Tipps på bra spel till Nintedo 64

Permalänk
Medlem

Tipps på bra spel till Nintedo 64

Hej

Har precis införkaffat mig ett Nintendo 64 med följande spel (som jag tycker är roliga) Super maria 64, Zellda oot och mm, Banjo kazooie och 007 Golden eye. Jag vill ha flera spel till mitt Nintendo 64 och undrar om ni har några bra tipps på roliga och bra spel?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Extol:

Hej

Har precis införkaffat mig ett Nintendo 64 med följande spel (som jag tycker är roliga) Super maria 64, Zellda oot och mm, Banjo kazooie och 007 Golden eye. Jag vill ha flera spel till mitt Nintendo 64 och undrar om ni har några bra tipps på roliga och bra spel?

Perfekt Dark är grymt bra
Sedan kan man ju inte dissa pokemon stadium iom att det är från den stora eran

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Donkey kong racing lirade jag mycket på N64 i mina yngre år. Nostalgi på hög nivå

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Hedersmedlem

Donkey Kong 64 är riktigt nice, både i SP och MP.

Mario Kart 64, Super Smash Bros., Diddy Kong Racing är några gamla favoriter också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Donkey Kong 64 är riktigt nice, både i SP och MP.

Mario Kart 64, Super Smash Bros., Diddy Kong Racing är några gamla favoriter också.

Skrivet av vikham:

Donkey kong racing lirade jag mycket på N64 i mina yngre år. Nostalgi på hög nivå

Skrivet av DavidtheDoom:

Perfekt Dark är grymt bra
Sedan kan man ju inte dissa pokemon stadium iom att det är från den stora eran

Haha galet snabba svar Tack för det!
Ska kolla in dom och kanske blir något köp Flera förslag är välkommna

Permalänk
Medlem

Blast corps

Men ett annat måste för alla N64-älskare är att updatera joysticksen på kontrollerna, finns nytillverkade som ser ut som gamecubes ungefär, busenkelt att installera! Då blir det inga fler slagsmål om vem som skall ha den där kontrollen som knappt går att använda.

Visa signatur

AMD 5800X3D - Asus ROG B450-F - AMD Sapphire Vega 56 Pulse
Intel 330 180GB - 32gb DDR4 - Meshify C - beQuiet L8 530w
Panasonic 50" VT60 - Xonar Essence STX - Arcam FMJ A39 - Monitor Audio BR5 - Nintendo

Permalänk
Medlem

Donkey Kong 64, Super smash bros 64 och Mario World 64!

Visa signatur

Driven, Optimistisk & Social

Permalänk
Medlem

Star Fox!

Visa signatur

Prisa Solen.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Man kanske borde plocka upp sin låda där nere.
Synd att Fjärren till min TV är kaputt xD

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Man kanske borde plocka upp sin låda där nere.
Synd att Fjärren till min TV är kaputt xD

Kan du inte ändra kanal och justera ljudet direkt på teven då?
Många tv har knapp för kanal upp/ner och ljud upp/ner direkt på teven. Ofta brukar det vara så att om man är på högsta kanalen och trycker uppåt, alternativt är på lägsta kanalen och trycken neråt så kommer man till AV ingångarna, exempelvis SCART.
Annars kanske du kan använda en universal fjärrkontroll?

Super Mario 64 och Zelda Ocarina of Time som du redan hade och Mario Kart 64 var mina favoriter. Excitebike 64 var också kul.
Bortsett från avsaknaden av multiplayer så tyckte jag Mario Kart 64 var bättre än Mario Kart Double Dash på GameCube och Mario Kart DS på Nintendo DS. Speciellt om man tar hänsyn till hur gammalt Mario Kart 64 är, så är det ett mycket bra spel.
Generellt tycker jag inte att N64 spel har åldrats så väl. Att 2D spel på NES och SNES många gånger åldrats bättre. Men just Mario Kart 64 tycker jag har stått sig förvånansvärt bra mot uppföljarna på nyare konsoler.
Alltså om du har IRL vänner så går det att spela upp till 4st samtidigt i Mario Kart 64. Men nyare Mario Kart spel har också stöd för att spela över Internet/LAN.

