Vad är viktigast? K/D? W/L? Att ha kul?

Permalänk
Avstängd

Vad är viktigast? K/D? W/L? Att ha kul?

Hur bedömmer du din egen insats i Call of Duty?

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk

Spelar inte Call of Duty MW/BO längre, men det är att ha kul för min del

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, INTEL INTEGRATED GRAPHICS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av RostadFralla:

Hur bedömmer du din egen insats i Call of Duty?

Oavsett spel är det viktigaste att ha roligt, men om man ska se till vilken statistik som är viktigast tycker jag att W/L är det som räknas eftersom nästan alla spel är team baserade och då är det lagets insats som helhet som räknas.

Sen rent personligt är det alltid roligt när det går bra för en själv men KD är en ganska oviktig stat i det långa loppet.

Permalänk
Medlem

Vad jag tycker personligen
Ha kul > W/L > Allt annat > Vilken färg min gräsmatta har > K/D

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk

Call of Duty är inte så team-baserat som många vill tro på PC-plattformen. Just av denna anledning är W/L en plats lägre ner än vad den skulle vara på konsoll. 1:a plats går till att ha skoj, hur svårt det än är med tanke på hackers, lag compensation och dylik SKIT. 2:a plats går till K/D eftersom det ger ett hum om din personliga prestation, vilket betyder mer på PC än på konsoll. Erkänn, hur många spelar EGENTLIGEN objective hela tiden med hjälp av teamwork? Det är riktigt svårt att klara av, då många spelare är väldigt unga också. 3:e plats går till W/L av en anledning som redan nämnts. Det är helt enkelt sällsynt med teamwork på PC.

Det är synd och skam att det ska se ut på det här viset, speciellt med tanke på min K/D lol, men det är så det är.

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem

Eftersom det är helt omöjligt att i detta spel utföra något som helst lagarbete, så går min ranking så här K/D--> Ha roligt > W/L, med följande motivering.

Det är roligt att spela när det går bra, och eftersom K/D är det enda som säger någonting om ens prestation i detta spelet har jag roligare ju högre K/D jag har. Om jag har dålig K/D går det dåligt, vilket resulterar i att man tycker att spelet suger. Detta resulterar ofta i ett trasigt tangentbord. Någon timme senare kan man gå in och pröva lyckan igen.

Ska dock nämnas att jag inte spelar alltför mycket Call of duty, eftersom det finns mycket roligare spel. Att spela Private med kompisar kan dock vara roligt..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av aileron:

Oavsett spel är det viktigaste att ha roligt, men om man ska se till vilken statistik som är viktigast tycker jag att W/L är det som räknas eftersom nästan alla spel är team baserade och då är det lagets insats som helhet som räknas.

Sen rent personligt är det alltid roligt när det går bra för en själv men KD är en ganska oviktig stat i det långa loppet.

Både ja och nej. Call of Duty är ju ett krigsspel/skjutspel. Grundprincipen är väl att döda? Ligga på en flagga tills den ändrar färg (Domination) eller springa med en annan flagga från punkt A till B (Capture the Flag) känns mer som Super Mario... Dock är en hög W/L i tex. TDM ett gott tecken på att du dödar en hel del folk. Också, Call of Duty är som som känt ett spel där killstreaks är en dominerande faktor för vinst i de flesta olika gamemodes. Helikoptrar gör livet surt även för de som jagar flaggor och för att få killstreaks gäller det att hålla sig vid liv och döda fler än 1 st varje gång, så K/D är fortfarande ganska viktigt. Tycker jag!

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk

ha kul enligt mig

Permalänk
Medlem

Kan inte säga att CoD är speciellt teambaserat, du kan lätt spela solo och få tactical nuke osv, med andra ord betyder faktiskt K/D ration mycket.
Ett annat exempel är att du får inte dina harriers, chopper gun osv. utan att ha bra K/D.

Så mitt svar är att ha kul / få bra K/D.

Ett sista exempel:

CoD - där betyder K/D allt.
BF3 - där betyder achievements / W/L mer eftersom det är ett teambaserat spel.

Visa signatur

Prylhögen: Nexus 7, iPhone 5, MBPr 2013

Permalänk
Avstängd

Ha kul är ju klart det viktigaste, personligen tycker jag inte det är kul att dö eller att förlora så för mig är det alla. Men det känns som många på PC inte bryr sig om sitt K/D. De bara rushar rakt in och skjuter hejvilt, får en kill kanske sen dör dom. Det förstör ju för laget mer än det hjälper, kanske inte på Domination där de bara gör allt as tråkigt, även fast man äger dom på kills så tar dom de där jävla flaggorna till slut. Det är också svårt att spela för K/D när de man dödar kommer sprignades gång på gång och ska hämnas, tillslut lyckas ju alla, inte direkt någon skill. Men det förstör för de som vill ha bra K/D. Tycker det är ganska vanligt att se hela lag med 1 i K/D, alltså typ 22 kills 22 deaths, 17 kills 17 deaths. Sen är dom kaxiga på chatten efter och kallar alla noobs eller hackers som har bättre K/D än dom. Tråkigt för er som måste springa hela tiden och dör hela tiden, det kan inte vara kul. Och ja ni förstör spelet också!

