Forza Tävlingar inom SweClockers!

Permalänk
Medlem

Bra tävling och roligt att se hur många som har deltagit!! Ser fram emot nya tävlingar Bra genomfört frozrr!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Kul tävling, tyvärr är man inte tillräckligt bra för att vara en vinnare men men en bil ska man ju få i alla fall

Skrivet av maniac:

Får ta och grattulera vinnarna! Otroligt bra kört

Skrivet av MclarenII:

Kul detta, stort tack till initiativtagare och sponsorer.
De 2 främsta stod i en klass för sig, en halv sekund upp till dem och de är ganska mycket på den korta sträckan.
Jaja, putsade mitt bästa varv marginellt igår men inget som påverkar min placering. Tror det var 44:631 jag stannade på.
Kul tävling, ser framemot nästa :).

Skrivet av Lasha:

Tack för en bra tävling! Kul att så många var med!

Skrivet av RepZi:

Bra tävling och roligt att se hur många som har deltagit!! Ser fram emot nya tävlingar Bra genomfört frozrr!!

Mycket trevligt med all denna positiva feedback! Nästa tävling ska jag försöka knåpa ihop något som är lite lättare och glipan mellan dom "bra" och "sämre" spelarna är inte lika stor! För dock tänka igenom hur det ska utföras! Tills dess, harre gott!

PS: Priserna kommer ut nu i helgen!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk

Kanske ett online race en söndagkväll eller något med t.ex en orginalbil i a eller b klassen,då är det ju bara "skillsen" som spelar in,och i mitt fall massa tur.
Kan ju dock vara svårt få en massa gubbs och tjejer samtidigt. Och tack för ditt tävlingsarbete med kolla tider osv!
Och grattis vinnarna , samt sponsorerna,toppenpriser!

Visa signatur

Spelat sedan 1981
Lika dålig än

Permalänk
Medlem

Jag kan absolut hoppa med på ett race här, cozalon1337 är min gamertag. Tar och ansöker ikväll.

Vad är nästa tävling ? Kanske inte bestämt än?

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem
Skrivet av frozrr:

Mycket trevligt med all denna positiva feedback! Nästa tävling ska jag försöka knåpa ihop något som är lite lättare och glipan mellan dom "bra" och "sämre" spelarna är inte lika stor! För dock tänka igenom hur det ska utföras! Tills dess, harre gott!

PS: Priserna kommer ut nu i helgen!

Kom på en idé, drag race vore någonting. Fast dock med samma bil i grundutförande. Kommer inte att skilja sig mycket direkt mellan alla då!

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja ha en drifttävling igen då jag missade förra Men drag race är även mycket positivt !

Visa signatur

Stationär dator: Ja. Stor skärm: Ja. Nöjd: Är man någonsin det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kangaz:

Jag skulle vilja ha en drifttävling igen då jag missade förra Men drag race är även mycket positivt !

Kommer nog upp något nytt som nästa tävling! Kanske lite väl tidigt att ta en drift-tävling igen... Dock måste jag samla ihop mig stålar så jag kan fixa några prispengar!

PS: Din prisbil har blivit skickad idag! Skickar fler till resten av medlemmarna när jag hinner!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av frozrr:

Kommer nog upp något nytt som nästa tävling! Kanske lite väl tidigt att ta en drift-tävling igen... Dock måste jag samla ihop mig stålar så jag kan fixa några prispengar!

PS: Din prisbil har blivit skickad idag! Skickar fler till resten av medlemmarna när jag hinner!

Jo det är sant

såg det! Tackar för det här och även ett meddelande på xboxen

Visa signatur

Stationär dator: Ja. Stor skärm: Ja. Nöjd: Är man någonsin det?

Permalänk
Medlem

Man måste ha Xbox Gold medlemskap eller vad det heter för att race'a va?:)
(Har xbox'et endast för forza)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dz2:

Man måste ha Xbox Gold medlemskap eller vad det heter för att race'a va?:)
(Har xbox'et endast för forza)

Jo, man behöver ett Xbox Live Guld medlemskap för att kunna köra Forza Motorsport 4 online!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

Om jag får ge förslag på tävling så;
- Alla kör MAzda MX-5 Gen 3
- A Klass trimning (valfritt hur) men ej över A-520 klass
- Road Atlanta "Clubsport" Banan

Vad tycks?

