Permalänk
Medlem

Smålagg med 120hz :((

Tja!

Har nyss varit och inhandlat en andra skärm ( http://www.netonnet.se/art/dator/bildskarm/monitor-25-tum-och... ) och kör nu med den som 'mainskärm' och min gamla som andraskärm för att kunna vara på facebook samtidigt som man lirar. Min gamla skärm är en http://www.dustinhome.se/product/5010548977/samsung-syncmaste...

Jag har 2st GTX 670 SOC i burken.

När jag då ställer in min nya skärm så börjar det småhacka. Precis som att jag har delay. Sjukt irriterande.

Någon som har varit med om samma problem/kan ha en idé om vad som orsakar detta?

Permalänk
Medlem

drivrutiner till skärmen, samt senaste drivrutinerna till grafikkorten? kanske det kan vara microstuttering ? vet att det inte förekommer ofta med SLI men ändå. Ställt in 120hz i nvidia kontrollpanel ?

Mvh.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Theunit:

drivrutiner till skärmen, samt senaste drivrutinerna till grafikkorten? kanske det kan vara microstuttering ? vet att det inte förekommer ofta med SLI men ändå. Ställt in 120hz i nvidia kontrollpanel ?

Mvh.

Det verkar ha löst sig när jag installerade drivisarna till skärmen som var på den medföljande skivan. Dumt av mig att tro att en sånhär high-endskärm bara skulle vara plug-n play

tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av guldarn:

Det verkar ha löst sig när jag installerade drivisarna till skärmen som var på den medföljande skivan. Dumt av mig att tro att en sånhär high-endskärm bara skulle vara plug-n play

tack

Okok va bra ! tur att jag sa det då! lungt.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av guldarn:

Det verkar ha löst sig när jag installerade drivisarna till skärmen som var på den medföljande skivan. Dumt av mig att tro att en sånhär high-endskärm bara skulle vara plug-n play

tack

Nja inte så dumt att tro, det behövs inte drivers på den så
Och de gör det inte till någon skärm direkt idag för att dom ska fungera optimalt.

Tycker mer det är konstigt att det löste problemen genom att installera "drivers" till skärmen.