Bra laptop för stuider. (Måste finnas i lager i Göteborg) [7000 - 8000 kr]

Permalänk

Bra laptop för stuider. (Måste finnas i lager i Göteborg) [7000 - 8000 kr]

Hej!

Jag måste med väldigt kort intervall fixa en bärbar dator för mina studier och har bara helgen på mig att skaffa en. Därför måste datorn finnas i lager i Göteborg.
Datorn kommer att användas till mina högskolestuider, och det kommer att bli en hel del programmering och uppsatser.
Jag vill ha en skärm på 15", 3:e generationens i3/i5, gärna bra batteritid, helst inte en vikt på mer än 2.5 kg, men ju lättare destå bättre.
Det butikerna som jag har tänkt på är Webhallen, Siba, Elgiganten, Mediamarkt, Inet och NetonNet.

Budgeten ligger på runt 7000 - 8000 kr. Jag vill inte betala extra för större hårddiskar, då jag inte behöver lagra mycket. Över 250 GB är överflöd.

Jag vill inte köpa en Acer eller Apple.

Permalänk
Medlem

Några spel? Den springande punkten är nog grafikkort.

Ska du inte spela så rekommenderar jag business-laptops (typ Dell Latitude, Thinkpads, HP Elitebooks) då de har en tendens till att hålla för mycket mer än "vanliga" konsument-datorer.

Visa signatur

Jag är en optimist; det är aldrig så dåligt så att det inte kan bli sämre.

Permalänk
Skrivet av zyberzero:

Några spel? Den springande punkten är nog grafikkort.

Ska du inte spela så rekommenderar jag business-laptops (typ Dell Latitude, Thinkpads, HP Elitebooks) då de har en tendens till att hålla för mycket mer än "vanliga" konsument-datorer.

Kanske lite Minecraft eller CS 1.6. Har min stationära för gaming.