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Medlem

Så klart det är att ha kul, dock så är det ju som roligast när man får bra K/D!

Permalänk
Medlem

Ha kul definitivt speciellt när det går riktigt bra å alla tror man har cheats! (vilket jag aldrig, aldrig har använt!)

Visa signatur

Kamera: D800
Optik:Nikkor 24-70mm f/2.8, Nikkor 70-200 f/2.8 VR, Sigma 50mm f/1.4, 500m f/4 VR

Permalänk

Det viktigaste för mig är att ha kul. Jag kan bli sur när det går dåligt och därför så stänger jag då snabbt av spelet och spelar/gör något annat.
Kan verkligen inte spela när jag är sur!

Permalänk

Att man har kul såklart. Finns ju inget bättre än att reta upp folk med noobtube och RPG i MW2, oavsett om man slutar på 15-84 i stats.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dysenteri:

Att man har kul såklart. Finns ju inget bättre än att reta upp folk med noobtube och RPG i MW2, oavsett om man slutar på 15-84 i stats.

Så du är en retsticka, trodde det gick över i dagisålder?

Skrivet av FuzzyMcFluffens:

Det viktigaste för mig är att ha kul. Jag kan bli sur när det går dåligt och därför så stänger jag då snabbt av spelet och spelar/gör något annat.
Kan verkligen inte spela när jag är sur!

Håller med dig, det är som att spelet känner av när man blir sur och bara skickar på en skit, efter skit, efter skit. Så som laggiga gubbar, kassa spawns, osv. Kan ju vara adrenaliet i kroppen också som får en att spela illa och ögonen inte hänger med riktigt så det ser ut som allt bara fuckar upp sig?

Skrivet av Yuong:

Ha kul definitivt speciellt när det går riktigt bra å alla tror man har cheats! (vilket jag aldrig, aldrig har använt!)

Nä det är lite kul hehe, cheatar inte heller, men det räcker typ med att få ca. 3 i K/D och ligga först på listan så kan man ge sig fan på att det står hacker och cheater efter!

tre
Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Medlem

Ha kul.

Annars kill per minut (kpm) är enligt mig vad som definierar skills. Bra KD kan vem som helst få, camp i ett hörn, få 4 frags och dö 0 = 4.0KD = bättre än 99% som spelar spelet woho.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x [Noctua NH-D15S chromax.black] | ASUS Crosshair VIII Dark Hero | 2x16GB G.SKILL Trident Z Neo [F4-3600C16D-32GTZN] | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | ASUS PG279Q | ASUS Thor 850W | WD Black SN750 1TB | Fractal Design R4

Permalänk
Skäggig legend

Visserligen lirar jag bara BF3 men kan ändå relatera till detta.

KUL-KD-WL

När man har flyt i spelet så ligger man högt i KD och då har jag som allra roligast, sen om man lyckas pusha laget tillräckligt så man vinner är det ju som bäst.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Skrivet av RostadFralla:

Så du är en retsticka, trodde det gick över i dagisålder?

Njäe, ibland tröttnar man bara på att köra seriöst och har man lirat med alla vapen så mycket som jag gjort behöver man lite variation.

Tycker det är kul att skjuta tubes eller RPG's över hela kartorna och hoppas på roliga frags, att folk sen blir skitledsna och arga är alltid kul, men mitt huvudsakliga mål är aldrig att reta upp någon.

Klarar inte andra spelare av att jag springer runt med min setup är det deras problem

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk

I Promod (cod4) så kan K/D bli lite intressant, men i övrigt så nöjer jag mig med att jag njuter av upplevelsen av att döda andra med ett .357 skott från min guldiga deagle <3

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

ofc är det viktigast att ha kul. men personligen så tycker jag det är kul o lira seriöst o gå för så bra K/D som möjligt osv ^^

Visa signatur

Hejhoppsan

Permalänk
Medlem

Att ha kul så klart och helt ärligt så skiter jag fullständigt i statistik

Visa signatur

Spelriggen: i5 4670k | MSI Z87-G43 | Corsair RM 750 | Crucial 8GB 1600Mhz | Sapphire Radeon HD 6870 | CM Elite 430 | Seagate Barracuda 500GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dysenteri:

Njäe, ibland tröttnar man bara på att köra seriöst och har man lirat med alla vapen så mycket som jag gjort behöver man lite variation.

Tycker det är kul att skjuta tubes eller RPG's över hela kartorna och hoppas på roliga frags, att folk sen blir skitledsna och arga är alltid kul, men mitt huvudsakliga mål är aldrig att reta upp någon.

