Valve anpassar Steam för tv-apparater

Permalänk
Medlem

Svårt att sitta bekvämt med mus och tangentbord i soffan (för FPS och RTS) kan ni posta bilder med förslag på vad man kan göra?

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

Riktigt bra, det är precis så jag spelar majoriteten av mina spel!

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av The_Edge:

Det är väl inget fel med fler alternativ? Det är ju snack om ett extra fullskärmsläge för dem som tycker det passar bättre på sin storbildsskärm.

Fler alternativ är bra tycker jag, men däremot svårt att sitta bekvämt med mus och tgb vid tvn.

Permalänk
Skrivet av anon4992:

Kan ju å andra sidan bli så att PCn blir ännu mer konsolskadad istället, eller har valve tänkt att man ska sitta med mus o tangentbord när man lirar i vardagsrummet?

Så jag sitter i alla fall. Comfy couch PC gaming <3

Sitter bakåtlutad med fötterna på vardagsrumsbordet. Tangentbord i knät med en kudde som stöd för armen så den inte hänger i luften. Musen har jag på soffan. Fungerar lika bra som vilken musmatta som helst, men lägg dit en musmatta om ni har problem. Vill man höja upp musarmen så ta en kudde där också. Det behöver inte jag dock. Ska försöka komma ihåg att ta en bild då jag kommer hem.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Skrivet av Calle2003:

Svårt att sitta bekvämt med mus och tangentbord i soffan (för FPS och RTS) kan ni posta bilder med förslag på vad man kan göra?

https://lh5.googleusercontent.com/-1uKWnNaBHp4/UDIiWJ4exsI/AA...

Själv hoppas jag på att det går att fixa någon lösning liknande FragFX fast för PC-bruk.

En musmatta på en kudde till höger om sig, och en halv gamepad i vänsterhanden, borde kunna har rätt bra potential för halvseriöst spelande.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Evolution at it's best! =D

Creds till Valve som visar hur utveckling och samarbete ska gå till

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Nästa steg: Valve filmtjänst?

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Fenix:

Nästa steg: Valve filmtjänst?

Eller så köper Google upp Valve. Instant Skynet!

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Själv hoppas jag på att det går att fixa någon lösning liknande FragFX fast för PC-bruk.

En musmatta på en kudde till höger om sig, och en halv gamepad i vänsterhanden, borde kunna har rätt bra potential för halvseriöst spelande.

Så här nånting?

Har en Xbox kontroller för Windows men man kan tyvärr inte använda den till alla spel och då tror jag inte man kan använda FragFX lösning till alla spel heller.

Har en fristående numerisk pad som kan komma till användning. Känns lite ovant men man kanske vänjer sig.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

Det är därför valve är arga på Microsoft. Bara för att de själva håller på att göra ett låst OS. Spel och program som endast kommer kunna köras från deras plattform (molntjänst).

Och det är därför de går över till Linux. Det kommer nog ett Steam Linux med deras egna "skrivbord" (fullscreen steam). Valve är inte bättre än Microsoft eller Apple. Och folk går på det som att Valve är så mycket friare. Sjukt! plus att de är dyrare.

Vad fan ska man bygga en egen steam dator för? Bättre och billigare at köpa ett xbox.

Och folk klagar på "Metro". haha!

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Skrivet av Cirap:

uppskattas då min PC är inkopplad till en 40" TV

Det var det första jag tänkte. Förutom att min TV är 37" Då ett flertal av de Steamtitlar jag har gör sig utmärkt, och ibland bättre med en gamepad är ett TV-vänligt UI just vad som behövs.

Skrivet av Calle2003:

Svårt att sitta bekvämt med mus och tangentbord i soffan (för FPS och RTS) kan ni posta bilder med förslag på vad man kan göra?

http://www.chipchick.com/wp-content/uploads/2010/01/41DWFfTJz...

Finns ett flertal varianter, men något liknande av tillräcklig bredd bör kunna tillåta vilket spel som helst att spelas på TVn. Har själv funderat på det många gånger, men behovet är inte stort nog, har tillräckligt många konsolportar för att klara mig när jag vill soffspela.

Permalänk
Skrivet av Calle2003:

Så här nånting?

https://lh3.googleusercontent.com/-suFmTd6sPrI/UDIxdlM8f3I/AA...

Har en Xbox kontroller för Windows men man kan tyvärr inte använda den till alla spel och då tror jag inte man kan använda FragFX lösning till alla spel heller.

https://lh4.googleusercontent.com/-s-RCh17z8S8/UDIt_icLMeI/AA...

Har en fristående numerisk pad som kan komma till användning. Känns lite ovant men man kanske vänjer sig.

Njae, en FragFX skulle ju fungera lika "dåligt" som en Xboxxkontroll, men samtidigt ha en ergonomi som lämpar sig för en hand.
Det skulle självklart behövas ett alternativ utvecklat för just pc-spelande, som vid behov emulerar ett tangentbord istället en gamepad.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Det är därför valve är arga på Microsoft. Bara för att de själva håller på att göra ett låst OS. Spel och program som endast kommer kunna köras från deras plattform (molntjänst).

Och det är därför de går över till Linux. Det kommer nog ett Steam Linux med deras egna "skrivbord" (fullscreen steam). Valve är inte bättre än Microsoft eller Apple. Och folk går på det som att Valve är så mycket friare. Sjukt! plus att de är dyrare.

