Hur blir jag av med Zynga

Permalänk
Medlem

Hur blir jag av med Zynga

Jag får upp två ikoner varje gång jag startar datorn nu. En röd ikon med en vit stiliserad hund och texten Zynga på. En på skrivbordet och den andra på aktivitetsfältet och hur många gånger jag tar bort dem så kommer de tillbaka. De heter Games Och social games och är internetlänkar.

Hur blir jag permanent av med dem? De är inge virus heller utan kom när jag installerade antingen moderkortet eller grafikkortet.

MOBO: ASrock extreme 4 p67
Grafik: Gigabyte Radeon HD 6950
OS: Windows 7 64bit

Permalänk

Är det inte Zynga som gör många av spelen på Facebook?

Det borde inte ha nåt att göra med moderkort/grafikkort.

Visa signatur

Asus Sabertooth | i7 950 @ stock | Corsair H70 Schythe GT 1450 RPM PnP | XFX 6970 CrossfireX | 6 GB Corsair DDR3 @ 1600MHz | Corsair Force 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | 1 TB Lacie extern | Corsair HX 850W | Win 7 64-bit | Cooler Master HAF X |

Vill du vara säker på att få svar? Använd "citera"-knappen!

Permalänk
Medlem

Jo precis ja. Det kom upp efter jag hade installerat antingen mobo eller GPU så. Hade inte ens anslutit till internet så något av dem skulle jag med största sannolikhet skylla på.
Men vet någon hur man får bort skiten, jävla spam!

Permalänk

har du inte i avinstalleraren som heter Zynga nånting då?

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Zynga är dom som har farmville bland många andra. Sluta klicka på länkar

Visa signatur

Main: FD R2 - CoolerMaster Silent Pro M 700W - AsRock Z77E-ITX - Intel i5 3570K @ Stock - 4GB Corsair XMS3 1333MHz - Corsair SSD Force 3 Series 120GB - Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB - Win 7

Permalänk
Medlem

Troligen har du väl fått deras toolbar installerat på datorn.
Kolla om följande fungerar -> http://zynga.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/1741/~/how-...

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

Jag har också köpt ett ASrock extreme 4 p67 och fick också de ikonerna när jag valde att installera allt från asrocks drivrutins-cd.
Själv hade jag andra problem och fick välja en tidigare återställningspunkt och nästa gång installerade jag drivrutinerna en och en. Om jag var du skulle jag kolla Lägg/till ta bort program eller msconfig och se så det inte ligger något som placerar ikonerna där vid uppstart.

Permalänk
Medlem

Bästa nuförtiden är att inte köra medföljande CD/DVD skivor som följer med div hårdvara börjar bli väl mycket elände blotware m.m på dessa, och när man laddar ner det man vill ha får man se upp ordentligt brukar väl ofta vara div små krysrutor som man antigen ska kryssa i eller avmakera för att inte få div trial versioner, toolbars och annan man inte vill ha

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Länken skapas av ett program som heter SmartView som i sin tur installerades med programvaran från drivrutinerna till ditt moderkort.

Avinstallerar du SmartView slipper du också Zynga-länken.

Fridens liljor!

Permalänk
Medlem

Tack Tack, underbart att bli av med det. Inte jättejobbigt egentligen, men fuck så irriterande !

Permalänk
Hedersmedlem

Zynga = Ren Dynga!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av Player 2:

Länken skapas av ett program som heter SmartView som i sin tur installerades med programvaran från drivrutinerna till ditt moderkort.

Avinstallerar du SmartView slipper du också Zynga-länken.

Fridens liljor!

TUSEN TACK!

Visa signatur

| Intel Core i5 3570K @ 4,2Ghz | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASRock Z77 EXTREME4-M | Corsair SSD Force 3 Series 120GB | 16GB DDR3@1600Mhz | Fractal Design Define Mini |

Permalänk
Medlem

Program, drivrutiner mm fråga om man vill ha extra skräp. Det gäller att läsa vad det står och inte helt blint trycka nästa och inte blint välja snabb installation innan man kollat att den försöker smyga in nåt skräp samtidigt du inte alls ville ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Player 2:

Länken skapas av ett program som heter SmartView som i sin tur installerades med programvaran från drivrutinerna till ditt moderkort.

Avinstallerar du SmartView slipper du också Zynga-länken.

Fridens liljor!

Tackar så mycket för det du skrev, (-) <---- Så nära att gå bärsärk här hemma

Visa signatur

FULL COUNTER

Permalänk

tackar oxå, fan visste inte var det kom ifrån på nya datorn

Visa signatur

BitFenix Prodigy, Intel i5 3570K, ASRock Z77E-ITX, Cooler Master Silent Pro M2 620W, Evga Gtx 670 ftw, 2x120gb SSD, 1X500gb HDD, 1tb Seagate Barracuda, 16Gb RAM Corsair Vengenz