Helgsnack: "Vad är den sämsta produkt du någonsin inhandlat?"

Permalänk
Skrivet av RambOFreAc:

Sluta mytta för fan, du har INTE köpt en bil i den där åldern, speciellt inte för dom pengarna

Kolla vad han skrev tidigare innan du börjar med kalla folk mytomaner.

Skrivet av Jesperu97:

Farsan satt brevid och tvingade mig att skriva det

Visa signatur

"Är det här spermabussen till Tallinn?
Det blev alldeles tyst, då har vi kommit rätt!"

Permalänk

En bild säger mer än tusen ord.

///M

Visa signatur

Hello. I am Snyggo.

Permalänk
Medlem

Måste nog vara ett Ace of sweden Raw deal 520w nätagg. Hammnade på tippen ganska fort

Visa signatur

Burk: Asus Zenbook 13" OLED
Nalle: Samsung S23 Ultra
Konsol: Xbox Series X

Permalänk

Compaq Presario 5640.

Mina föräldrar fick köpa den genom något billigt avtal genom kommunen, och det blev min riktiga första dator. Problemet med den var att den inte gick att starta som vanligt. Såhär fick man göra för att gå igång den:

1. Klicka på "ON"-knappen.
2. Vänta på att ett felmeddelande skulle komma fram på skärmen (DOS)
3. Gå bakom datorn och slå av strömmen på nätaggregatet
4. Efter ca 1/2 sekunder, slå på strömmen igen på nätaggregatet.
5. DÅ gick den igång! Aldrig annars.

Väntade man ca 1-2 sekunder så kom felmeddelandet fram igen.

Och jag undrar bara, hur i helvete lär man sig ens att ett sånt mönster kan fungera för att få igång den? Jääävligt skumt.

Vi kunde inte lämna tillbaka den heller, för det första jag gjorde när jag kom hem med den var att öppna upp den, sätta in ett fränt ljudkort, och sen sätta ihop den igen. Den hade såna där säkerhetsskruvar så att man såg om den blivit öppnad eller ej, så det var inte tal om någon garanti.

Den levde jag med i många många år. Om det var mitt fel eller om det var så från början har jag ingen aning om, men gud... vad jag hatade att behöva göra den där proceduren för att få igång den. Plus fulltankad med malware.

Visa signatur

En sån där data har jag.

Permalänk
Medlem

Ipod classic 80gb, Death to Itunes, hatar itunes och deras automatiska synk, kommer aldrig att använda itunes igen

Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"

Permalänk
Medlem

Ett PS2 en gång i tiden, sämsta skit jag någonsin köpt!

Permalänk

Corsair hs1 är det sämsta köpet jag har gjort för de kostade nästan 1000 kr men lät verkligen sämre än mina gamla creative lurar för 200 kr men om man ser det från den ljusa sidan så har jag lärt mig att man inte ska köpa gaming headset skit utan istället lägga lite mer pengar på tex ett par sennheiser lurar

Visa signatur

CPU:Intel Core I7 2600K (Socket 1155) MOBO:Asus P8P67 Deluxe GPU:Asus gtx 780 ti RAM:Kingston HyperX 2400 MHz 8GB (Dual channel) SSD:Force 3 120GB, OCZ Revodrive x2 HDD:Samsung Spinpoint F3 1TB Chassi:Corsair 750D PSU:Corsair Tx650 v2Ljud:Pro-Ject HeadBox II Hörlurar: Sennheiser hd600+ATH-M50 Högtalare: Dali Ikon 2 Mikrofon: Samson go mic Mus: Logitech G700 Matta: steelseries Qck+ Skärmar: en Asus Ve247h x3| citera mig för svar.

Permalänk
Medlem

Utan tvekan en Pentium 200 som jag köpte på Lap Power. Visst, jag kunde spela mp3:or i stereo och så men vad gjorde det, när jag bara ville spela Quake? Polarens MMX var betydligt snabbare.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10

Permalänk
Medlem

Köpte en Ipod touch som jag knappt använt. Ett par dagar senare så fick jag min iphone och min ipod glömdes bort. Den ligger nu på hyllan och samlar damm.