Vad fan ska man bygga en egen steam dator för? Bättre och billigare at köpa ett xbox.

Och folk klagar på "Metro". haha!

När du skrev "nog" så slutade jag läsa.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigarkungen:

När du skrev "nog" så slutade jag läsa.

Det är bra.

Jag gissar på dessa läger i framtiden, Apple fanboys, Microsoft fanboys, Google fanboys och Steam fanboys (som har den där lilla underground känslan).

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk

Hoppas på en funktion som gör att man då kan starta spel till sin sekundära bildskärm från Steam. Jag kör redan idag med min TV kopplad till datorn via HDMI och spelar en del spel sittandes i soffan med en sladdlös 360-kontroll. Det enda som är lite bökigt är att man alltid måste växla primär bildskärm innan man drar igång, annars funkar det prima redan idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Nu ska det väll ändå bli död åt konsol alá Xbox/PS eländet?

Har aldrig förstått varför datoranvändare känner sig så hotade av spel-konsoler...
För egen del har konsoler mer exklusiva spelserier jag vill spela än PC, så hoppas verkligen inte de försvinner.

Permalänk
Inaktiv

Till alla er som önskar att få köpa en kontroller med full komfort:
http://www.webhallen.com/se-sv/spel/playstation_3/88224-sony-...

Permalänk
Medlem

Är det komfort man är ute efter så köper man en Xbox kontroll istället.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Har aldrig förstått varför datoranvändare känner sig så hotade av spel-konsoler...
För egen del har konsoler mer exklusiva spelserier jag vill spela än PC, så hoppas verkligen inte de försvinner.

Exklusiva titlar borde bara gå och självdö, det är något som knappast är bra för slutanvändaren att tvingas använda den ena eller andra konsolen bara för att ha tillgång till ett spel, det är samma skrot som Apple exempelvis håller på med.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Skulle vara mycket trevligt att se ett kombinerat XBMC-STEAM app till burken, så har man det bästa från två världar i ett och samma.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Coldfire2143:

Är det komfort man är ute efter så köper man en Xbox kontroll istället.

Jag får en konstig känsla av att XBOX 360-kontrollen är mer anpassade åt vänsterhänta personer?

Permalänk
Medlem

Fixed.

Visa signatur

E-penis:
i9 9900k @ 5hz | Aorus Master Z390 | 2x16GB Corsair 3200 LPX | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB | Phateks Evolv X | EVGA SuperNOVA G2 750W | Corsair H115i PRO | 6TB HDD | Asus MG279Q 27" | Asus Claymore Core | Logitech G403/G35 | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Kul kul. Tänkte dock på en sak, hur är det om man vill att steam ska öppna spelen i skärm #2 istället för primära datorskärmen? Exempelvis om man vill spela på tv'n. Man vill ju inte behöva ändra och stänga av datorskärmen när man ska spela.

Kanske redan finns bra funktion för det?

Permalänk
Inaktiv

Självklart är en mus och tangentbords kombination i TV-soffan sjukt mycket händigare. Själv väljer man istället att spenderar lite tid åt att konfigurera sin PS3-kontroller och ska de skrivas snabbt så finns de diverse tillbehör.
http://www.webhallen.com/se-sv/spel/playstation_3/102626-sony...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle2003:

Så här nånting?

Har en Xbox kontroller för Windows men man kan tyvärr inte använda den till alla spel och då tror jag inte man kan använda FragFX lösning till alla spel heller.

Har en fristående numerisk pad som kan komma till användning. Känns lite ovant men man kanske vänjer sig.

http://www.nerdytec.com/

COUCHMASTER!

förövrigt så är det helt värdelöst att lira på tv!

Permalänk
Medlem

Oh! Härliga tider Jag skulle dock inte förvåna mig om EA gör samma sak med sitt Origin inom en snar framtid -.-

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Exklusiva titlar borde bara gå och självdö, det är något som knappast är bra för slutanvändaren att tvingas använda den ena eller andra konsolen bara för att ha tillgång till ett spel, det är samma skrot som Apple exempelvis håller på med.

Ok men varför blir PC spelare så sura när något PC spel kommer till konsoler också då, om nu exklusivitet är så dåligt?

Permalänk
Skrivet av Pantern1337:

Kul kul. Tänkte dock på en sak, hur är det om man vill att steam ska öppna spelen i skärm #2 istället för primära datorskärmen? Exempelvis om man vill spela på tv'n. Man vill ju inte behöva ändra och stänga av datorskärmen när man ska spela.

Kanske redan finns bra funktion för det?

Nej det finns i dagsläget inte. Hoppas på att det kommer i.o.m. Big Screen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Underbara nyheter för oss som har en TV kopplat till datorn!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Speldistributionstjänster som passar i vardagsrummet och integrerad grafik som duger att spela med. Vad tror ni, är nästa generation konsoler den sista från Sony och Microsoft? Känns som om andra plattformar tar över spelandet. Handhållna har ersatts av mobiltelefoner så antar att det börjar bli dags för konsoler att ersättas av datorer. Det är ju inte helt fel att kunna slänga ut konsol och DVD-spelare plus eventuellt lite andra burkar från TV-bänken och ersätta det med en enda liten kombinerad HTPC och spelmaskin som man dessutom kan slösurfa på vid behov.

Ang. det sista så finns ju Samsung's smart-tvs

Det är väl tyvärr vad jag ser som nästa steg. Tv-apparater med allt

Visa signatur

Krusidullen är stulen