datorpaket hos Inet med montering! (>9000 kr)

Permalänk

Datorpaket hos Inet med montering! (>9000 kr)

Datorn ska användas till spel som WoW, Heroes of Newerth, Diablo 3, Skyrim och kommer nog testa Guild Wars 2 nu närmast när det kommer!

http://www.inet.se/kundvagn/visa/2170287/dator6

Ser det bra ut eller något som jag bör fundera att ändra på? Tacksam för tips och synpunkter innan köp!

Permalänk
Medlem

Det ser bra ut.
Det enda jag inte vet nåt om är moderkortet.
Men det är ett Z77 och det är bra.

Visa signatur

ASUS P8Z77-V DELUXE, Core i7 3770K@4.2GHz, Noctua NH-U12P SE2, Corsair 8GB 1600MHz, Gigabyte GTX 650Ti 2GB,
Samsung Pro 840 256GB, 1TB WD Green, be Quiet! E9 680W Modulär, Fractal Define R4

Permalänk
Skrivet av halojoy:

Det ser bra ut.
Det enda jag inte vet nåt om är moderkortet.
Men det är ett Z77 och det är bra.

Ok skönt att höra!

Några funderingar som jag har:

Ska jag ta Bitfenix Outlaw istället för CM Elite 430? Med Bitfenix behövs ingen adapter då den har en 2.5 plats och jag tycker det ser snyggare ut än CM chassit. Har förstått att det är dessa två chassin som det står emellan i den här prisklassen också! Det tråkiga är att det står "Försenad" på Bitfenix Outlaw hos Inet så kanske dröjer innan jag får datorn om jag tar det...

Sen undrar jag om nätaggregatet är det bästa för mig eller om jag ska kolla på något nätaggregat med 80+ Bronze? Går ner i antal watt om jag kollar på sådana nätagg i samma prisklass 380-580 kr där Corsair agget på hela 600W för bara 499 kr är mycket watt per krona men tycker ni det finns något annat som är bättre att ta?

Moderkortet är nog inget speciellt men vill köra med Asrock och det stod mellan Pro3 och Pro4 och då blev det Pro4 då detta har 4 + 2 power phase design medan Pro3 har 4 + 1 så tänker att Pro4 är snäppet bättre (säkrare) vid överklockning!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det kan vara värt att vänta.
Eftersom man ska gilla utssendet på lådan man ska leva med.
Båda lådorna kommer att funka.

Vad jag tittar på är bredden på lådan och storleken.
En större låda är lättare att arbeta i och stuva undan strömkablar.
En hög (160mm) kylare kanske inte ens får plats i en smal låda.

Jag tittar även på vikten. CM 430 väger t.ex. 4.7kg
Den här http://www.inet.se/produkt/6901660/cooler-master-centurion-53...
väger 9.7kg. Alltså dubbelt!
Det betyder tjockare plåt i väggarna och den står stadigt.
Det i sin tur gör det till en tystare låda. Troligtvis.

När jag gör paket till medlemmar här går jag inte billigare än den här
Recension: http://www.overclockersclub.com/reviews/cooler_master_534_pc_...
424 kr
Jag tycker dessutom att den är stilren och snygg.

En adapter för 2.5" till 3.5" kostar bara 49:-
Så det är inget starkare skäl att vålja låda.
http://www.inet.se/produkt/6309055/adapterkit-2-5-till-3-5

Visa signatur

ASUS P8Z77-V DELUXE, Core i7 3770K@4.2GHz, Noctua NH-U12P SE2, Corsair 8GB 1600MHz, Gigabyte GTX 650Ti 2GB,
Samsung Pro 840 256GB, 1TB WD Green, be Quiet! E9 680W Modulär, Fractal Define R4

Permalänk
Skrivet av halojoy:

Det kan vara värt att vänta.
Eftersom man ska gilla utssendet på lådan man ska leva med.
Båda lådorna kommer att funka.

Vad jag tittar på är bredden på lådan och storleken.
En större låda är lättare att arbeta i och stuva undan strömkablar.
En hög (160mm) kylare kanske inte ens får plats i en smal låda.

