Final Fantasy XIII hänger sig stup i ett

Permalänk
Keeper of Traditions

Final Fantasy XIII hänger sig stup i ett

Hej hopp,

Köpt ovan nämnda spel från retrospelsbutiken, ett begagnat exemplar. Det tog väl en 5 minuter sen började spelet hänga sig vid slumpmässiga tillfällen. Efter lite googlande så är jag tydligen inte ensam om detta problem. Spelet verkar ha haft enorma problem världen över med att folk får exemplar som bara kraschar...

Så jag skickade tillbaks spelet och fick ett nytt (efter 4 veckors väntan, måste vara sämsta spelbutiken någonsin...) och kunde då fortsätta spela, en stund.... Det klarade sig lite längre denna gången, men också med detta exemplar så hängde sig skiten. Det kraschade inte lika frekvent som det förra, men ändå alldeles för ofta för att man ska kunna stå ut med det.

Är det bara att ge upp spelet, eller finns det något man kan göra?
Jag lär väl skicka tillbaks även detta, men frågan är om man kanske skulle försöka få pengarna tillbaks och kanske istället köpa ett helt nytt exemplar?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Kollade runt lite grann på nätet och verkar vara en del som har detta problemet.

Nästan alltid då det är ett sånt här problem brukar de skylla på skivor el hårdvara !

Men tippar att de vet om att en del maskiner inte kommer klara av det, därför de använt billiga delar men det vill de inte erkänna !

Tänk de skulle skapa massiv negativ PR och de skulle förlora pengar........ sånt vill inget företag va med om, så om man bara blundar å stoppar huvudet i sanden så försvinner problemet el inte......

Bara vad jag tror........