Klarar inte andra spelare av att jag springer runt med min setup är det deras problem

Okej, för min del spelar det ingen roll, jag var inte en av dom som klagade på noobtubsen faktiskt, nu dock om man går inte har det blivit mer tubes, men året det kom ut så märkte jag dom knappt, nån gång ibland kunde det vara en tryhard-tuber, dom kunde va rätt dryga, dom som sprang runt och spelade seriöst med tubsen hehe, men ändå, du sa att det var kul att reta upp folk, så retsticka är du!

Skrivet av Quinz:

ofc är det viktigast att ha kul. men personligen så tycker jag det är kul o lira seriöst o gå för så bra K/D som möjligt osv ^^

Håller med, det är liksom kul för mig att få bra K/D, förstår mig inte på dom som typ går in i dom eller kc och har 10 kills och 50 deaths, men ändå ligger högt på listan. De kanske ska köpa ett typ super mario eller nått där man ska hämta flaggor och grejjer?

Skrivet av Itchy Trojan:

I Promod (cod4) så kan K/D bli lite intressant, men i övrigt så nöjer jag mig med att jag njuter av upplevelsen av att döda andra med ett .357 skott från min guldiga deagle <3

Hur får man promod att funka? Vad är det? Jag vill prova!

Skrivet av DannyN:

Ha kul.

Annars kill per minut (kpm) är enligt mig vad som definierar skills. Bra KD kan vem som helst få, camp i ett hörn, få 4 frags och dö 0 = 4.0KD = bättre än 99% som spelar spelet woho.

Kan stämma till en viss del, men säg att du springer rakt in i lägret med tactical insertion, om och om igen, då kan man få en hög (kpm) men är man bra då? Lika lätt som att campa är det att springa rakt in och döda 1 st, om itne lättare. Vet själv, i min inlärningskurva, att jag startade som mindless-ruscher, vann min första FFA första kvällen jag provade utan att ens gå plus i K/D haha, men sen när jag blev bättre på att sikta började jag campa lite mer, nu när jag är tillräckligt bra på att sikta har jag börjat ruscha igen!

fyra
Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Medlem
Skrivet av RostadFralla:

Hur får man promod att funka? Vad är det? Jag vill prova!

Kör du på Pc så är det bara att söka efter Promod på dedicated servers

Visa signatur

Spelriggen: i5 4670k | MSI Z87-G43 | Corsair RM 750 | Crucial 8GB 1600Mhz | Sapphire Radeon HD 6870 | CM Elite 430 | Seagate Barracuda 500GB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av RostadFralla:

Jag sammanfogade dina inlägg, men i fortsättningen så kan jag rekommendera knappen "Citera flera" som finns precis bredvid citera. Om du klickar på den och på de inlägg du vill citera och sedan klickar du på "svara" så slipper du svara på ett inlägg åt gången.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Har alltid jagat K/D och W/L sen MW2 och nyare cod spel släppts.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk
Medlem

inom CoD betyder K/D ratio allt. brukar höra att folk kallar CoD för ett single-multiplayerspel ^^

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MulleEng:

Jag sammanfogade dina inlägg, men i fortsättningen så kan jag rekommendera knappen "Citera flera" som finns precis bredvid citera. Om du klickar på den och på de inlägg du vill citera och sedan klickar du på "svara" så slipper du svara på ett inlägg åt gången.

Okej, där ser man

Skrivet av morxy49:

inom CoD betyder K/D ratio allt. brukar höra att folk kallar CoD för ett single-multiplayerspel ^^

Mm, men banorna är ju så förbannat små, de blir mindre och mindre för varje år, så oavsett hur bra lag du har måste man ju ändå köra rambo-stilen för att spela bra, det kan man även göra på egenhand, nog spelets fel!

Skrivet av proman71:

Kör du på Pc så är det bara att söka efter Promod på dedicated servers

Är det rankat eller oraknat?

tre
Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Medlem

Bra K/D = Roligt
Dålig K/D = Tråkigt

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Inaktiv

I och med att det inte kostar något annat än statistik att dö i detta spel så finns det väldigt lite incitament till att spela utifrån ett militärt perspektiv. Om man nu mot förmodan finner statistik intressant så kan det ge en viss känsla av tillfredställelse att generera bra sådant. Om det är siffror jag skulle vara intresserad av så skulle jag lika gärna kunna köra Tetris och försöka ta världsrekordet. Med andra ord: Anledningen till att jag inte finner Tetris speciellt kul är samma som med CoD.

Permalänk
Skrivet av RostadFralla:

Hur får man promod att funka? Vad är det? Jag vill prova!

Promod, mod till cod 4, gör allt jävligt mycket svårare, i alla fall om man kommer ifrån softcore, men också svårt om man som jag, kommer från HC. Gör cod lite mer tävlingsinriktat, nästan som cs, bara att hitta en promod server så laddas modden automatiskt ner, bara att se till att du har tickat på mods i serverfiltret

mer info:http://www.codpromod.com/

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36