Jag tittar även på vikten. CM 430 väger t.ex. 4.7kg
Den här http://www.inet.se/produkt/6901660/cooler-master-centurion-53...
väger 9.7kg. Alltså dubbelt!
Det betyder tjockare plåt i väggarna och den står stadigt.
Det i sin tur gör det till en tystare låda. Troligtvis.

När jag gör paket till medlemmar här går jag inte billigare än den här
Recension: http://www.overclockersclub.com/reviews/cooler_master_534_pc_...
424 kr
Jag tycker dessutom att den är stilren och snygg.

En adapter för 2.5" till 3.5" kostar bara 49:-
Så det är inget starkare skäl att vålja låda.
http://www.inet.se/produkt/6309055/adapterkit-2-5-till-3-5

Tack för alla tips tror det får bli Bitfenix chassit det känns som det rätta av nån anledning! Sen om jag får vänta ett tag blir det segt men det kommer göra det desto roligare när datorn väl kommer!

Vad säger du om mina funderingar kring nätaggregat som jag skrev i förra inlägget?

Sen har jag ett litet dilemma när det gäller att installera Windows på datorn när jag väl får den som vore nice om det går att lösa på ett smidigt sätt! Jag har nämligen på min nuvarande Seagate hårddisk ett äkta Windows 7 x64 (svensk) installerat och på den ligger ännu en äkta Windows 7 installation (engelsk x64) som ISO-fil. Frågan är hur jag ska gå till väga för att installera den på min nya dator då den nuvarande datorn har ett moderkort som gått sönder och går alltså inte att starta upp..? Kan jag sätta i Seagate hårddisken i den nya datorn och på något vis gå därifrån för att installera ISO-filen på SSD:n som jag nu beställer till min nya dator?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imbauser123:

Sen undrar jag om nätaggregatet är det bästa för mig eller om jag ska kolla på något nätaggregat med 80+ Bronze? Går ner i antal watt om jag kollar på sådana nätagg i samma prisklass 380-580 kr där Corsair agget på hela 600W för bara 499 kr är mycket watt per krona men tycker ni det finns något annat som är bättre att ta?

Moderkortet är nog inget speciellt men vill köra med Asrock och det stod mellan Pro3 och Pro4 och då blev det Pro4 då detta har 4 + 2 power phase design medan Pro3 har 4 + 1 så tänker att Pro4 är snäppet bättre (säkrare) vid överklockning!

Det brukar ofta vara en väldigt liten skillnad mellan olika moderkort i samma serie. Det som skiljer mest är priset. De vill helt enkelt anpassa priserna så att de har ett kort på varje nivå. Så oavsett vad man har för prisgräns i plånboken så ska man hitta ett kort från just AsRock, ASUS, MSI. MSI är nästan värst på det här.

Du har en vass processor, Core i5 3570K och ett höpresterande graffe GTX 660 Ti.
Jag skulle inte gå lägre än 550W.
Det rekommenderas för ditt GTX 660 Ti minst 450W
Då har man en marginal på 100W.

Det är svårt att hitta ett aggregat på 550-650 som är lika prisvärt som Corsair 600W.
Och om det finns nåt som är billigare vill jag knappast ha det.
Det kan ju vara ett med dålig kvalitet och som är högljutt.

Mitt råd är att du ligger kvar på det där aggregatet
och om du byter upp dig så ta Corsair eller beQuiet.
Dom gör kvalitet.

Visa signatur

ASUS P8Z77-V DELUXE, Core i7 3770K@4.2GHz, Noctua NH-U12P SE2, Corsair 8GB 1600MHz, Gigabyte GTX 650Ti 2GB,
Samsung Pro 840 256GB, 1TB WD Green, be Quiet! E9 680W Modulär, Fractal Define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imbauser123:

Sen har jag ett litet dilemma när det gäller att installera Windows på datorn när jag väl får den som vore nice om det går att lösa på ett smidigt sätt!
Jag har nämligen på min nuvarande Seagate hårddisk ett äkta Windows 7 x64 (svensk) installerat och på den ligger ännu en äkta Windows 7 installation (engelsk x64) som ISO-fil.
Frågan är hur jag ska gå till väga för att installera den på min nya dator då den nuvarande datorn har ett moderkort som gått sönder och går alltså inte att starta upp..?
Kan jag sätta i Seagate hårddisken i den nya datorn och på något vis gå därifrån för att installera ISO-filen på SSD:n som jag nu beställer till min nya dator?