Permalänk
Medlem

Låter vettigt! Men om det ska bli jämnare kanske man ska köra någon rival som tvingar en att köra standard bil så är det enbart föraren så spelar in.

För min del så kvittar det, blir bra hur som helst

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Låter vettigt! Men om det ska bli jämnare kanske man ska köra någon rival som tvingar en att köra standard bil så är det enbart föraren så spelar in.

För min del så kvittar det, blir bra hur som helst

Jojo standardbil så är det ju bara föraren. Men jag tycker att trimning och set-up av bil är minst lika viktigt som att kunna köra bra!

Men det är givetvis enbart min personliga åsikt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dz2:

Jojo standardbil så är det ju bara föraren. Men jag tycker att trimning och set-up av bil är minst lika viktigt som att kunna köra bra!

Men det är givetvis enbart min personliga åsikt...

Absolut, går snabbare om inte annat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dz2:

Om jag får ge förslag på tävling så;
- Alla kör MAzda MX-5 Gen 3
- A Klass trimning (valfritt hur) men ej över A-520 klass
- Road Atlanta "Clubsport" Banan

Vad tycks?

Låter mycket bra! Fast blir nog väldigt svårt att kontrollera tiderna på... :/

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av frozrr:

Låter mycket bra! Fast blir nog väldigt svårt att kontrollera tiderna på... :/

Det är sant. Men jag tror att ett foto av resultatet på skärmen där man ser att det är den banan och en varvtid samt bilen ser man ju och dess klass

Jag tror inte någon är ute efter att "fuska till sig" en vinst här på forumet. Hoppas jag inte i varje fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dz2:

Det är sant. Men jag tror att ett foto av resultatet på skärmen där man ser att det är den banan och en varvtid samt bilen ser man ju och dess klass

Jag tror inte någon är ute efter att "fuska till sig" en vinst här på forumet. Hoppas jag inte i varje fall!

Nej, det lär knappast någon göra! Annars har jag bra koll på vilka tider alla medlemmar är kapabla till!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av frozrr:

Nej, det lär knappast någon göra! Annars har jag bra koll på vilka tider alla medlemmar är kapabla till!

Missade att det var du som startade tråden!

Du får säga till om och när du gör verklighet av iden!

Permalänk
Medlem

Ny tävlingen kommer så fort jag får kontakt Dz2! Denna tävling blir den första som en medlem håller i, så vi får tacka Dz2!

Priserna för gamla tävlingen ska vara på full rulle ut nu då jag har haft en del förhinder (renovering) så kollar er inbox och svara så fort som möjligt så ni får bilen nu vill ha!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk

Inget tjat och absolut inget stress men blir det någon tävling måntro i krokarna?! Ha det gott alla

Visa signatur

Spelat sedan 1981
Lika dålig än

Permalänk
Medlem

Med lite hjälp från MulleEng har vi fått ett nytt trådnamn! Nu kommer vi hålla även Forza Horizon Tävlingar här!
Det ska såklart firas med en liten tävling i demot! Håll utkik för imon smäller det!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

Hej jag har inte forza än men har kollat mycket på Forza 4 den senaste tiden och nu tror jag att jag isofall skaffar Horizon men hur står sig Forza 4 emot GT5? och vilken ratt använder ni till xboxet? För på ps3 verkar Logitech G27 vara bra men det finns ju inte till 360..

Permalänk

Med risk för att låta girig :).
Vad hände egentligen med priserna från förra tävlingen?
Har inte spelat på ett tag men jag startade Forza igår och då var där inget i någon inbox.
Jag vet iofs inte hur prisutdelningen fungerar rent praktiskt, så det kan ju vara jag som har missat något.
I alla fall, bilen med Sweclockers-loggan skulle jag gärna vilja ha :).
Creditsen jag vann skänker jag vidare till nästa tävling.

Edit: Det är jag som är trög.
Det låg ett meddelande och väntade på mig som jag missade igår, trodde det var ingame jag skulle hålla utkik
Sry för "påhoppet"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfsvåg:

Hej jag har inte forza än men har kollat mycket på Forza 4 den senaste tiden och nu tror jag att jag isofall skaffar Horizon men hur står sig Forza 4 emot GT5? och vilken ratt använder ni till xboxet? För på ps3 verkar Logitech G27 vara bra men det finns ju inte till 360..