Permalänk
Medlem

Köpte ett Geforce 6800 LE med upplåsta shaders på tradera. I två veckor var det världens bästa köp, sen när det gick sönder och man inte hade nån garanti så var det 1200:- rakt i sjön

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Hmmm en färdigbygg dator från en privat person, överprisat som fan, men visste inte, en eldriven ak och en ryskgasmask som funkar, inget modell alltså sen lasergame med elstöt när man bli skjuten de används aldrig, en router från netgear sjuk seg och tappar signal och laddaren coilwhinar som fan, en usb>4usb(usbhub) från ebay fick löda om allt! Spelet payday kör knappast den och massa andra spel också, en massa androidappar som jag tröttnade på dagen efter, en multimeter från öob som är skitjobbig att använda, kreatin från coop slängde skiten direkt, dyra proteiner som funkar lika bra och till och med sämre än citygross protein, comhem som har så jävla dålig service och är tjuvar, köpte abonomang från tre betalar typ500kr varje månad, betalade annars 100kr eller två med comviq....

Permalänk
Medlem

Om jag begränsar mig till IT-relaterade produkter, så var det nog en telefon jag köpte helt på utseende och pris under min studenttid. Vill minnas att eländet hette LG KG320.

Det trista är att det egentligen inte var någon dum telefon hårdvarumässigt, men med mjukvaran stämde absolut ingenting. Mjukvaran var för att tala klarspråk helt vedervärdig, det fanns så sjukt många små irritationsmoment att man undrade om den hade testats skarpt alls innan den släpptes. Det kom inga uppdateringar som åtgärdade de här grejerna heller.

Tre veckor senare köpte jag en ny telefon och pensionerade LG:n. Har den fortfarande kvar någonstans hemma, egentligen borde man leta fram den och bränna den rituellt på bål samtidigt som man rabblar förbannelser över inkompetenta mjukvarudesigners.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk

Skulle sagt min gamla Nokia n95a om jag inte vunnit den. Men annars så är jag rätt nöjd med dom flesta köp jag gör eftersom jag för alla större köp noga kollar upp grejerna och är smart nog att leta efter folks missnöjda kommentarer eftersom de näst intill alltid stämmer medan folk som enbart har positiva saker att säga om det dom köpt oftast saknar verklighetsförankring.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Snusfri

Nokia 8210, skärmen dog väldigt snabbt på den...
Diverse Logitech tangentbord där insert/home/delete/end osv sitter helt galet fel.
Xtreamer Pro, funkar inte speciellt bra, den blir sjukt varm och filmerna börjar lagga för att sedan hänga sig om den får för sig att starta i första läget, brukar ta ca 200 försök att få igång den om man rycker strömkabeln, annars går det inte alls.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Avstängd

Geforce 2 mx, vilket var helt värdelöst att spela med.

IBM deathstar x2

Asus Xonar XD och några andra ljudkort som är värdelösa att spela med så fort hårdvara acceleration skall in i "bilden".

Några märkes lågnivå kablar som Tara Labs under 90-talet när jag visste väldigt lite om Hi-fi.

Sony DVD spelare för 6k, när en billig Centrum på 400kr gav grymmt mycket bättre bild.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

En Roccat Kone, den var helt värdelös trots sitt höga pris, ville inte fungera korrekt oavsett underlag.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

8800 GTS med referenskylare, ALDRIG under 70 grader och fläktarna låter något jävligt!

(Även jag har haft en överhettad HP, ingen höjdare asså)

Visa signatur

*L_A_N_N_Z_Y*

Permalänk
Medlem

Iphone 4? använde den i 1 år Den ligger och skräpar någonstans just nu.
Ska väl försöka bli av med den när jag betalt klart abonnemanget (som är klart snart )

Permalänk
Medlem

En spel laptop från Elgiganten som kostade 12 k. Sen när man kom hem och skulle börja spela laggade allt fruktansvärt. Blev grundlurad.

Permalänk
Medlem

PSP Go

Visa signatur

CPU: i7 2600k RAM: Corsair Vengeance 16GB CL9 1600MHz Grafik: GTX 570 CPU Kylare: CM Hyper 212 Plus Moderkort: ASUS P8P67 Pro B3.1 Chassi: CM HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av L0bbe:

En HTC Legend från tradera som jag aldrig fick...