Kanske du kan höra med nån (arbets-)kompis om du får sätta i hårddisken
för att komma åt ISO-filen och bränna till en DVD-skiva.

Om du bara får tillgång till en annan fungerande dator och en tom DVD-skiva
så är det inget problem längre.

Visa signatur

ASUS P8Z77-V DELUXE, Core i7 3770K@4.2GHz, Noctua NH-U12P SE2, Corsair 8GB 1600MHz, Gigabyte GTX 650Ti 2GB,
Samsung Pro 840 256GB, 1TB WD Green, be Quiet! E9 680W Modulär, Fractal Define R4

Permalänk
Permalänk

Inser faktiskt inte förrän nu att det blev fel i titeln!

Men ja budgeten är på 9000 kr och det borde stå < 9000 kr eller om man ska vara riktigt petig <= 9000 kr

Skrivet av halojoy:

Kanske du kan höra med nån (arbets-)kompis om du får sätta i hårddisken
för att komma åt ISO-filen och bränna till en DVD-skiva.

Om du bara får tillgång till en annan fungerande dator och en tom DVD-skiva
så är det inget problem längre.

Ja det får väl bli så jag får gå tillväga! Tack för hjälpen

Permalänk

Har ett alternativt paket istället för det i startinlägget som jag slits mellan:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/2173795/datorfinal2

Bättre?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/2173795/datorfinal2
Jag vet inte. De alternativen är ganska lika.
Jag gillar moderkortet Extreme4 bättre
men är lite rädd för SSD med SandForce kontroller.
Samsung känns bättre. Jag skulle inte riskera Sandforce problem.

Hörru!
När du får hem datorn och har monterat ihop den
då sätter du först bara i din gamla Seagate hårddisk.
Och bootar med den. Då får du ju upp ditt gamla Windows och med ISO-filen.
Sen bränner du ISO till en DVD.
Stänger av datorn och tar bort din gamla hårddisk.
Sätter i SSD och installerar på den.

Det borde väl gå?

Visa signatur

ASUS P8Z77-V DELUXE, Core i7 3770K@4.2GHz, Noctua NH-U12P SE2, Corsair 8GB 1600MHz, Gigabyte GTX 650Ti 2GB,
Samsung Pro 840 256GB, 1TB WD Green, be Quiet! E9 680W Modulär, Fractal Define R4

Permalänk
Skrivet av halojoy:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/2173795/datorfinal2
Jag vet inte. De alternativen är ganska lika.
Jag gillar moderkortet Extreme4 bättre
men är lite rädd för SSD med SandForce kontroller.
Samsung känns bättre. Jag skulle inte riskera Sandforce problem.

Ja det känns som det är väldigt jämnt mellan paketen...

Har förstått att Samsung SSD:n är det mer stabila/säkrare valet men det är ju Inet som monterar datorn och testar den när den är monterad så blir det problem så får de lösa det helt enkelt! Eller kommer problemen med SF SSD:er först efter ett tag och vad är det för problem vi snackar om exakt?

Skrivet av halojoy:

Hörru!
När du får hem datorn och har monterat ihop den
då sätter du först bara i din gamla Seagate hårddisk.
Och bootar med den. Då får du ju upp ditt gamla Windows och med ISO-filen.
Sen bränner du ISO till en DVD.
Stänger av datorn och tar bort din gamla hårddisk.
Sätter i SSD och installerar på den.

Det borde väl gå?

Det var så jag tänkte men vet inte om det funkar? Kommer jag in i gamla Windows om jag startar i felsäkert läge kanske? Min bror tror att datorn kommer tro att det är en ny installation av Windows och att det inte funkar men han var osäker sa han!

Skickades från m.sweclockers.com