För xbox är det väldigt mycket "Fanatec" som gäller. G27an ska gå att använda med en viss adapter till xbox!
Hur Forza Motorsport 4 står sig mot Gran Turismo 5? Oj, nu får du nog lite ett "Forza-perspektiv" av frågan. Dock har jag spelat GT5 innan så baserar mina åsikter om min upplevelse i spelet.

Tycker Forza är en klockrent mycket bättre racing spel än GT. Fysiken i Forza är väldigt behaglig och ljudet är brilljant! Bilarnas detaljer är extremt bra och det är inget undantag på mindre vanliga bilar.

Tycker GT har extremt bra fysik. Dock är bara dom vanligaste bilarna "premium" bilar, med andra ord. Dom har bättre grafik och du har en "cockpit-view" på dom. Ljudet dock, är nästan helt kasst. Dock har dom stort urval av bilar, men bara vissa är "premium" varianter.

PS: Skulle rekommendera Forza Motorsport 4 över Horizon om du är ute efter ett renodlat racingspel!

Skrivet av MclarenII:

Med risk för att låta girig :).
Vad hände egentligen med priserna från förra tävlingen?
Har inte spelat på ett tag men jag startade Forza igår och då var där inget i någon inbox.
Jag vet iofs inte hur prisutdelningen fungerar rent praktiskt, så det kan ju vara jag som har missat något.
I alla fall, bilen med Sweclockers-loggan skulle jag gärna vilja ha :).
Creditsen jag vann skänker jag vidare till nästa tävling.

Edit: Det är jag som är trög.
Det låg ett meddelande och väntade på mig som jag missade igår, trodde det var ingame jag skulle hålla utkik
Sry för "påhoppet"

Äh, det är lungt! Även dom bästa kan göra misstag! En Porsche som du önskar ska ligga i din brevlåda!
Hör av dig när du har lagt upp en bil på "Auction House" så jag kan köpa ut den för vinst summan på en buyout!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av frozrr:

För xbox är det väldigt mycket "Fanatec" som gäller. G27an ska gå att använda med en viss adapter till xbox!
Hur Forza Motorsport 4 står sig mot Gran Turismo 5? Oj, nu får du nog lite ett "Forza-perspektiv" av frågan. Dock har jag spelat GT5 innan så baserar mina åsikter om min upplevelse i spelet.

Tycker Forza är en klockrent mycket bättre racing spel än GT. Fysiken i Forza är väldigt behaglig och ljudet är brilljant! Bilarnas detaljer är extremt bra och det är inget undantag på mindre vanliga bilar.

Tycker GT har extremt bra fysik. Dock är bara dom vanligaste bilarna "premium" bilar, med andra ord. Dom har bättre grafik och du har en "cockpit-view" på dom. Ljudet dock, är nästan helt kasst. Dock har dom stort urval av bilar, men bara vissa är "premium" varianter.

PS: Skulle rekommendera Forza Motorsport 4 över Horizon om du är ute efter ett renodlat racingspel!

Äh, det är lungt! Även dom bästa kan göra misstag! En Porsche som du önskar ska ligga i din brevlåda!
Hör av dig när du har lagt upp en bil på "Auction House" så jag kan köpa ut den för vinst summan på en buyout!

Så man kan inte se ratten i cockpiten på Forza?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfsvåg:

Så man kan inte se ratten i cockpiten på Forza?

Jo men inte i standardbilar i GT5

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av frozrr:

Äh, det är lungt! Även dom bästa kan göra misstag! En Porsche som du önskar ska ligga i din brevlåda!
Hör av dig när du har lagt upp en bil på "Auction House" så jag kan köpa ut den för vinst summan på en buyout!

Vinstsumman skänker jag med glädje vidare till nästa tävling, behöver inte fler credits :).
Ville mest ha den fint lackerade Sweclockersbilen så det tackar jag för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MclarenII:

Vinstsumman skänker jag med glädje vidare till nästa tävling, behöver inte fler credits :).
Ville mest ha den fint lackerade Sweclockersbilen så det tackar jag för.

Oj, tackar för det! Nu kan jag ha vinstpengar i nästa tävling med förmodligen! Du får tacka "maniac" för den fina bilen!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk

Tack maniac

Permalänk
Medlem
Skrivet av MclarenII:

Tack maniac

Vassego!

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850