Det gör den ju inte till en dålig produkt... =/

Permalänk
Medlem

steelseries H5, tog ca 6 månader innan dom trillade sönder. taskigt ljud, och osköna.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av WijK:

Ett Razer Lycosa (tangentbord) är mitt sämsta köp någonsin.
Touch-panelen låste sig och random tangenter slutar fungera (hände flera gånger om dagen)
Varje gång fick man krypa ner bakom skrivbordet och koppla ur och in tangentbordssladden igen.

På mitt reagerar inte touch-panelen, så man måste nästan trycka hål i plasten för att det ska hända något. Två veckor efter inköpet började vissa tecken bli bortskavda och en del knappar har extremt dålig respons. Det började jävlas redan efter några dagar. Jävla skräp.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Gör för mycket research innan köp men ska jag nämna något så är det et spel, Far Cry 2. Det var här jag fick visat för mig att spel portat från konsol till PC istället för tvärt om blir totalt urkasst. Dåligt optimerat, brist på funktioner, blinkande föremål etc.

Permalänk
Medlem

Ända jag kan komma på som har gått sönder innan jag slutat använda det är bilen och den har det varit lite problem med. Kommer hem och tycker bilen laddar dåligt, hmmmm... Kollar igenom turbo, wg och avbelastningsventilen, förra ägarna hade visst kopplat fel mellan turbo och wg så nu laddade bilen över 0.4 bar iaf.. Sen slutar bränslerelät fungera vilket resulterar till motorstopp på motorvägen, köper nytt och allt är fint i 2 månader.
Sen blir det kallt och förra ägaren hade inte slängt glykol i vattnet vilket resulterar till kokande motor, hade tur att inte något gick sönder pga ispropparna, trodde jag iaf. Märker snart att tempgivaren tog stryk vilket resulterade till att tempgivaren inte stängde när motorn var kall så det tog 15 min innan motorn blev varm.
Sen skulle bilen poleras, vilket resulterade till lacksläpp då dom hade lackat stötfångaren själva så polermaskinen drog bara med sig all lack istället för att polera, KUL. Efter vintern dyker rostbubblor upp på framkanten av motorhuven och baklucka, jahopp...
Efter det gav även bensinpumpen upp vilket resulterade till ytterligare ett motorstopp på motorvägen. Och nu, senast jag stängde bakluckan så låste sig hela bilen vilket jag fortfarande inte har återgärdat då jag inte orkar... (Volvo 855R)

Permalänk
Medlem

Samsung Galaxy S2, inte kvalitet i bygget i närheten av skiten.
Sålde den och köpte ännu en samsung galaxy fast gio, fick skiten för 400kr. Hemsk mobil men kan inte förvänta mig något av dom pengarna så.

Aldrig mer samsung plastskit, samma gäller deras plastskärmar för som T220 (också rent jädra skräp och hemsk kvalite)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av aaalex:

siberia v2, värdelöst ljud.

vad rekommenderar du istället för samma pris?

Permalänk
Medlem

Razer Tiamat 7.1, såg jätte bra ut på papper men när jag fick hem den så blev jag inte speciellt imponerad av ljudkvalitén dessutom börja den glappa, alla högtalare på vänstra sidan dog förutom basen även micken dog för ett litet tag sen. Vet inte om jag fick ett måndags ex men som de ser ut nu var de en av de sämsta prylarna jag köpt.

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem

Min systers 2 MacBook som båda gått sönder ungefär en månad efter att garantin gått ut (1år alltså). Båda med glappande kontakter samt touchpad som börjar glappa och ha sig. Samma sak gäller min gamla macbook pro som också den börja glappa i touchpaden.

Annars är det väl min egen snålhet att köpa en ZTE Blade som iofs fungerar men är sjukt seg. Fortfarande den telefonen jag använder idag men den blir bara segare och segare för var dag som går så nu hoppas jag att en nokia lumia 800 gör mig gladare

Permalänk
Skrivet av MrMadMan:

Det gör den ju inte till en dålig produkt... =/

Tror dock han syftar på hans värsta köp, inte hans värsta produkt!