Permalänk
Medlem

Skriver för att återkomma :), Har en rätt stor samling själv, typ 50 spel kanske

EDIT: Detta är en bra början:
http://www.gamespot.com/games.html?platform=4&mode=all&sort=s...

EDIT2: Nu blev ja påmind om att jag saknar Ogre Battle 64 i min samling, om någon har ett till salu så PM:a mig

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av GuessWho:

Kan du inte ändra kanal och justera ljudet direkt på teven då?
Många tv har knapp för kanal upp/ner och ljud upp/ner direkt på teven. Ofta brukar det vara så att om man är på högsta kanalen och trycker uppåt, alternativt är på lägsta kanalen och trycken neråt så kommer man till AV ingångarna, exempelvis SCART.
Annars kanske du kan använda en universal fjärrkontroll?

Problemet är att lyckas komma in på AV
Annars fungerar det alldeles utmärkt att bläddra kanaler.
TV:n är så gammal så borde egentligen skaffa en ny

Banjo & Kazoo är hyffsat roligt och så finns det ett spel som man har typ 3spel bara karaktärer.
En Kvinna/Tjej, Man/Kille och en robot hund och man springer runt och skjuter diverse aliens.
Någon som vet vad det spelet kan tänkas heta?

De har lite cyborg liknande armour (inga implantat eller så) Utan mer en Grå/Shiny armour.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Problemet är att lyckas komma in på AV
Banjo & Kazoo är hyffsat roligt och så finns det ett spel som man har typ 3spel bara karaktärer.
En Kvinna/Tjej, Man/Kille och en robot hund och man springer runt och skjuter diverse aliens.
Någon som vet vad det spelet kan tänkas heta?

De har lite cyborg liknande armour (inga implantat eller så) Utan mer en Grå/Shiny armour.

Jet Force Gemini
Helt OK spel!

Permalänk

F-Zero X sjukt ballt racing spel det också

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk

Någon sa donkey kong racing längre upp, han menar diddy kong racing och jag kan intyga att det är UNDERBART BRA

rekommenderas starkt, så otroligt bra är det.

Annars är Super smash bros 64 ett av de bästa spelen som gjorts, LÄTT värt att inköpa. Spelglädjen när jag lirade det de första gångerna är helt obeskrivlig

Permalänk
Medlem

Jag kommer ihåg att jag hade James bond (skitkul att köra 2 st ) , ett racing spel och Donky Kong 64. Har fortfarande Donkey kong kvar, PMa om du är intresserad av att köpa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrOrsh:

Jet Force Gemini
Helt OK spel!

Åh härliga JFG! :') Nu blev jag sugen att beställa hem ett ex från tradera.

Rekommenderar detta spel starkt, köpte det aldrig utan hyrde det så fort jag hade vägarna förbi Videoteket och kommer ihåg att jag spenderade massvis med timmar framför detta spel

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av MrOrsh:

Jet Force Gemini
Helt OK spel!

Fan vad nice. Ska fan se om man kan skaffa sig det spelet ^^
Älskade det när man var mindre (inte som pokemon och Perfekt Dark dock men ändå ^^)

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

17 svar, och ingen har tipsat om Zelda: Majora's Mask ännu? Det måste vara det bästa spelet som har kommit ut till konsollen (jag kan vara något jävig då det var det första Zelda-spelet jag klarade ut)!

Visa signatur

Chromebook Pixel 2015 w/ Arch
Taggad inför frame.work!

Permalänk
Medlem

Rekomenderar Chameleon Twist
Spenderade en jävla massa tid på det spelet

Visa signatur

🎮 → Ryzen 7 3800X • GeForce RTX 2080 SUPER
• 16GB DDR4 • ASUS ROG Strix B450-F GAMING
🖥️ → LG 34GK950F - 34" Curved 144hz 21:9 QHD
🎧 → Philips Fidelio X2 / 🎤→ Svive Hydra
🖱️ → Glorious Model D / ⌨️ → Ducky One 2 TKL

Permalänk
Skrivet av buchno:

Nio svar, och ingen har tipsat om Zelda: Majora's Mask ännu? Det måste vara det bästa spelet som har kommit ut till konsollen (jag kan vara något jävig då det var det första Zelda-spelet jag klarade ut)!

Läs "Zelda oot och mm" i första inlägget.

OnT: Yoshi's Story och Paper Mario är mina rekommendationer

Edit: Om ni är ett gäng som ska lira; kör då Mario Party 3. Jag och mina polare gjorde det regelbundet i somras, och vilka kvällar det var! Fyllda med massor med skratt, hat och (glädje)tårar. Grymt partyspel.

Permalänk
Medlem

Lirade igenom Zelda: Majoras Mask i sommar, helt sjukt vad bra det spelet är! Det enda irriterande momentet jag kan komma på är att man måste memorera vissa melodier men det går ganska snabbt att lära sig. Jag brukar ha lite svårt med gamla spel men satan vad underbar den spelupplevelsen va.
Man kan "power-lira" (skippa all text och story och bara lira) men det är helt klart roligare och bättre att RP-lira (läsa allt/det mesta karaktärerna i spelet säger) enligt mig.

Annars som vissa har nämnt tidigare, Diddy kong racing, F-Zero X, Banjo Kazooie, Donkey Kong 64 samt de 2 underbara klassikerna Super Mario 64 och Zelda: Ocarina of Time! Super Smash Bros är även ett riktigt skoj spel men då måste man slåss mot folk i samma soffa och inte CPUn.

Visa signatur

Dubidub

Permalänk
Medlem

Super smash bros. om du har någon att spela med!
Pokemon puzzle är något oväntat som jag hade mycket glädje av. Sen har vi ju också pokemon snap, mario tennis och bomberman 64

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svenjolov:

Läs "Zelda oot och mm" i första inlägget.

OnT: Yoshi's Story och Paper Mario är mina rekommendationer

Edit: Om ni är ett gäng som ska lira; kör då Mario Party 3. Jag och mina polare gjorde det regelbundet i somras, och vilka kvällar det var! Fyllda med massor med skratt, hat och (glädje)tårar. Grymt partyspel.

Missade "och mm", så trodde att hen endast hade första Zelda-spelet för N64

Visa signatur

Chromebook Pixel 2015 w/ Arch
Taggad inför frame.work!

Permalänk

Ska du främst spela själv eller med flera?

Permalänk
Medlem

Tack alla för massor med tips på spel trode inte att det skulle komma så många olika människor med förslag Ska kolla igenom allt och se vad som verkar itressant för mig och sen blir det på med spenderarbyxorna Kom med flera tips om ni vill

Permalänk
Medlem

Ett spel som jag och mina kompisar gillade att lira tillsammans var Gauntlet Legends. Jag tyckte om Rayman 2 också. Naturligtvis också alla spel som tidigare nämnts också, Mario Party, Mario Kart, Diddy Kong Racing, International Superstar Soccer 98 och 1080 Snowboarding var alla roliga spel.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini R2 | AMD Ryzen 5 3600| Sapphire RX 580 8GB | 16 GB | Samsung 850 256GB + Intel 520 240GB | 1TB + 3TB

Permalänk
Medlem

Mario party spelade alltid jag när jag var mindre

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 2500k - Moderkort: ASUS P8Z77-V LX - RAM: 4GB XMS3 1333Mhz - Chassi: Fractal Design Define R3 Svart - Nätagg: OCZ PowerSupply ModXstream Pro Series 500W - Hårddisk: 1TB Seagate Barracuda 7200RPM 64MB Cache - Mus: Steelseries Sensei RAW Glossy Black - Musmatta: Steelseries QCK+ SK Gaming - Tangentbord: Saitek Eclipse - Headset: Steelseries 5hv2 Svart

Permalänk
Medlem

Ingen som nämnt Wave Race 64? Sjukt välgjort spel, och håller än idag. Även grafiskt är det fortfarande grymt Algoritmen som användes för vågorna i spelet är än idag det bästa som gjorts vad jag vet.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Jag har några personliga favoriter, kanske något av dom faller dig i smaken

Zelda - Ocarina of time
Super smash
Goldeneye 007
Pokemon stadium
Resident evil 2

Visa signatur

Levla upp i spelet vi kallar livet - https://ltfu.org/